Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Valse bodem/ filter  (gelezen 411 keer)

Offline kennym325

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Valse bodem/ filter
« Gepost op: 11-06-2017 14:05 u »
Bierbrouwers,

Ik wil van een rvs biervat een maischketel maken. Ik heb al een filter gemaakt(zie foto hier onder). Nu zit ik alleen met de volgende vragen:

1: Wanneer ik hier een valse bodem op plaats heb ik dus onder de valse bodem vloeistof wat warm wordt, en op de valse bodem het graanbed met vloeistof erin liggen. Is dit handig en is dit door goed roeren te mengen? Of hebben jullie suggesties hoe het anders kan?

2: is de valse bodem nodig wanneer ik goed roer of zal het dan alsnog aankoken en aanbranden op de bodem?

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen!! Alvast bedankt.

Groeten,

Kenny

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline beermenke

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij De Sjravelaer
Re: Valse bodem/ filter
« Reactie #1 Gepost op: 11-06-2017 21:03 u »
Ik zou het filter pas plaatsen NA het maischen
Tijdens maischen goed roeren en dan brand er niks aan en dan het filter laten zakken.
Onder een valse bodem veel meer kans op aanbranden. Tsja anders even uitproberen

Tags: