Bruiloftbier

Gestart door ramon86, 15-04-2017 16:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ramon86

Over een kleine maand stappen we in het huwelijksbootje, en we willen de gasten een zelfgebrouwen biertje meegeven. We hebben 3 van onze favoriete brouwsels uitgekozen, en een van mijn getuigen heeft hiervoor onze trouwkaart (die ook door hem is ontworpen in de stijl van een bieretiket) weer aangepast als speciale labels voor de biertjes :) We gaan nog wat kleine zaken aanpassen om o.a. de leesbaarheid te vergroten, maar ik wilde de ontwerpen alvast met jullie delen:






Dugraph

Heel gaaf! Het witbier etiket vind ik het mooiste maar de IPA zou ik het liefst drinken. Benieuwd naar de smaakcombinatie van mango en peper in een IPA.

Anyway, alvast heel veel plezier op je bruiloft en succes met de laatste voorbereidingen  :D

ramon86

Dankjewel!

Die IPA met mango en habanero hebben we nu drie keer gebrouwen, het was flink zoeken naar de balans. De eerste keer hadden we de zaden van de peper niet verwijderd en dat hebben we geweten ;) Zeer pittig, wat de overige smaken overheerste. Inmiddels is het een echte IPA geworden waarbij er slechts een hint is van de mango en habanero.

Peter R

Citaat van: ramon86 op 15-04-2017  20:49 uDankjewel!

Die IPA met mango en habanero hebben we nu drie keer gebrouwen, het was flink zoeken naar de balans. De eerste keer hadden we de zaden van de peper niet verwijderd en dat hebben we geweten ;) Zeer pittig, wat de overige smaken overheerste. Inmiddels is het een echte IPA geworden waarbij er slechts een hint is van de mango en habanero.

Hej Ramon, gefeliciteerd met je huwelijk, inmiddels al weer even denk ik (hoop ik)  :)

Over anderhalve week willen wij ook zo'n biertje gaan brouwen met mango en de habanero, kun jij aangeven welke verhoudingen jullie hebben aangehouden zodat het niet overheersend is? (Alvast bedankt voor de tip van de zaden  ;D)

Peter

ramon86

Tuurlijk! We hebben hem inmiddels nog een paar keer gebrouwen en zitten momenteel op het volgende: voor een recept dat uiteindelijk 23 liter bier oplevert koken we de laatste 10 minuten anderhalve habaneropeper zonder zaadlijst mee en na de hoofdgisting voegen we 2,5 kilo diepvriesmango toe.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.