Bierige aktiviteiten in Berlijn?

Gestart door Frank, 14-12-2005 22:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank

Ik ga dit weekend naar Berlijn en ben benieuwd of jullie tips hebben voor leuke cafés, brouwerij bezoek, materiaal winkels etc ?   :biersmile:

Oscar

Geen idee wat er in Berlijnn allemaal aan bierige dingen te doen is....maar dat is vast wel ergens op internet te vinden

Houd je ons wel op de hoogte na het weekewnd watr er nu werkelijk te doen was en of het de moeite waard was..?? Mocht iemand anders dan in Berlijn komen..dan kan die het hier terug vinden....

Groeten en gezondheid
Oscar

MO

Als je van stevige bittere pilsners houdt en van heel zuur witbier, dan zit je goed in Berlijn.

overzicht brouwerijen in berlijn
nog een overzicht
kindl brouwerij (van het zure witbier)

Het zou inderdaad leuk zijn als je je ervaringen hier zou willen posten. Ik ben wel benieuwd wat Berlijn te bieden heeft op biergebied. Nog een tip: zoek een goede bierwinkel (getrankeladen) en neem tientallen wellicht onbekende bieren mee naar huis om te proeven! Vermijd Billigbier (dat moest verboden worden). :pan:

Harold

Berlijn......Berliner Weisse met name Kindl en Schultheiss. Kindl is matig zuur, Schultheiss scherp zuur. Je kunt nog kiezen of je ze met of zonder Schuss neemt. De Schultheiss brouwerij is te bezichtigen. Veel plezier!


MO: link toegevoegd

Frank

Ik zou mijn ervaringen nog posten, beetje laat maar bij deze toch nog een beetje info.

Deze site  http://www.xs4all.nl/~patto1ro/berlbrew.htm heb ik gebruikt om de kroegen te vinden, 2 kende ik er al van vorige keer.

Ben zelf geweest in:

Lemkes  (goed wild eten)
Georgbrau  (niet voor sfeer, tenzij zomers op terras)
Lindenbräu am Potsdamer Platz  (lekker eten, naast bios met Original Version)
Luisen Brau  (naast Schloß Charlottenburg, dus daar kan je vriendin paleis en kunst bekijken terwijl jij biertjes probeert)

Oh ja, 00:00 gaat in Berlijn bijna alles dicht qua kroeg, dus begin vroeg

Adrie

En welke bieren heb je geproefd? Wat waren de toppers, wat waren de zwanenhalsbieren? En waarom?

Jacques

Binnenkort gaat De Roerstok naar Berlijn. Deze club bestaat dit jaar 35 jaar en ter gelegenheid hiervan is er een 4-daagse reis georganiseerd.

Speciaal hiervoor heb ik een Google Maps kaart gemaakt met allerlei zaken die te doen zijn op biergebied in Berlijn. Maar ook staan er bezienswaardigheden op.

Ben je pas in Berlijn geweest en mis je wat op de kaart? Laat het even weten dan pas ik de kaart aan. Het leuke van de kaart is dat iedereen  die naar Berlijn gaat er gebruik van kan maken.

De kaart bestaat uit lagen die aan en uit gezet kunnen worden. Door te klikken op een druppel krijg je meer informatie te zien, kun je naar de website van de locatie en foto's bekijken.



PP

Aantal jaren geleden in Berlijn geweest.

M.n. Lemke Brauhaus am Hackeschermarkt (onder de S-Bahn): geweldig.
Van het vat hun eigen Imperial IPA en Imperial Stout: zeer de moeite waard (zeker in combinatie met de sfeer in het cafe-restaurant).
https://www.lemke.berlin/bhm_getraenke_speisen/#getraenke
De vestiging am Schloss is meer iets na een frisse wandeling in het park.

Geniet er van, een interessante stad, groet, Paul




Jacques

Citaat van: PP op 09-03-2019  15:03 uAantal jaren geleden in Berlijn geweest.

M.n. Lemke Brauhaus am Hackeschermarkt (onder de S-Bahn): geweldig.
Van het vat hun eigen Imperial IPA en Imperial Stout: zeer de moeite waard (zeker in combinatie met de sfeer in het cafe-restaurant).
https://www.lemke.berlin/bhm_getraenke_speisen/#getraenke
De vestiging am Schloss is meer iets na een frisse wandeling in het park.

Geniet er van, een interessante stad, groet, Paul

Bij Lemke Brauhaus am Hackeschermarkt ben ik ook een paar keer geweest. Het is daar inderdaad erg gezellig. De groei van deze brouwerij was leuk om te zien.

Ook dit jaar zal ik deze brouwerij niet overslaan al was het alleen om te zien wat er veranderd is sinds ik er voor het laatst was.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.