Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Recept IPA  (gelezen 687 keer)

Offline pholte20

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Recept IPA
« Gepost op: 26-07-2017 14:06 u »
Beste brouwers,
Kunnen jullie eens reageren op bijgaand recept? Kan dit een goede IPA worden volgens jullie of moet ik her en der nog wat bijstellen?
Patrick

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Joost81

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Recept IPA
« Reactie #1 Gepost op: 26-07-2017 15:48 u »
Ik zou pale mout nemen ipv pils en wat amerikaanse hoppen veel later in het proces.

Bijv. flink wat columbus of amarillo op 5 min voor einde koken, bij vlam-uit en minimaal 4 gr. per liter koudhop na de hoofdgisting.

Offline emiel1

• Vol lid
  • Land: 00
    • North Brews' facebook pagina
« Reactie #2 Gepost op: 26-07-2017 16:06 u »
Ik zou pale mout nemen ipv pils en wat amerikaanse hoppen veel later in het proces.

Bijv. flink wat columbus of amarillo op 5 min voor einde koken, bij vlam-uit en minimaal 4 gr. per liter koudhop na de hoofdgisting.
Dit lijkt me meer een recept voor een Engelse IPA, ipv een Amerikaanse, of zie ik dat fout?

Offline Juindorper

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 26-07-2017 21:39 u »
Ik zou dit recept gauw vergeten want dit wordt een blond bier dat VEEEELS te bitter is.
Voor een IPA kun je het beste Amerikaanse hopsoorten nemen en vooral late giften doen. (vlamuit/koudhop)
En de S33 vervangen door andere gist. (bijv. US-5 of M44)

Offline goom

• Super lid
  • lekker bier = niet vies
« Reactie #4 Gepost op: 27-07-2017 12:21 u »
Als ik kijk naar de gebruikte hoppen gaat dit meer de kant op van een Engelse IPA.
Ik zou wel koudhoppen.

De gist die je wilt gebruiken is niet de gist die ik voor een IPA zou gebruiken.
Er zij  veel andere die bruikbaar zijn.
Zoek een paar IPA recepten op de site en kijk welke gisten gebruikt worden (kijk bij bewezen recepten)

Ik zou de pilsmout vervangen door pale ale mout.

Offline pholte20

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 31-07-2017 13:24 u »
Dank voor jullie terugkoppeling.
Enige aanpassingen gedaan, kan dit recept een lekker bier en wellicht zelfs iets in de buurt van een IPA worden?

Offline de badkamer

• Junior lid
  • **
  • Wat brouw je me nou?
« Reactie #6 Gepost op: 31-07-2017 13:33 u »
Ik weet niet wat voor smaak je aan je IPA wil geven maar ik zal de 40 minuten hopgift later doen. Zelf doe ik meestal 10 min, 5, min, vlam uit hop.

Tags: