Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: A-type fust openen  (gelezen 503 keer)

Offline Timenator

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
A-type fust openen
« Gepost op: 13-07-2017 18:48 u »
Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Tim Nobbenhuis en ben woonachtig in Enschede. Ik ben enige tijd geleden begonnen met bierbrouwen door een simpele startersset voor 5 liter bier. Dit is zo goed bevallen dat ik het gelijk groter heb aangepakt. Ik beschik nu over een Grainfather en wil graag de gebrouwen batch bottelen in een fust.

Nu heb ik 2 Grolsch 20l fusten (A-ype?) weten te bemachtigen bij de slijter, echter ik krijg ze niet open. Ik heb meerdere video's bekeken en het is mij gelukt om de tapstang los te maken door het vat te ontluchten en met een platbektang de lans te pakken en tegen de klok in te draaien. Echter het 'simpel' losschroeven van de 'dop' lukt mij niet.

Heeft iemand ervaring met dit soort fusten?

http://imageshack.com/a/img924/1870/zrdkMF.jpg

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Lincolnm3

• Vol lid
  • Land: nl
  • geniet
Re: A-type fust openen
« Reactie #1 Gepost op: 13-07-2017 19:24 u »
Small | Large

Offline Timenator

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2017 19:47 u »
Hoi Lincolnm3, dat filmpje heb ik al meerdere malen bekeken. Het eerste gedeelte is mij gelukt, maar het losdraaien lukt niet. Er zit geen beweging in, het lijkt wel of er een beveiliging in zit die het draaien onmogelijk maakt. Het lijkt ook wel of er een messing ring inzit, zie ook bijgevoegde foto.

Offline Lincolnm3

• Vol lid
  • geniet
« Reactie #3 Gepost op: 14-07-2017 09:32 u »
https://youtu.be/H1ccWSVcYl4

misschien heb je hier nog wat aan

Offline Lincolnm3

• Vol lid
  • geniet