Nieuw brouwersgilde in de Betuwe in oprichting

Gestart door Freddie, 13-07-2017 15:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freddie

De kogel is door de kerk. We gaan een brouwgilde opstarten in de Betuwe. Het staat nog helemaal in de kinderschoenen, nog geen naam, leden of website, alleen de afspraak dat we het gaan doen.
Wie mee wil denken is van harte welkom. Stuur me dan even een pb.

Een tijd geleden heb ik een bericht gepost over het voornemen dat we hadden om een gilde op te richten, maar dat kan ik nergens meer vinden. Enkele forumleden hadden hier op gereageerd via een pb. Ik zal hen binnenkort op de hoogte brengen, dus zij hoeven niet opnieuw te reageren.

Wat willen we gaan doen:

De gebruikelijke dingen die een brouwgilde nu eenmaal doet!
Natuurlijk elkaars bieren proeven en beoordelen, van elkaars ervaringen leren
Thema's behandelen m.b.t. brouwen (stukje voorlichting)
Excursie naar brouwerij of brouwgerelateerd
Een jaarlijkse BBQ
brouwprojecten zoals gezamenlijk een nieuwe gist testen of een zelfde recept brouwen om de verschillen daarna te proeven.
Stukje mentorschap bij beginnende brouwers
Maar eigenlijk vooral gezellig samenkomen rond zelfgemaakt bier!

Iedereen die het leuk vindt om een keer te komen kijken/genieten, stuur ff een pb dan houden we je op de hoogte hoe, wat, waar en wanneer.

Monique
Wim-Jaap
Fred






Thanatosti


Freddie

Afgelopen maanden zijn we (Wim-Jaap de Lang, Fred en Monique Bettink) bezig geweest met de oprichting van een biergilde in de Betuwe. We hebben een naam, logo, statuten en een huishoudelijk reglement. Aan de website wordt gewerkt en niet onbelangrijk.... er zijn mensen die interesse hebben.
Woensdagavond 13 september 2017 komen we bij elkaar om te brainstormen over een jaar-programma en daar hebben we jou/jullie bij nodig. Want wij kunnen van alles bedenken, maar er moet natuurlijk wel behoefte aan zijn.
Locatie is nog niet bekend -ligt er aan hoeveel mensen er komen- maar zal ergens in de driehoek Tiel-Culemborg-Geldermalsen zijn.
Graag je reactie of je wel of geen interesse hebt om in de toekomst lid te willen worden van het gilde. Is het antwoord ja, of je woensdag de 13e september meedoet aan de brainstormsessie.

Met vriendelijke groet,

Fred Bettink

Ps: zeg het voort en neem een bierliefhebber/brouwer mee!

DeHeerenVanBisde


Albertus


Adbrouwt


Freddie

Ons logo



Blauw van de rivieren Lek, Linge, Waal en Maas
Geel van rijp graan, pilsmout en lichte bieren
en met 1 letter verschil wordt het Bier stromen Biergilde ;) maar met zo'n naam trekken we een ander publiek... :nut: En dat is niet wat we voor ogen hebben met dit gilde!

Adrie

Succes, Fred, Monique en anderen. Met jullie enthousiasme zal het zeker lukken om een mooie club op te bouwen.  :beersmiley:

Freddie

Bert, Ad, Adrie,

Dank voor jullie support, we doen ons best om er een mooi gilde van te maken.
We zien jullie op het BONK (waarschijnlijk ga ik (niet) winnen)  :weetniet:

lier

Succes, als ik in de buurt woonde, deed ik mee.

mr.chelsea

Succes brouwers met jullie nieuwe gilde, gaat helemaal goed komen!! Overigens: Heb gehoord dat de transfersommen
van de twee ex-Roode Torenleden nog niet waren overgemaakt... ;D ;D
Groeten!

Freddie

Citaat van: mr.chelsea op 30-08-2017  21:39 uOverigens: Heb gehoord dat de transfersommen
van de twee ex-Roode Torenleden nog niet waren overgemaakt... ;D ;D

Monique zegt: "PARDON???!!!"  :o

Peter van Den Berg

Succes met jullie gilde, het komt wel goed denk ik als ik naar de naam van de oprichter kijk. Freddie 😜.

Groet Peter.

nakketikker07

Leuk initiatief! Ga jullie een PB sturen.

DLB

Citaat van: mr.chelsea op 30-08-2017  21:39 uSucces brouwers met jullie nieuwe gilde, gaat helemaal goed komen!! Overigens: Heb gehoord dat de transfersommen
van de twee ex-Roode Torenleden nog niet waren overgemaakt... ;D ;D
Groeten!

We hebben eerst een verhuurperiode bedongen. Eerst de proeftijd even afwachten..  :nut:

DeHeerenVanBisde


alexe


hansHalberstadt

En anders zit er natuurlijk nog een gilde vlak bij de betuwe: Triple-W Nijmegen.
https://www.triple-w.org/home

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.