Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Brewferm Tarwebier - de bedoeling of infectie?  (gelezen 402 keer)

Offline roger1980

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Geneat van ut leave!
Brewferm Tarwebier - de bedoeling of infectie?
« Gepost op: 29-03-2017 19:33 u »
Hallo,

Onlangs (ca. 1,5 week) geleden Weizen gebrouwen (sirooppakket Brewferm tarwebier).
Vanavond de SG bepaald omdat ik van het weekend denk te gaan bottelen. SG nu 1010.
Maar de reuk is erg zuur. Lijkt wel wijngeur. Is dit normaal of is het een infectie? Heb namelijk wat zitten k**ten met de hevel bij het overhevelen.

Gr.

Roger

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mathijsz

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Brewferm Tarwebier - de bedoeling of infectie?
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2017 20:31 u »
Zijn er afwijkingen als je in het vat kijkt? Misschien handig om een foto te plaatsen ter beoordeling...

Of het een infectie is kan ik je niet vertellen. Wel was ik, als ik jou was, gewoon gaan bottelen. Nu je toch al zo ver bent, een beetje zonde om weg te gooien. ;)

Offline roger1980

• Boven 10 berichten
  • *
  • Geneat van ut leave!
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2017 20:50 u »
Eerst nog eens sg meten en dan pas bottelen...

Offline Bart Saccharomyces

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2017 20:58 u »
Ik heb net mijn eerste siroopbrouwsel in de flesjes. Twijfel ook nog over geur en smaak van de monsters. Maar ook juist omdat het de eerste keer is. Dus gewoon bottelen en dan zien wat het resultaat is. Kun je in ieder geval jouw geur ervaring beter plaatsen. Maar wat ging er mis met de hevel dan?

Offline roger1980

• Boven 10 berichten
  • *
  • Geneat van ut leave!
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2017 21:00 u »
Achteraf gezien niet hard genoeg aangezogen, dus lang geprutst.
Mijn 2de brouwsel, eerste brouwsel rook beter.

Offline Bart Saccharomyces

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2017 21:28 u »
OK, nou hoop dat dit nog wat gaat worden. Ik heb een automatische hevel met afvulpijpje, echt super simpel, had geen druppel geknoeid tot de hele emmer van het aanrecht viel... Whaha, was gelukkig nog maar een liter

Tags: