Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Arsegan Puro San  (gelezen 2015 keer)

Offline Torben

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Arsegan Puro San
« Gepost op: 07-07-2017 12:29 u »
Een nieuw alternatief voor star san, geproduceerd door Arsegan.
Iets goedkoper en dus ben ik benieuwd naar ervaringen.
https://www.Brouwmarkt.nl/Brouwmarkt-producten/reinigen-ontsmetten/reinigingsmiddelen/arsegan-puro-producten/puro-san-r-250-ml.html

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline TymonK

• Vol lid
  • IBU!
Re: Arsegan Puro San
« Reactie #1 Gepost op: 07-07-2017 15:04 u »
Ook benieuwd. De Star San is bijna op  ;)

Offline bultje76

• Junior lid
  • **
  • GrainFather-er
« Reactie #2 Gepost op: 07-07-2017 16:50 u »
Ik heb hem. Werk net als Star San, nog geen infecties gehad  :P

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 07-07-2017 17:08 u »
Een nieuw alternatief voor star san, geproduceerd door arsegan.
https://www.Brouwmarkt.nl/Brouwmarkt-producten/reinigen-ontsmetten/reinigingsmiddelen/arsegan-puro-producten/puro-san-r-250-ml.html

Star San is een desinfectiemiddel (STAR SAN is a high foaming, acid anionic, no-rinse sanitizer.) en van Arsegan Puro San zeggen ze zelf dat het een professionele reinigingsmiddel is.

Hopbier

Offline Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #4 Gepost op: 07-07-2017 17:40 u »
Star San is een desinfectiemiddel (STAR SAN is a high foaming, acid anionic, no-rinse sanitizer.) en van Arsegan Puro San zeggen ze zelf dat het een professionele reinigingsmiddel is.

Hopbier
Dat is omdat certificering als desinfectiemiddel erg kostbaar is kennelijk, maar de samenstelling zou gelijk zijn.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 07-07-2017 21:50 u »
Een nieuw alternatief voor star san, geproduceerd door Arsegan.

Misschien een B-merk van Five Star Chemicals. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Brouwmarkt die echt zelf produceert.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #6 Gepost op: 08-07-2017 22:57 u »
Het is wel jammer dat Brouwmarkt al die beschrijvingen voor haar Arsegan producten zomaar kopieert van Brouwland. Zo weet je nooit wat je werkelijk krijgt. Het moet haast wel B-merk zijn.

Offline Torben

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 09-07-2017 14:23 u »
Vast niet echt zelf geproduceerd inderdaad, maar wel een Arsegan product. Ik ben benieuwd, ga het denk ik een keer proberen als mijn Star San op is.

Offline MDD

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #8 Gepost op: 10-07-2017 00:05 u »
Het is wel jammer dat Brouwmarkt al die beschrijvingen voor haar Arsegan producten zomaar kopieert van Brouwland. Zo weet je nooit wat je werkelijk krijgt. Het moet haast wel B-merk zijn.

Neemt Brouwland haar producten niet af van de Brouwmarkt!? Die indruk krijg ik namelijk...

Offline Serge VL

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 10-07-2017 07:16 u »
Het is nu niet dat Star San HB nu zo een speciaal product is. Het is een zure anionische spoelmiddel zoals er zovele op de markt zijn. De samenstelling is gewoon een mengeling van fosforzuur en natriumdodecylbenzeensulfonaat (welk een oppervlakte actieve stof is). En dat kan je bij elk klein zeepbedrijfje laten mengen en afvullen.
Een bus Tornax-S van Cid Lines wat een gelijkaardig product is kost ook maar 50 voor 12 kg (ongeveer 10 l)
https://www.agridiscounter.nl/tornax-s-12-kg.html

Neemt Brouwland haar producten niet af van de Brouwmarkt!? Die indruk krijg ik namelijk...
Het was net het tegenovergestelde
Vroeger nam Brouwmarkt een deel van hun producten af van Brouwland.
Hun productgamma is gelijklopend.
Brouwmarkt positioneert zich als de discounter in brouwspullen.
Brouwland positioneert zich als de kwaliteitswinkel ("The full price store")

Offline Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #10 Gepost op: 10-07-2017 11:33 u »
Het is nu niet dat Star San HB nu zo een speciaal product is. Het is een zure anionische spoelmiddel zoals er zovele op de markt zijn. De samenstelling is gewoon een mengeling van fosforzuur en natriumdodecylbenzeensulfonaat (welk een oppervlakte actieve stof is). En dat kan je bij elk klein zeepbedrijfje laten mengen en afvullen.
Een bus Tornax-S van Cid Lines wat een gelijkaardig product is kost ook maar 50 voor 12 kg (ongeveer 10 l)
https://www.agridiscounter.nl/tornax-s-12-kg.html
Ha, dat is dus gewoon SDS? grappig.

Edit: wacht, nee dat is niet SDS laat maar.

Offline JaMo

• Junior lid
  • **
  • Brouw met je ziel en zaligheid!
« Reactie #11 Gepost op: 13-07-2017 21:46 u »
Zijn er al meer mensen die dit goedje geprobeerd hebben? Op zich doe je met de Star San ook wel een hele tijd  :P

Offline Timenator

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2017 22:03 u »
Ik heb het ook gebruikt. Geen problemen mee ondervonden. Kan het alleen niet vergelijken met Star San, omdat ik daar (nog) geen ervaring mee heb.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2017 22:39 u »
Ik heb het ook gebruikt. Geen problemen mee ondervonden. Kan het alleen niet vergelijken met Star San, omdat ik daar (nog) geen ervaring mee heb.

Ik denk als het vergelijkt met Srar San HB je weinig verschil zult ontdekken. Het is zeer aannemelijk dat het om hetzelfde spul gaat, maar dat het verkocht wordt onder een andere naam.

Offline Chris71

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
« Reactie #14 Gepost op: 14-07-2017 00:22 u »
Volgens een medewerker van Brouwmarkt is het precies hetzelfde.

Offline Het Alfazuurmannetje

• Vol lid
  • Land: fr
« Reactie #15 Gepost op: 15-09-2017 12:47 u »
Vraagje: Die  Tornax-S van Cid Lines is dan identiek aan die Star San en Arsegan producten?

Offline Serge VL

• Super lid
« Reactie #16 Gepost op: 15-09-2017 14:54 u »
Vraagje: Die  Tornax-S van Cid Lines is dan identiek aan die Star San en Arsegan producten?
Neen die is een superieur product dan Star San HB, bevat o.a. ook een anti corrosief product.

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • napalm is er nog palm
« Reactie #17 Gepost op: 15-09-2017 15:02 u »
Ik gebruik al paar jaar die Chemipro Acid, is ook een zuur, citroenzuur in casu en een oppervlakactief sulfonzuur, werking is op zelfde principe gebaseerd:
https://www.Brouwland.com/content/docs/004/004%20Materiaalreiniging/004.020.4-004.021.2_MSDS_NL_ChemiproAcid_v1.pdf

Tags: