Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Plaato Digitale waterslot  (gelezen 7098 keer)

Offline Underdike

• Super lid
  • Land: nl
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
Plaato Digitale waterslot
« Gepost op: 12-06-2017 16:03 u »
Weet er iemand iets meer over de binnenkort uitkomende Plaato digitale waterslot?
Ik volg iemand uit Noorwegen op Instagram, en die plaatste er 1. Het apparaat is Noors (?), schijnt binnenkort uit te komen, en er worden momenteel test-versies de deur uit gestuurd..
Ik dacht dat het een bubbel-teller zou zijn (wel/niet activiteit), maar schijnbaar meet het apparaat de CO2 die langskomt en kan behalve temperatuur & activiteit óók het SG en alcohol-percentage doorgeven ?
Zal wel een duur hebbedingetje zijn, maar als het een beetje accuraat werkt wel een leuk ding  8)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jeroen D

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron ;-)
    • Jeroen Duijvestijn
Re: Plaato Digitale waterslot
« Reactie #1 Gepost op: 12-06-2017 16:11 u »
Interessant!

Maar even aanmelden op https://www.plaato.io/

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #2 Gepost op: 12-06-2017 16:14 u »
Interessant!
Maar even aanmelden op https://www.plaato.io/
Zover was ik ook gekomen, en had me ook aangemeld... alleen vaag dat je nergens specs kunt vinden...

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #3 Gepost op: 12-06-2017 17:27 u »
Zover was ik ook gekomen, en had me ook aangemeld... alleen vaag dat je nergens specs kunt vinden...
Doen ze zodat je je aanmeldt voor de nieuwsbrief ;)

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #4 Gepost op: 12-06-2017 22:15 u »

Had je deze dan ook gevonden?

https://www.plaato.io/bubblecontest

Hier is ook een link naar hun Facebook en instagram te vinden. Daar staat iets meer info op, maar het blijft allemaal wat mysterieus.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #5 Gepost op: 12-06-2017 22:19 u »
Ik lees ergens op de FB site onder een plaatje "optical sensor"" .

Citaat
Her bobler det i gjærlåsen. En optisk sensor teller boblene.

Dan gaat mijn vertrouwen naar beneden. :)

Maar... je weet het niet.

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #6 Gepost op: 13-06-2017 07:05 u »
"Hi Jeroen! Thanks for reaching out and for taking interest in the PLAATO Airlock. In just a few days, the website will be launched with product information. All I can tell you now is that PLAATO gives you real-time data about the fermentation process directly on your smart-phone. Sign up for the newsletter at plaato.io or like our Facebook page. to stay tuned. Tarje"

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #7 Gepost op: 13-06-2017 09:01 u »
Heeft iemand wel eens gemeten met een alcohol blaastest apparaat aangesloten op het waterslot? Zal me niets verbazen als er eren goed verband is tussen alcoholpercentage en wat de blaastester aangeeft. zo meet dat ding in de praktijk ook, alleen is de  waarde in je bloed minder dan een 0.1% (hopelijk) en in gistend bier wel tot 10%. Tegenwoordig kun je die dingen al al voor een tientje kopen. Misschien moet je de CO2 waaraan je meet wel eerst verdunnen met lucht, maar dat zou moeten kunnen, zelfs automatisch.

Online Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #8 Gepost op: 13-06-2017 09:22 u »
Heeft iemand wel eens gemeten met een alcohol blaastest apparaat aangesloten op het waterslot? Zal me niets verbazen als er eren goed verband is tussen alcoholpercentage en wat de blaastester aangeeft. zo meet dat ding in de praktijk ook, alleen is de  waarde in je bloed minder dan een 0.1% (hopelijk) en in gistend bier wel tot 10%. Tegenwoordig kun je die dingen al al voor een tientje kopen. Misschien moet je de CO2 waaraan je meet wel eerst verdunnen met lucht, maar dat zou moeten kunnen, zelfs automatisch.
Ik denk niet dat je iets hebt aan de blaastesten.  Tijd terug heb ik een consumenten programma gezien waar ze die dingen testen. Allemaal gaven ze iets anders aan, en zelfs hetzelfde apparaat bij dezelfde persoon gaf bij meerdere metingen iedere keer iets anders aan.

Offline TymonK

• Vol lid
  • IBU!
« Reactie #9 Gepost op: 13-06-2017 10:07 u »

Huh? Ik dacht altijd dat er alleen CO2 door het waterslot heengaat? Verdampt er ook alcohol tijdens de vergisting? Zonde ;-)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #10 Gepost op: 13-06-2017 11:03 u »
Huh? Ik dacht altijd dat er alleen CO2 door het waterslot heengaat? Verdampt er ook alcohol tijdens de vergisting? Zonde ;-)
Ik denk het wel, net zoals er alcohol verdampt vanuit je bloed in je longen als er alcohol in je bloed zit. (Maar is slechts een heel klein beetje dus merk je niet dat daardoor het alcohol% van je bier eigenlijk nog wat hoger had kunnen zijn)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #11 Gepost op: 13-06-2017 11:09 u »
Ik denk niet dat je iets hebt aan de blaastesten.  Tijd terug heb ik een consumenten programma gezien waar ze die dingen testen. Allemaal gaven ze iets anders aan, en zelfs hetzelfde apparaat bij dezelfde persoon gaf bij meerdere metingen iedere keer iets anders aan.
Toch is er wel een kans dat het zou kunnen werken, maar staat of valt met de kwaliteit van de sensor. De veel hogere concentratie alcohol geeft mogelijk ook een hogere meetnauwkeurigheid. Ik weet niet wat er in de Plaato zit. Denk zelf hooguit een bellensensor, maar triggerde mij wel tot de gedachte dat je ook een alcoholsensor kunt nemen.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #12 Gepost op: 13-06-2017 12:59 u »
Ik heb die dude uit Noorwegen op Instagram met een proefexemplaar eens aangeschreven... hij gaat hem zsm uitproberen en geeft een seintje zodra er praktijk-ervaringen en/of een prijs-indicatie te melden valt.

Offline DLB

• Vol lid
  • Alstie maar smaakt!
« Reactie #13 Gepost op: 13-06-2017 14:57 u »
Ben benieuwd naar de prijs. Ziet er wel kek uit >:D

Offline TymonK

• Vol lid
  • IBU!
« Reactie #14 Gepost op: 14-06-2017 08:44 u »
Je mag wel oppassen bij gisten met veel schuim. Optical sensor naar de haaien...

Ik geloof meer in de tilt/ispindel voor dit soort doeleinden... (Ik heb dan ook een ispindel dus wellicht wat bevooroordeeld.)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #15 Gepost op: 14-06-2017 09:38 u »
Je mag wel oppassen bij gisten met veel schuim. Optical sensor naar de haaien...

Ik geloof meer in de tilt/ispindel voor dit soort doeleinden... (Ik heb dan ook een ispindel dus wellicht wat bevooroordeeld.)
Weet niet of ze daar al aan gedacht hebben. Je zou er dan nog iets tussen moeten zetten.

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #16 Gepost op: 14-06-2017 09:58 u »

Ik neem aan dat de optical sensor achter glas/plastic zit.
Het is namelijk sowieso een waterslot. Dus het zal waterdicht moeten zijn, binnen en buitenkant.

Maat het is inderdaad wel iets om bij stil te staan.

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #17 Gepost op: 19-06-2017 12:26 u »

Ze hebben net op hun instagram een "montage" video geplaatst. Kun je zien hoe het "zit".

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #18 Gepost op: 20-06-2017 00:06 u »
Op welk IG account Jeroen?

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #19 Gepost op: 20-06-2017 00:23 u »
Geen idee. Heb zelf geen IG. Maar t staat ook op hun Facebook pagina. @PlaatoNO

Daar kwam ik het tegen.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #20 Gepost op: 20-06-2017 00:27 u »
Ohhh... ik doe helaas niet aan Facebook (ben niet zo sociaal dat ik tante Annie & oom Henk zonodig wil laten zien wat ik iedere dag zoal doe ;)

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #21 Gepost op: 20-06-2017 00:32 u »
https://www.facebook.com/PlaatoNO/

Volgens mij is het een openbare FBpagina en kun je gewoon (zonder zelf in te loggen) bekijken.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #22 Gepost op: 20-06-2017 09:07 u »
Het ding zal ongeveer hetzelfde doen als de bellenteller van Henielma, afhankelijk hoe goed het ding CO2 volume kan meten via bellen.
zodra de gisting eroverheen gaat en er iets in het waterslot komt zal het gedrag van bellen produceren complete veranderen en onbruikbaar worden vrees ik. Er zal dus iets bij moeten om dat te voorkomen.

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #23 Gepost op: 20-06-2017 12:11 u »
Het ding zal ongeveer hetzelfde doen als de bellenteller van Henielma, afhankelijk hoe goed het ding CO2 volume kan meten via bellen.
zodra de gisting eroverheen gaat en er iets in het waterslot komt zal het gedrag van bellen produceren complete veranderen en onbruikbaar worden vrees ik. Er zal dus iets bij moeten om dat te voorkomen.
Zit er dik in ja. Moet wel zeggen dat het schuim van de hoofdvergisting bij mij alleen in het waterslot komt als ik de headroom in de tank verkeerd heb ingeschat en een heel actieve gist heb...
Kan hem ook altijd iets van je vat af monteren dmv een slang.

Offline JaMo

• Junior lid
  • **
  • Brouw met je ziel en zaligheid!
« Reactie #24 Gepost op: 20-06-2017 19:05 u »
"Hi Jeroen! Thanks for reaching out and for taking interest in the PLAATO Airlock. In just a few days, the website will be launched with product information. All I can tell you now is that PLAATO gives you real-time data about the fermentation process directly on your smart-phone. Sign up for the newsletter at plaato.io or like our Facebook page. to stay tuned. Tarje"

Just a few days is wel een ruim begrip. ???
Ziet er peppie uit hoor, ben benieuwd naar de prijs en daadwerkelijke werking van dit apparaat.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #25 Gepost op: 22-06-2017 23:01 u »
Zag vandaag weer 2 plaatjes op Instagram langs komen waar wat info uit te halen valt:

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #26 Gepost op: 24-06-2017 14:56 u »
Interessant. De website is ook ietsje pietsje geüpdatet. Ze gaan via kickstarter.

Ik vraag me af of het via belletjes echt duidelijk te meten is:
- wat als je 10 liter in een 80 liter vat vergist... hoe zit het met headroom?
- wat als je suiker/iets anders wilt toevoeging tussendoor?

Verder lijkt het een leuk hebbedingetje...

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #27 Gepost op: 27-06-2017 20:43 u »
De kickstarter begint morgen.

De eerste 300 kunnen er 1 kopen voor $99 en de mensen van 301 t/m 500 kunnen er 1 kopen voor $109... in beide gevallen krijg je dan in oktober 2017 geleverd: een digitaal waterslot, 3 meter kabel & de Android of iPhone App.
Komt er dus op neer dat ze ongeveer $30.000 gaan crowdfunden voor de eerste productie-serie.

De marktprijs in de gewone handel (vanaf oktober 2017 dus) wordt $149 (is plm. €130 met de huidige keurs).
Prijzen zijn excl. $5 / $10 vrachtkosten naar respectievelijk Amerika / de rest van de wereld.

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #28 Gepost op: 27-06-2017 21:00 u »
Opzich wel aardig...
Maar ik ben bang dat hij dan niet meer in mijn vergistigskast past. Dus ik moet eerst even de specs hebben.

Offline lier

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #29 Gepost op: 27-06-2017 23:27 u »
Heb denk ik meer vertrouwen in de ispindel

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #30 Gepost op: 28-06-2017 01:29 u »
Opzich wel aardig...
Maar ik ben bang dat hij dan niet meer in mijn vergistigskast past. Dus ik moet eerst even de specs hebben.
Grote kans de je hem ook aan het eind van een blow-off tube kan monteren? Dan kan het ook naast je gistvat of zelf buiten je gistkoeler.

Offline Jeroen D

• Vol lid
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #31 Gepost op: 28-06-2017 07:54 u »
Grote kans de je hem ook aan het eind van een blow-off tube kan monteren? Dan kan het ook naast je gistvat of zelf buiten je gistkoeler.
Ohja, duh...

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #32 Gepost op: 28-06-2017 22:56 u »
Ik kon me niet bedwingen, heb er 1 besteld via kickstarter...
Is een speledingetje misschien, maar vond het goedkoop genoeg daarvoor.
Trouwens: hij is volgens de aanbieder bestand tegen gist dat door het waterslot heen slaat (ons nog nooit gebeurd), en is goed schijnbaar schoon te maken & te desinfecteren.

Staat ook weer wat meer info op de kickstarter (technisch, maar ook wie er achter zit en zo): https://www.kickstarter.com/projects/1792157374/plaato-reinventing-the-airlock?ref=thanks_tweet

Gaat wel hard trouwens... dag 1 rn al 60% gefinancierd...

Offline Etn82

• Beheerder
  • Super lid
  • Life is too short to drink bad beer
    • www.debebaardebrouwer.nl
« Reactie #33 Gepost op: 28-06-2017 23:09 u »
Heb ook van de Early Bird optie gebruik gemaakt. Eens in de zoveel tijd sta ik mezelf toe wat meer geld stuk te slaan aan het brouwen  :)

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #34 Gepost op: 28-06-2017 23:16 u »
Ik kon me ook niet bedwingen. Ben gek op dit soort technische "snufjes".

Offline lier

• Senior lid
« Reactie #35 Gepost op: 29-06-2017 07:58 u »
Ik ben echt benieuwd wat jullie bevindingen zullen zijn in het gebruik en wat er gebeurd als je het waterslot er tussentijds afhaalt voor bv het toevoegen van koudhop.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #36 Gepost op: 29-06-2017 09:11 u »
Weet iemand of je constant internet connectie moet hebben voor dit apparaat?
Mijn brouwhok ligt buiten mijn wifi bereik.
Het is namelijk niet echt duidelijk of de communicatie via servers van plaato verloopt of dat het gewoon direct met je telefoon communiceerd. Het eerste moet je niet willen aangezien het dan betekend dat wanneer plaato failliet gaat je apparaat waardeloos is.

Lijkt me verder wel interessant of de dat onversleuteld beschikbaar is zodat je bv hem zelf kan uitlezen met een raspberry oid. Je mist de dan wel de algoritmes van plaato, maar misschien zit het iets simpeler in elkaar dan de marketing wil doen geloven ;).

Ik wacht nog even af hoe het iedereen bevalt en de werking wat duidelijker is. Dat hij dan iets duurder is neem ik op de koop toe. Als het product zo goed werkt vind ik het dan wel waard

Offline JOhtheo

• Junior lid
  • **
« Reactie #37 Gepost op: 29-06-2017 09:41 u »
Zou iemand er 1 voor me willen bestellen, (heb geen credit card).
Maak ik natuurlijk eerst even het geld naar diegeen over.

Er zijn er nog 23 voor 99 dollar. + 10 dollar. verzending, hoop dat het lukt.
Liefst iemand die nog moet bestellen, dan scheelt dat verzendkosten,

groet, Johan

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #38 Gepost op: 29-06-2017 10:55 u »
Ik ben echt benieuwd wat jullie bevindingen zullen zijn in het gebruik en wat er gebeurd als je het waterslot er tussentijds afhaalt voor bv het toevoegen van koudhop.

Het volgende wordt hier over gemeld:

Yes, with Plaato on your fermenter you can dry hop as normal. The small amount of CO2 that escapes when the lid is taken off, only affects the measurements marginally.
In addition since dry hopping should be done at the end of the fermentation, the remaining CO2 that the worth will produce is low.

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
« Reactie #39 Gepost op: 29-06-2017 11:35 u »
Er gaat in ieder geval geproduceerd worden!

Offline Twan84

• Junior lid
  • **
  • Bier is je vriend.
« Reactie #40 Gepost op: 24-07-2017 12:35 u »
Nog 4 dagen om te bestellen via Kickstarter.

Ik wil er wel een aantal bestellen en de korting en kosten eerlijk delen.
Graag even een reactie hieronder.
Ik vertrouw iedereen maar misschien kunnen we iets afspreken met een aanbetaling van € 25,- nu en de rest later?

Bestelling geplaatst

Offline JOhtheo

• Junior lid
  • **
« Reactie #41 Gepost op: 24-07-2017 21:42 u »
Hej Twan, heb je een PM gestuurd, hoop dat ik nog kan meelopen met jou bestelling. bvd., J.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #42 Gepost op: 24-07-2017 23:56 u »
30 seconden filmpje dat wat meer laat zien... https://instagram.com/p/BWuUM4hAqlt/

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #43 Gepost op: 27-08-2017 10:21 u »
Heeft iemand dit ding al? Al meer dan een maand radiostilte.

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #44 Gepost op: 27-08-2017 10:32 u »
Uitlevering vindt plaats in oktober en eerst naar diegene die financieel gesteund hebben (de backers). Ik ben erg benieuwd!
Ze hebben op dit moment de 3d geprinte prototype behuizingen al zo ver dat het via een spuitgietmachine gemaakt wordt en alles loopt blijkbaar volgens de planning.
PLAATO news update 22 augustus

Offline Mario72

• Vol lid
  • Thuisbrouwerij De Gouwe Knakker
« Reactie #45 Gepost op: 27-08-2017 22:32 u »
Het ziet er allemaal goed uit op de site maar ik wacht liever ff op echte gebruikers reviews. Maar ik blijf dit in de gaten houden. Ben wel enthousiast over dit apparaat.

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #46 Gepost op: 27-08-2017 23:01 u »
We laten het weten

Offline lier

• Senior lid
« Reactie #47 Gepost op: 28-08-2017 08:52 u »
Is alleen jammer dat op dat filmpje de bubbelteller het niet doet, die staat gewoon stil.

Maar ik blijf dit draadje ook met veel interesse volgen, ben benieuwd of het goed werkt

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #48 Gepost op: 09-09-2017 02:24 u »
Ondertussen al weer even verder maar nog niks vernomen. Nog iemand met nieuws?

Offline lier

• Senior lid
« Reactie #49 Gepost op: 10-09-2017 10:45 u »
Op de site staat december 2017, nog even geduld.

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #50 Gepost op: 10-09-2017 23:36 u »
Uitlevering aan mensen die gedoneerd hebben zou in oktober moeten plaatsvinden, of is dat nieuws gewijzigd?

Edit: productie vindt plaats in oktober

Offline Twan84

• Junior lid
  • **
  • Bier is je vriend.
« Reactie #51 Gepost op: 18-09-2017 14:58 u »
Hi guys,

We just came home from Drinktec in Munich, where PLAATO was presented to our collaborators and customers in Europe.

Currently we are finishing the DFM (Design for Manufacturing) together with the manufacturers and reviewing all the components before production of the manufacturing tools begin.
The production schedule is now set and we are expecting a 30 day delay. We are sorry for this delay, but we are confident that we will be able to ship in November. We are happy with the effort of everyone included in the development so far, but some obstacles was unavoidable. We´re sharing the details of the development status below.

HARDWARE
We Decided to upgrade the ''Smart unit' and the ''Twist lid' 'materials into Tritan,  so you guys could enjoy an even tougher PLAATO. 
The plastic injection moulding tools are made and confirmed. Below is a screenshot of the tool made for the biggest part, the main body of the airlock.

Plastic Injection Mold

ELECTRONICS
PCBs was ready from the manufacturer this Saturday, and samples are on its way. The circuit is already verified in house, and hopefully this iteration will only need minor changes.

APP
We are saving development time by including core functionality in the first version of the app. It will be out in App-store and Google Play by the time the first backers receive their Plaato Airlock. After that is done, there is much we want to do with the app and we want to include our backers in the process. We will set up an online community in October where you can give feedback, report bugs and share your ideas and the app will be updated in December and a bigger update in March.
Gravity estimation: We are currently running tests on SLS 3D-printed parts. To tweak the estimation algorithm, we to need to do testing with the final injection-moulded parts. We will ship the airlocks as soon as they are ready and then we will continue to improve the accuracy of the gravity estimation throughout the fall.

Functions in the first app version
  • User account sign-up/login
  • Setup wizard for connecting the PLAATO Airlock to your local WiFi-network
  • Fermentation activity, real-time and historical data
  • Temperature, real-time and historical data (Fahrenheit or Celsius)
  • Specific gravity estimation, real-time and historical data
  • Alcohol by Volume
  • Export data, CSV-file sent to your e-mail
  • Set volume of your batch (US gallons or Liters)
  • Set the Original Gravity of your batch (Oechsle)
  • Specific Gravity Correction (Oechsle). Update the estimate with your own sample.

Next iteration will include
  • Webhook, so you can route your data wherever you want it (hopefully ready in November)
  • Easier function for exporting and sharing your data
  • Better unit conversion functionality for temperature and volume
  • Improved gravity estimation
Thanks everyone again for making PLAATO a reality for all the brewers out there. And a special thanks for the tips regarding retailers. PLAATO will be out in many stores in Europe and in the US as soon as production is ready, and when someone has invited us for a dinner.

We will update you more frequently the next weeks, when we´re closing in on production. Have a great week!

Cheers!
The Plaato-team

Offline JOhtheo

• Junior lid
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 18-09-2017 19:27 u »
Twan, super man.
Kan niet wachten op de levering.
Ziet er prima uit.
groet, Johan

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #53 Gepost op: 20-09-2017 13:29 u »
Als ie er voor eind november is, kan ik hem mooi in de zak van Sinterklaas stoppen voor mezelf.... Moet lukken, ik zat bij de eerste groep backers.. Heel benieuwd! :groots:

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #54 Gepost op: 22-09-2017 11:11 u »
Nieuw plaatje van social media... de methode voor wie een blow-off tube gebruikt, of voor wie geen ruimte in de hoogte heeft in z’n koelkast >

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #55 Gepost op: 18-10-2017 15:04 u »
PLAATO manufacturing update #3 Posted by Plaato Inc. (Creator) For backers only

Hi guys!

This is the third manufacturing update of Plaato Airlock. Weeks are flying past as we are closing in on shipping! 
We are now preparing a three week trip the manufacturer with the whole team, where we will finish up the last parts of development. 

This includes, among others:- Confirming the injection molded "golden sample" of the PLAATO Airlock
- Confirming and testing the final PCBA
- Testing and verifying the complete mass produced system
- Get all the wonderful certifications completed, including FDA, CE, FCC etc.

We have gotten some pictures from the millings of molds. The rest of the team is really looking forward to see this in action when we´re on our way next week.

We are working hard to get the units out to you guys, but unfortunately, some things took longer than expected, and we do not wan't to compromise on quality to hit the time line. The shipping will therefore be mid December. To clarify, the delay is not due to any major obstacles, but to the time consuming "easy" elements in the last stages before shipping. We appreciate all the support from you guys, but totally understand that everyone want their unit as fast as possible. We are feeling the exact same, and cant wait to see Plaato in the shelfs.

In the meantime we are preparing the shipping. Surveys for shipping addresses will therefore be sent out today to all of you.

When we arrives at the manufacturer, we will send out a new update with pictures of the process.

Best,
The Plaato teamMichael, Jiaming, Tarje and Paal

Tags: