Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Reclamebanners op het forum  (gelezen 4109 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Reclamebanners op het forum
« Reactie #25 Gepost op: 30-06-2017 21:45 u »
Ik zie compleet geen reclame meer.
Meerdere protectie-applicaties houden dit tegen.
Het is voor mij bijna geen doen om nog wel reclame te willen zien.

Dat is een beetje de doodsteek voor het "gatis" internet. Zoals iedereen weet gaat alleen de zon voor niets op. Voor al het andere in het leven moet betaald worden, linksom dan wel rechtsom. Deze site kost het nodige. Niet alleen de hosting maar ook de domeinen die bij de site horen en de wiki. Het dataverkeer is hoog, zeer hoog en wordt steeds meer. Laatst heb het toegestane dataverkeer verhoogd. Dat betekende weer afrekenen. Op zich is dat niet erg want de reclame-inkomsten compenseren dat. Maar dat moet niet iedereen een adblokker gaan gebruiken want dan ga ik er bij inschieten en dat kan denk ik de bedoeling zijn. Vandaar mijn verzoek om toch "te betalen" door advertenties toe te staan. Ik weet dat andere websitesbeheerders daar ook blij mee zijn. Hoe denk je bijvoorbeeld dat Buienradar.nl gefinancierd wordt?

Daarnaast profiteert het forum ook van meer inkomsten. De huidige loterij wordt ook betaald uit deze inkomsten en er is over een tijdje een wedstrijd waaraan forum leden gratis kunnen deelnemen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #26 Gepost op: 30-06-2017 21:51 u »
Mensen kom op! Wij profiteren allemaal van dit forum, ik kan het zeker niet missen. Wat maken die paar kleine bannertjes nou uit als hierdoor de kosten van dit forum gedekt worden. Ik vind het op dit forum overigens nog heel bescheiden.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #27 Gepost op: 30-06-2017 22:07 u »
Mensen kom op! Wij profiteren allemaal van dit forum, ik kan het zeker niet missen. Wat maken die paar kleine bannertjes nou uit als hierdoor de kosten van dit forum gedekt worden. Ik vind het op dit forum overigens nog heel bescheiden.

:duimop:  Ik zie ze ook niet of stoor me er niet aan.

Offline lier

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #28 Gepost op: 30-06-2017 22:56 u »
Mij stoort het niet, het is goed dat er tegenwoordig methoden zijn om dit soort forums betaalbaar te maken en gelijktijdig laag drempelig om binnen te komen. Het gebeurt op bijna alle sites tegenwoordig en dan gaan we er hier een probleem van maken.
Wat mij betreft trekken de beheerders er ook een salaris uit, denk dat er genoeg tijd en arbeid in zit om alles op orde te houden.

Offline floris68

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 01-07-2017 09:21 u »
Ik heb totaal geen last van de reclames op dit forum, had ze eigenlijk nooit opgemerkt. Pas door deze discussie ben ik me er bewust van geworden dat ze er zijn  ( >:( ) en ben ze gaan bekijken. Niks mis mee, ze gaan zo te zien allemaal over brouwen, als dit ervoor zorgt dat wij met zijn allen gratis informatie kunnen delen over onze hobby, prima!

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #30 Gepost op: 01-07-2017 10:34 u »
Dit is trouwens wat er gebeurt als ik op de advertentie van Brouwmout klik

Offline BrouwMout.nl

• Boven 10 berichten
  • *
  • Voor al je bieringrediŽnten
    • BrouwMout.nl
« Reactie #31 Gepost op: 01-07-2017 13:17 u »
Dit is trouwens wat er gebeurt als ik op de advertentie van Brouwmout klik

Bedankt voor de mededeling, ik heb het opgelost.

PS Ik zou het liefst mijn reclamebudget verdubbelen en direct overmaken aan het forum. Ik beperk nu mijn uitgaven zoveel mogelijk omdat ik google adwords zie als een noodzakelijk kwaad.

Offline Emanuel

• Junior lid
  • **
  • Oefening baart kunst.
« Reactie #32 Gepost op: 01-07-2017 14:51 u »
Het maakt mij niet uit of ik wel of geen reclame zie. Het is aan de gebruiker zelf om te bepalen of je iets doet met de reclame. De ene keer is het handig wanneer je iets voorbij ziet komen waar je toch al over aan het nadenken was en de andere keer laat je het gewoon aan je voorbij gaan. Ik ben het dan ook volledig met Jacques eens dat, om de site in de lucht te houden, reclame op de site nodig is... Het valt op zich nog heel veel mee met de hoeveelheid reclame dat je ziet.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #33 Gepost op: 01-07-2017 15:39 u »

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

Online mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #34 Gepost op: 01-07-2017 23:12 u »

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.

Al eens op dat kleine kruisje links geklikt? Normaal zou de advertentie dan verdwijnen, bij mij wel tenminste. Maar zo groot zie ik ze hier nooit.

Offline Grooviee

• Boven 10 berichten
  • *
    • De Lekke Ketel
« Reactie #35 Gepost op: 02-07-2017 10:12 u »

Deze kan deze omlaag schuiven door het grijze pijltje in het midden naar beneden te schuiven.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #36 Gepost op: 02-07-2017 15:26 u »

Banners van deze grootte zie ik nooit. Zal denk ik liggen aan het soort apparaat waarmee je het forum volgt.

Van Google heb ik begrepen dat banners zijn weg te schuiven. Ze hebben nog een andere type advertenties die over het hele scherm getoond wordt en ook weggeschoven kan worden. Die heb ik niet geÔnstalleerd omdat dit ook voor mij een brug te ver is.

Offline Emanuel

• Junior lid
  • **
  • Oefening baart kunst.
« Reactie #37 Gepost op: 05-07-2017 19:24 u »
Screenshot lijkt me van een apperaat van het merk met die appel 8). Dan toch maar Windows met Chrome  :degroeten:

Offline rutgeri

• Boven 10 berichten
  • *
  • Experimenteren tot ik erbij neerval.
« Reactie #38 Gepost op: 24-07-2017 08:25 u »

Het probleem zit hem erin dat je de web versie van het forum bekijkt op een mobiel apparaat. Dan wordt de banner klaarblijkelijk niet goed geresized. Bekijk je de mobiele variant dan heb je dit probleem niet. En in de browser op je PC/Mac heb je dit probleem ook niet.

Tags: