Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Insel Baltic Tripel  (gelezen 399 keer)

Offline Flogiston

• Vol lid
  • Land: nl
  • De mogelijkheden zijn eindeloos
Insel Baltic Tripel
« Gepost op: 19-08-2017 20:53 u »
Een tripel dat snap ik wel, maar waar krijgen deze brouwers die dropsmaak vandaan (echt een vleug van laurier, ook in de smaakbeleving)? Is het, omdat ze gerst uit de regio gebruiken (gezien de positie van de "Insel"), of is er iets anders wat dit veroorzaakt?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Insel Baltic Tripel
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2017 23:48 u »
Alle bieren van de Insel Brauerei hebben een zoutige indruk. Ik vermoed dat het komt door hun brouwwater. Ik heb niet gevraagd toen ik er aantal weken geleden was of ze een eigen bron gebruiken. Ze zitten dicht bij de kust (die is op Rügen nooit ver). Je hebt dan snel brak grondwater.

Zie ook mijn verslag van mijn bezoek.

Tags: