Pagina's:
Actions
  • #26 door Sander van Dijk Gepost op 11 Jun 2017
  • Dat volume stond op 65L. Ik was van mening dat daar de hoeveelheid water moet staan waarmee je begint, blijkbaar niet dus.
    Als ik het wijzig naar aantal liter wat ik normaal heb bij begin koken dus 60L dan stijgt mijn begin SG.
    Dat begin Sg is dat dan niet waarmee je begint aan de gisting.

Daar moet dus het volume staan wat je na het koken afgekoeld in je kookketel wilt hebben. Verder kun je het beste bij databanken je brouwinstallatie invullen met alle verliezen, verdamping, in inhoudsmaten. Dan kun je bij je brouwsel gewoon je installatie kiezen en dan staat direct je default ingestelde volume ingevuld.
  • #27 door Sander van Dijk Gepost op 11 Jun 2017
  • Dat volume stond op 65L. Ik was van mening dat daar de hoeveelheid water moet staan waarmee je begint, blijkbaar niet dus.
    Als ik het wijzig naar aantal liter wat ik normaal heb bij begin koken dus 60L dan stijgt mijn begin SG.
    Dat begin Sg is dat dan niet waarmee je begint aan de gisting.

Verder zou het volgens mij helpen om de BrouwHulp handleiding (vanaf ca pagina 6) eens door te lezen.
  • #28 door brouwerwaldonk Gepost op 11 Jun 2017
  • Ik heb eens gekeken op de instellingen van installatie, daar heb ik volume aangepast naar 44 liter dus het volume na het koelen.
    Maar als ik in het tabblad recept het volume aanpas komt mijn begin sg veel te hoog.

• #29 door hansHalberstadt Gepost op 11 Jun 2017

• Verder zou het volgens mij helpen om de BrouwHulp handleiding (vanaf ca pagina 6) eens door te lezen.

Blijkbaar hebben een aantal mensen moeite om de software onder controle te krijgen. Lees inderdaad de handleiding eens goed door en kijk of je met wat spelen met getallen ziet dat de getallen doen wat je denkt dat ze moeten doen. Alternatief is om ook eens andere software uit te proberen.   
Pagina's:
Actions