Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Forumwedstrijd 2017/2018  (gelezen 11102 keer)

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Forumwedstrijd 2017/2018
« Reactie #150 Gepost op: 03-10-2017 21:08 u »
Het inschrijven voor de wedstrijd is niet meer mogelijk.

Gisteren is nog een laatste inschrijving binnengekomen onder de naam Adri Feenstra. Daarmee zijn er 30 deelnemers.
Alle deelnemers kunnen hun bieren daadwerkelijk gaan brouwen. Het is aan de deelnemers om daarvoor een geschikt tijdstip te kiezen. Eind februari 2018 zal bekend gemaakt worden in dit topic waar de bieren naar toe gezonden kunnen worden. Dat is ruimschoots op tijd omdat de finale van de wedstrijd in april 2018 gehouden zal worden. De exacte datum staat nog niet vast. Deze moet nog worden vastgesteld in overleg met brouwerij Noordt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Bas de Brouwer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #151 Gepost op: 03-10-2017 23:03 u »
Wat een leuke wedstrijd! Jammer dat ik het net een dag te laat zag. In ieder geval heeft het mij ertoe aangezet eens te kijken wat ik voor origineels met mijn Thomas Fawcett restjes en met die andere mouten van die mouterij kan maken en wat dat betreft is het doel al bereikt!

Bas
PS. Dit was mijn eerste post op het forum. Dit topic heeft mij na twee jaar lurken ertoe aangezet toch maar een account aan te maken.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #152 Gepost op: 04-10-2017 18:48 u »
Alle deelnemers kunnen hun bieren daadwerkelijk gaan brouwen. Het is aan de deelnemers om daarvoor een geschikt tijdstip te kiezen. Eind februari 2018 zal bekend gemaakt worden in dit topic waar de bieren naar toe gezonden kunnen worden. Dat is ruimschoots op tijd omdat de finale van de wedstrijd in april 2018 gehouden zal worden. De exacte datum staat nog niet vast. Deze moet nog worden vastgesteld in overleg met brouwerij Noordt.
Het proeven door de jury, is dat pas eind maart / begin april, Jacques ? Dit ivm de timing...

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #153 Gepost op: 04-10-2017 20:58 u »
Het proeven door de jury, is dat pas eind maart / begin april, Jacques ? Dit ivm de timing...

De keuring zal kort voor de finale dag zijn. De bieren zullen eerder naar de proeflocatie worden gebracht om tot rust te komen. Eind maart zullen de bieren binnen moeten zijn. Als je nu gaat brouwen hebben de bieren zo'n 6 maanden de tijd gehad om te rijpen.

Offline Martijn0172

• Senior lid
« Reactie #154 Gepost op: 06-10-2017 19:19 u »
Gezien iedereen toch zijn bier mag inzenden, mag je het recept nog wat aanpassen? En bijvoorbeeld het vernieuwde recept mee sturen met de bieren? Weet niet zeker of ik dit wil hoor, maar vroeg het me af.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #155 Gepost op: 06-10-2017 22:38 u »
Gezien iedereen toch zijn bier mag inzenden, mag je het recept nog wat aanpassen? En bijvoorbeeld het vernieuwde recept mee sturen met de bieren? Weet niet zeker of ik dit wil hoor, maar vroeg het me af.

Nee. Het inzenden van nieuwe recepten is niet meer mogelijk. De recepten zoals die ingediend zijn zullen bij de keuring aanwezig zijn. Dit kan omdat we niet weten van wie het recept is.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #156 Gepost op: 07-10-2017 00:29 u »
Ik weet niet hoe en hoe goed er geproefd gaat worden, maar kleine aanpassingen gaan er niet geproefd worden zolang je bij de basis blijft.

Tags: