Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Flessen herdoppen  (gelezen 753 keer)

Offline RoanUrselmamm

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Flessen herdoppen
« Gepost op: 19-04-2017 09:02 u »
Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken terug mijn eerste bier gebrouwen, dit bier heb ik vorige week afgevuld in flessen.

Nu ben ik er net achter gekomen dat bij sommige flessen de kroonkurk niet goed sluit. Er staat schuim op het bier in de fles terwijl deze dicht is en al een week stil staat.
Als ik met mijn nagel de dop iets om hoog duw zijn er enkele flessen bij die een sissend geluid maken.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Kan ik deze flessen gewoon herdoppen?  Is het verstandig om de flessen eerst koud te zetten voor dat ik ze ga herdoppen en is het nodig om nog extra suiker toe te voegen om het verloren koolzuur goed te maken? (Zo ja hoeveel suiker)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Fermon

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Flessen herdoppen
« Reactie #1 Gepost op: 19-04-2017 09:44 u »
Hoe heb je/met wat heb je de kroonkurken op de fles gedaan? Als je het heb gedaan met kroonkurkapparaat emily kan je het ijzeren bottelkapje ( of hoe dat ding heet) eraf draaien op de slechte kroonkurken zetten en er voorzichtig met een hamer opslaan...werkt bij mij altijd.

Aangezien dat de flessen sissen wanneer je de kroonkurken iets optilt betekend dat het koolzuur er nog inzit, en hoef je dus geen nieuwe kroonkurken op de flesjes zetten.

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #2 Gepost op: 21-04-2017 11:54 u »
Gewoon opnieuw goed aandrukken met een fatsoenlijk kroonkurkapparaat :)

Offline DLB

• Vol lid
  • Alstie maar smaakt!
« Reactie #3 Gepost op: 21-04-2017 12:36 u »
Er is al wel koolzuur ontsnapt dus met opnieuw aandrukken heb je waarschijnlijk wel minder koolzuur in het bier.

Tags: