Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Ivm tv-opnames, gezocht: Bierrecept - Théodore de Mayerne (1573-1655)  (gelezen 509 keer)

Offline evaverhoeven89

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Voor een televisieprogramma ben ik specifiek opzoek naar de receptuur van het bier van Théodore de Mayerne (1573-1655). Dit was een Zwitserse arts (wonend in Engeland) die met name schurft (Engels: scabbies) genas met bier in combinatie met Jacobus Kruis kruid (Engels: ragwort / Latijns: senecio).

Of ik een beschrijving van hoe (en receptuur) bier tussen 1610 - 1655 in Engeland gebrouwen werd. Waar, bij voorkeur, ook Ragwort aan toe wordt gevoegd.

Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen.

Alvast hartelijk dank bierliefhebbers!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Land: nl
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
Ik denk dat je deze vraag het beste bij een Britse universiteit kunt neerleggen.

Offline westrux

• Boven 10 berichten
  • *
  • zonder bier was ik niet hier
Het eerste waar ik aan moest denken is Ron Pattinson http://barclayperkins.blogspot.nl/

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
Was het Beer of Ale? Het laatste is 'zonder' hop. Eind 16e eeuw is de populariteit van Ale ver afgenomen, Ale staat dan voor licht gehopt bier en Beer voor zwaar gehopt bier. (Als hij, zoals ik verwacht, in het Frans schreef wordt het lastig)

Ingo

Tags: