Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Aangeboden - koperen hevelfilter voor de kostprijs  (gelezen 1019 keer)

Offline Tijn Heerkens

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Wat hebben we toch een leuke hobby:)
Aangeboden - koperen hevelfilter voor de kostprijs
« Gepost op: 17-06-2017 15:26 u »
Hierbij zet ik mijn zelgemaakte hevelfilter te koop.
alle knie stukken en koppelstukken zitten los en zijn makkelijk uit elkaar te halen, om zodoende de hevelfilter goed te poetsen of passend te maken voor jouw brouwketel.

De afmetingen zijn: 25 x 25 x 35

De kosten van het koper was een jaar geleden 50 en dat wil ik er minimaal voor terug, de hevelfilter is maar 4x gebruikt.

Ik kan hem uit elkaar halen, en op de post doen. De verzendkosten zullen dan voor de koper zijn.

Alvast bedankt,

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mthijs

• Vol lid
  • ...daar kun je op brouwen
Re: aangeboden - Koperen Hevelfilter voor de kostprijs
« Reactie #1 Gepost op: 17-06-2017 20:29 u »
Hoi, vanwaar je verkoop?
Is 50 vast? Vind ik hoge prijs, want als ik bij Hornbach al het materiaal koop kom ik op 35 uit...

Offline Tijn Heerkens

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Aangeboden - koperen hevelfilter voor de kostprijs
« Reactie #2 Gepost op: 19-06-2017 17:55 u »
Hoi mathijs,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben gestopt om te brouwen met 2 pannen, in plaats hiervan heb ik een Grainfather gekocht. Dit omdat ik vaker kleinere hoeveelheden wil brouwen.

Ik zie graag je boodschappen lijstje tegemoet, dan zal ik aangeven waar het verschil zit. Wij hebben hier tzt echt 50 voor betaald.

Hij ligt in Helmond, of Nijmegen.

Offline beermenke

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 19-06-2017 20:15 u »
Ik heb een ronde gemaakt met 1 T stuk . Stuk goedkoper en gemakkelijker te plaatsen. Schoonmaken kwestie van terugspoelen. Hevelt meer dan voldoende want meestal moet je toch knijpen. Toch succes met de verkoop want er zijn altijd mensen die niet willen knutselen.

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Land: in
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #4 Gepost op: 19-06-2017 20:19 u »
Hoi mathijs,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben gestopt om te brouwen met 2 pannen, in plaats hiervan heb ik een Grainfather gekocht. Dit omdat ik vaker kleinere hoeveelheden wil brouwen.

Ik zie graag je boodschappen lijstje tegemoet, dan zal ik aangeven waar het verschil zit. Wij hebben hier tzt echt 50 voor betaald.

Hij ligt in Helmond, of Nijmegen.

De knelkoppelingen zijn behoorlijk prijzig, dus dat drijft de prijs behoorlijk op. Maar met deze knelkoppelingen kun je wel alles gemakkelijk uit elkaar halen en schoonmaken. Als je bijvoorbeeld soldeerkoppelingen gebruikt en de bochten buigt ben je veel goedkoper uit, maar dan kun je de boel dus niet gemakkelijk uit elkaar halen.

Offline Neetje

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #5 Gepost op: 19-06-2017 21:05 u »
Als je bijvoorbeeld soldeerkoppelingen gebruikt en de bochten buigt ben je veel goedkoper uit, maar dan kun je de boel dus niet gemakkelijk uit elkaar halen.

Jawel hoor.
Je moet de uiteinden die in de soldeerkoppelingen komen niet solderen maar een beetje ovaal buigen.
Kost ietsje meer kracht om in elkaar te duwen/uit elkaar te halen maar reinigen gaat 2x zo snel als bij schroefkoppelingen.

Online Fermon

• Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: 20-06-2017 05:54 u »
Jawel hoor.
Je moet de uiteinden die in de soldeerkoppelingen komen niet solderen maar een beetje ovaal buigen.
Kost ietsje meer kracht om in elkaar te duwen/uit elkaar te halen maar reinigen gaat 2x zo snel als bij schroefkoppelingen.

Zo heb ik hem ook gemaakt. Ideaal om schoon te maken!

Offline RvdEnde

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Gewoon lekker bier
« Reactie #7 Gepost op: 20-06-2017 07:12 u »
Mooie filter. Ik vind het wel een uitdaging om zelf zoiets te maken. Je foto helpt voor het idee hoe dit te doen. Bedankt.

Offline Tijn Heerkens

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 20-06-2017 07:21 u »
Mooie filter. Ik vind het wel een uitdaging om zelf zoiets te maken. Je foto helpt voor het idee hoe dit te doen. Bedankt.

Hij is gewoon te koop he  ;D

Offline RvdEnde

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Gewoon lekker bier
« Reactie #9 Gepost op: 20-06-2017 19:12 u »
Hij is gewoon te koop he  ;D
Ja dat zie ik. Maar op zich win ik er niet zoveel mee. Voor hetzelfde geld maak ik hem zelf gezien je aangeeft hem tegen de kostprijs te verkopen.
Als ik hem zelf bouw, kan ik nog opscheppen dat ik zo'n heldere wort heb door mijn eigen gebouwde filter. Die is toch altijd beter als van een ander. Toch?

Offline Tijn Heerkens

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 20-06-2017 19:58 u »
Je hebt PM

Offline Neetje

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #11 Gepost op: 22-06-2017 19:08 u »
Ja dat zie ik. Maar op zich win ik er niet zoveel mee. Voor hetzelfde geld maak ik hem zelf gezien je aangeeft hem tegen de kostprijs te verkopen.
Als ik hem zelf bouw, kan ik nog opscheppen dat ik zo'n heldere wort heb door mijn eigen gebouwde filter. Die is toch altijd beter als van een ander. Toch?

En je kan hem precies op maat maken voor je pan. Betreffende de constructie zijn ook verschillende mogelijkheden. (en meningen).

Tags: