Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Vergisting Porter is blijven hangen op 1030, svg maar 48%  (gelezen 1445 keer)

Offline Mthijs

• Vol lid
  • Land: nl
  • ...daar kun je op brouwen
Re: Vergisting Porter is blijven hangen op 1030, svg maar 48%
« Reactie #25 Gepost op: 18-07-2017 00:19 u »
Ja precies!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline brouwmus

• Super lid
  • Land: nl
  • 't hoeft niet op al is het lekker
Re: Vergisting Porter is blijven hangen op 1030, svg maar 48%
« Reactie #26 Gepost op: 18-07-2017 09:47 u »
Ik heb laatst een vergelijkbare situatie gehad met een Oatmeal Stout, deze was blijven hangen op 1025 (Danstar Windsor gist gebruikt, ook een beetje aan de weinige kant).

Gebotteld met weinig bottelsuiker (4g/l) toen het waterslot al meer dan een week stil stond maar in de fles heeft de hergisting ook van de restsuikers in het bier nog wat afgesnoept want er zit nu erg veel koolzuur op het bier; sommige flessen zijn zelfs gushers.

Naast het feit dat ik dit keer iets te weinig gist heb geŽnt, verdenk ik in mijn geval ook de havervlokken in het recept als factor m.b.t. de slepende vergisting. (Was bij een eerder bier ook het geval.)

In ieder geval heb jij het beter gedaan, overhevelen naar een mandfles en nog geduld hebben.  :)

Tags: