Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen... Arno  (gelezen 414 keer)

Offline Arnolduske

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Save water, drink beer!
Even voorstellen... Arno
« Gepost op: 12-08-2017 10:10 u »
Hallo allemaal,

Ik ben Arno... 43 jaar en met mijn gezin woonachtig in het mooie Aarle-Rixtel.

Oorspronkelijk liggen mijn 'roots' in de horeca. Vanaf mijn jeugd mijn sporen verdiend in de keuken en daarna de overstap gemaakt richting het onderwijs. Inmiddels al weer 16 jaar docent bij een kleine, vernieuwende horecaschool in Eindhoven.
En van daar komt ook mijn motivatie om eigen bier te brouwen. Onze filosofie is dat een student moet weten waar ingrediŽnten en producten vandaan komen en gemaakt worden en vooral ook HOE dit alles gemaakt wordt.

Wat betreft het thuisbrouwen ben ik nog een groentje. Een eerste brouwsel (Weizen) staat inmiddels op fles na te gisten, maar heb ook gemerkt dat sommige stappen in het proces erg nauw komen.
Ook is het nog een zoektocht naar de juiste recepten, bepaalde hoeveelheden etc. etc.
Maar met een platform zoals dit moet dat nu geen probleem meer zijn.

Ik hoop dat ik met mijn vragen bij jullie terecht kan en zie er naar uit om veel (drink)plezier te halen uit deze nieuwe hobby!

Groet,

Arno

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Benlaro

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen...... Arno
« Reactie #1 Gepost op: 12-08-2017 10:39 u »
Hoi Arno,

Ik ben net zo groen hier als jou, maar het idee van je leerlingen op een Horecaschool ook laten weten hoe je bier brouwt is niet onbekend.
Een vriend van mij is vorige week bij mij geweest om een bier te brouwen met mijn installatie met de gedachte om zijn studenten het ook eens te laten doen.
Onder hetzelfde motto dat een juiste kok moet weten waar zijn ingrediŽnten vandaan komen en hoe het gemaakt wordt.

veel leesplezier hier, je kan hier voldoende kennis opdoen.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 12-08-2017 10:56 u »
Welkom op het forum. Leuk weer een brouwer tegen te komen uit de omgeving. Als een beginnend brouwer kan het leerzaam zijn om aan te sluiten bij een biergilde. Wij zitten met het Peels bierbrouwersgilde in Eindhoven.
http://www.peelsbierbrouwersgilde.nl
Als je het interessant vind kan je altijd bij een gilde avond aansluiten.
Succes met het leerproces  :biersmile:

Offline j.heesters3

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 12-08-2017 12:01 u »
Welkom hier.

Bij mijn kleindochter op school hebben de studenten laatst , in het kader van hun opleiding, ook een bier gebrouwen. Was een IPA en was erg lekker. Zie dit item: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-turnhout/leerlingen-t-graf-steunen-met-verkoop-eigen-bier-restauratie-krokodil-a2683495/
Misschien iets voor jou om zo'n project op te starten. Het nuttige met het aangename verenigen.

Succes

Jos

Offline Jules

• Senior lid
  • No Worries
Re: Even voorstellen... Arno
« Reactie #4 Gepost op: 12-08-2017 12:38 u »
Welkom op het forum.
Hier ga je veel lezen en leren, en dat kun je dan mooi doorgeven!

Veel (brouw)plezier hier!

Mvg J

Tags: