Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: pH-meter(s)  (gelezen 424 keer)

Offline DS-brouw

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
pH-meter(s)
« Gepost op: 18-04-2017 18:26 u »

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Serge VL

• Super lid
  • Land: be
Re: pH-meter(s)
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2017 19:55 u »
Niet vergeten dat daar nog invoertaksen BTW en administratie kosten bijkomen dus in plaats van 105 voor het toestel ben je wel met deze heffingen er bij 140 kwijt!!
En je voor garantie moet je deze nog terug opsturen naar de US.
Voor 140 heb je in de lokale handel ook prachtige toestellen. vb:http://www.tme.eu/nl/details/ph110/pH-meters-en-testers/extech/( 121)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2017 20:58 u »
Goede opmerking Serge.

Ook ik gebruik al een paar jaar tot volle tevredenheid een Extech pH meter.

De Extrech PH100 die ik heb is voor 100 te koop bij Conrad. Via e-bay betaal je meer...

Offline springerke

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 18-04-2017 22:47 u »
Het grote voordeel van de Extech PH100 en PH110 is het gebruiksgemak. Kalibreren is een fluitje van een cent.
Vandaag weer gedaan voordat ik begon met brouwen. Regelmatig kalibreren is noodzakelijk voor betrouwbare metingen. Je hebt bij de genoemde Extech pH-meters maar heel weinig kalibratievloeistof nodig door de platte elektrode. Echt hele fijne meters.

Offline DS-brouw

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 18-04-2017 23:01 u »
Het was maar ter info. Die bluetooth elektrode ging de deur uit voor iets meer dan 50 dollar, dus wel goedkoper, zelfs na invoerrechten. Ikzelf heb me net een raspberry pi aangeschaft, een Extech standaard elektrode en een HomeLab-pH circuit bordje. http://homelab.link/ Kan ik de temperatuur ook mooi op afstand monitoren via de wifi op mijn smartphone.

Tags: