Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: De Dierbrouwerij  (gelezen 1311 keer)

Offline Luiaard

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
De Dierbrouwerij
« Gepost op: 02-07-2017 23:39 u »
Ik label niet altijd, maar soms vind ik het toch leuk om te doen (vooral leuk als ik bier schenk voor gasten, bijvoorbeeld op een feestje). Ik maak ze in GIMP (Opensource alternatief voor Photoshop) en print 4 stuk op een A4 vel, vervolgens knippen en plakken (met pritstift). Soms zet ik de ingrediŰnten er ook bij, niet altijd. Ik gebruik altijd dierennamen voor mijn bieren.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hans_nwk

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: De Dierbrouwerij
« Reactie #1 Gepost op: 03-07-2017 10:42 u »
Mooie etiketten!

Ik zou waarschijnlijk "gebrouwd op" vervangen door "gebrouwen op" (al komen beide spellingen voor) en zeker "gebotteld" schrijven i.p.v. "gebottelt".

Groet,
Hans

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 03-07-2017 11:05 u »
Mooie etiketten!

Ik zou waarschijnlijk "gebrouwd op" vervangen door "gebrouwen op" (al komen beide spellingen voor) en zeker "gebotteld" schrijven i.p.v. "gebottelt".

En Tettnanger. En tarwemout met kleine letter.

Hopbier

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 03-07-2017 11:40 u »
Heel sfeervolle etiketten!

Volgens mij is het EBC i.p.v. ECB

Online Koen S

• Vol lid
  • Land: be
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #4 Gepost op: 03-07-2017 13:39 u »
Ik gebruik gewone behanglijm van Perfax. Voordelen: je kan nog schuiven met het etiket als het niet meteen juist hangt, het is makkelijk verwijderbaar Ún spotgoedkoop. Met  1 pakje kom je makkelijk 10 jaar toe.
Vroeger lijmden ze bier- en wijnetiketten met melk. :biersmile:

Offline Luiaard

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 03-07-2017 18:49 u »
Volgende keer moet ik maar even de spelling en grammatica controleren! Bedankt voor te tips. Met behanglijm ga ik proberen, het duurt nu behoorlijk lang om een kratje te beplakken.

Offline DLB

• Vol lid
  • Alstie maar smaakt!
« Reactie #6 Gepost op: 04-07-2017 08:10 u »
Haha dat feestvarken is leuk.

Enne: plakken met een beetje melk gaat ook uitstekend. Ieder zijn ding  :biersmile:

Offline xaos

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • To IPA or not to IPA?
« Reactie #7 Gepost op: 11-07-2017 13:13 u »
Ik gebruik gewone behanglijm van Perfax. Voordelen: je kan nog schuiven met het etiket als het niet meteen juist hangt, het is makkelijk verwijderbaar Ún spotgoedkoop. Met  1 pakje kom je makkelijk 10 jaar toe.
Vroeger lijmden ze bier- en wijnetiketten met melk. :biersmile:

Ik gebruik melk, gewoon met een kwastje op de achterkant van het etiket uitstrijken. Werkt verassend goed!

Tags: