Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Drukvaatjes en houdbaarheid  (gelezen 455 keer)

Offline pholte20

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Drukvaatjes en houdbaarheid
« Gepost op: 01-08-2017 14:14 u »
Ik wil graag van het bottelen met flesjes af omdat dit nou eenmaal erg veel werk is. Nu zoek ik naar drukvaatjes van zo'n 5 liter. Wat ik mij afvraag is welke vaatjes ik dan het beste kan nemen?
Ik zou graag willen dat het bier na het aanbreken van een vaatje nog wel een paar weken houdbaar blijft zodat je niet in 1 avond gelijk 5 liter moet opdrinken.
Bij van der Kooij kom ik het volgende tegen:
http://www.vanderkooyjubbega.nl/drukvat-mini-5-liter-rubberstop.html

Is dit wat of gaat dit qua houdbaarheid na aanbreken niet goed komen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Drukvaatjes en houdbaarheid
« Reactie #1 Gepost op: 01-08-2017 14:16 u »
Je de tags kunnen gebruiken, het forum staat al vol met uiteenzettingen, of de zoekfunctionaliteit.

Vaak is in dit geval goedkoop duurkoop als ik de reacties lees.

Offline beermenke

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij De Sjravelaer
Re: Drukvaatjes en houdbaarheid
« Reactie #2 Gepost op: 01-08-2017 21:54 u »
Als je bottelen veel werk vind dat kun je overwegen om in 75 cl champagneflessen te bottelen. Dit schiet ook lekker op. Persoonlijk vind ik t bottelen best snel gaan. Ik zorg dat ik alle flesjes schoon heb en voot t bottelen nog spoelen en 20 liter zitten zo in de flesjes. 50 of 60 liter is een ander verhaal

Tags: