Pagina's:
Actions
  • #1 door Jo s Gepost op 04 Jun 2017
  • Ik kan ze nergens vinden bij de mouten, of moet je dat ergens anders doen?

Met vriendelijke groet Jos
  • #2 door William Gepost op 04 Jun 2017
  • Bij mij onder mouten en dan supermarkt.
  • #3 door Jo s Gepost op 04 Jun 2017
  • Bij mij onder mouten en dan supermarkt.

Dat is denk ik in BrouwHulp?
  • #4 door William Gepost op 04 Jun 2017
  • Dat is denk ik in BrouwHulp?

Oeps ja.
  • #5 door Oscar Gepost op 04 Jun 2017
  • Bij BrouwVisie heb je grondstoffen tabellen die je zelf kunt aanvullen :-)  :)
  • #6 door Jacques Gepost op 05 Jun 2017
  • Bij BrouwVisie heb je grondstoffen tabellen die je zelf kunt aanvullen :-)  :)

Toch is het handig als veel gebruikte grondstoffen al opgenomen zijn in de tabellen.
  • #7 door Jo s Gepost op 06 Jun 2017
    Oke maar hoe berekent hij het rendement van het SG als je het zelf invult?
    Gaat dat vanzelf?
  • #8 door Jacques Gepost op 06 Jun 2017
  • Oke maar hoe berekent hij het rendement van het SG als je het zelf invult?
    Gaat dat vanzelf?

Nee dat gaat niet vanzelf. Je moet de specificaties kiezen van leveranciers of de waarden kiezen van vergelijkbare mouten. Deze link http://howtobrew.com/book/section-2/what-is-malted-grain/table-of-typical-malt-yields kan je helpen.
  • #9 door Jo s Gepost op 07 Jun 2017
  • Nee dat gaat niet vanzelf. Je moet de specificaties kiezen van leveranciers of de waarden kiezen van vergelijkbare mouten. Deze link http://howtobrew.com/book/section-2/what-is-malted-grain/table-of-typical-malt-yields kan je helpen.

Dank je wel voor de informatie.
  • #10 door Mallerd Gepost op 17 Jun 2017
  • Klopt het dat je in de standaard versie van BrouwVisie geen mouten (of vlokken in dit geval) kunt toevoegen? Of hoe kun je dit toevoegen. Ik heb namelijk het zelfde probleem met gerstvlokken voor mijn milk stout.
  • #11 door Neetje Gepost op 18 Jun 2017
  • Klopt het dat je in de standaard versie van BrouwVisie geen mouten (of vlokken in dit geval) kunt toevoegen? Of hoe kun je dit toevoegen. Ik heb namelijk het zelfde probleem met gerstvlokken voor mijn milk stout.

Ff de manual lezen.

Citaat:
    Databanken
    Voor alle ingrediŽnten, maischschema's, bierstijlen en brouwinstallaties gebruikt BrouwHulp databanken. Elke
    databank is opgeslagen in een apart xml-bestand. Je kunt een databank openen door op de betreffende knop in
    de knoppenbalk Databanken te klikken.
    Rechts in het scherm zie je een boom met ingevoerde items. Soms staan de items onderverdeeld in de producent
    (vergistbare ingrediŽnten, gisten), land van herkomst (hop) of type (overige ingrediŽnten). De bierstijlen staan
    gecategoriseerd naar klasse.
    Door een item te selecteren, zie je links in het scherm de eigenschappen verschijnen. Je kunt deze vervolgens
    wijzigen.
    Onder de boom met items zie je knoppen om items toe te voegen, te verwijderen, te importeren en te kopiŽren.
  • #12 door Mallerd Gepost op 21 Jun 2017
  • Dankje voor je bericht, maar dit gaat over BrouwHulp. Ik maak gebruik van BrouwVisie.
  • #13 door Neetje Gepost op 22 Jun 2017
  • Okť, niet goed opgelet.

Als je in BrouwVisie op MOUT klikt in de bovenbalk krijg je een nieuw scherm.
    In rechterbovenhoek klik je op nieuw en dan voer je alle nieuwe gegevens in.
    Voor vlokken vul je onder soort "graan" in.
Pagina's:
Actions