Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Moutpakket  (gelezen 333 keer)

Offline Benlaro

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Moutpakket
« Gepost op: 11-08-2017 08:29 u »
Ik heb een vraagje over de inhoud van een brouwpakket.

Ik heb een aantal Arsegan premium pilsener pakketten, waar ik elke 4 weken bier mee brouw naast mijn eigen recepten.

Nu staan alle ingrediŽnten wel in de beschrijving, maar niet de hoeveelheden en welke hopsoort wanneer toegevoegd dient te worden.

Het pakket bestaat uit totaal 4,5 kilo granen en maisvlokken.

Als moutsoorten geeft men op:

Pilsmout
palemout
maisvlokken

Als hopsoorten geeft men op:

Tradition
Magnum
Saaz

Hoe kom ik er achter in wat voor hoeveelheden worden gebruikt om deze pilsner na te kunnen brouwen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline verriet

• ABV De Bierkaai
  • Boven 10 berichten
  • *
    • BlaBlaBlog.nl
Re: Graanbrouwpakket
« Reactie #1 Gepost op: 11-08-2017 09:32 u »
De mouten zitten apart verpakt. Dus ff goed kijken en wegen. De hoppen zou je ook moeten kunnen herkennen. Magnum is waarschijnlijk de eerste hopgift, tradition twee en Saaz drie.

Offline Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #2 Gepost op: 11-08-2017 10:38 u »
Heb een keer met een arsegan pakket gebrouwen. Alles is al afgewogen, dus gewoon alle mout schroten en maischen. Hopgiften waren bij mij genummerd.

Offline Benlaro

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 11-08-2017 11:40 u »
De mouten zitten apart verpakt. Dus ff goed kijken en wegen. De hoppen zou je ook moeten kunnen herkennen. Magnum is waarschijnlijk de eerste hopgift, tradition twee en Saaz drie.

Klopt dat er twee zakken in zitten, maar in een zak zitten ook de maisvlokken erbij.
Dus dan wordt het gokken.

Ik ga het wel eens proberen op mijn eerst volgende brouwdag, ik heb alle ingrediŽnten wel in huis.

Ik vind het een heerlijk pilsje, dus ik brouw altijd voor een maand bier.

Vaak probeer ik er dan elke brouwdag nog een ander recept bij om een beetje afwisseling te hebben.

Tags: