Brouwblog: de Waarheid...

Gestart door Wolter, 22-02-2017 13:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolter

Er is weer een nieuw artikel op de website van brouwstore geplaatst.Het is de Waarheid.

Wil je zelf nog een waarheid kwijt over het artikel of andere brouwzaken die jou te binnen schieten? Ik lees ze graag!!

Hay

Inderdaad wat is waarheid!
Je schrijft dat er heel veel waarheden kunnen zijn en volgens mij zijn die er ook.
Zelf loop ik er steeds weer tegenaan dat als je zegt dat je een eenstapsmaish doet, sommige brouwers hun wenkbrauwen fronsen en zie je ze denken dat is toch niks.
Maar wat ik veel erger vind dat menig topic op dit forum kapot gemaakt wordt omdat er reageerders zijn die maar een waarheid kennen en dat is hun eigen en geen kans voorbij laten gaan om die op een aspergerachtige wijze aan anderen op te dringen.

tdp

Welkom in de wereld van ons gelijk :)

Serge VL

Bevatte dat artikel enige de waarheid? Was dat niet een eenzijdige visie op de waarheid? Was het eventueel gebaseerd op "Alternative facts"? Is het niet gepubliceerd door "False media"?
Ik zoek mijn eigen waarheid wel  :denken:

Adbrouwt

De waarheid is dat Heineken de lekkerste zware blonde van het hele universum heeft.
Zo alweer een leugen verspreid.

Leuk stukje wat vooral aangeeft je boeren verstand te gebruiken.

Underdike

Dit vraagt om een toepasseljk muziekje, The Answer van Bad Religion :
Ben het er mee eens trouwens, je zoekt de waarheid voor jouw smaak & jouw installatie... en door alleen maar de uitgezette routes te bewandelen vind je nooit iets nieuws of verrassends.

Peterrr

Mooi  stuk, en herkenbaar.

Toen ik begon met brouwen (is een blik brouwen?) Dan ben je best ontvankelijk voor de " wetten en wijsheden " van ervaren brouwers.
Naarmate je meer leert en leest creëer je inderdaad je eigen waarheden dat is een mooie reis.

Dat zeggende leer nog steeds van ieder ander ervaren of niet..
De hobby is wat dat betreft net zoals je werk vastzitten in de routine of ook openstaan voor die jonge frisse ideeën.

Nogmaals mooi stuk  :biersmile:

Grt Peter

bob

Iedereen heeft zijn eigen waarheid.

Jouw waarheid is niet mijn waarheid.

"De waarheid" is voor iedereen verschillend.

Bestaat "De waarheid" wel?

Adrie

Mooi stuk. Over dit onderwerp had ik ook nog een blogartikel liggen voor de nabije toekomst. Die kan de prullenbak in.  :P

Amateurke


Ernesto

Citaat van: Hay op 22-02-2017  14:12 uMaar wat ik veel erger vind dat menig topic op dit forum kapot gemaakt wordt omdat er reageerders zijn die maar een waarheid kennen en dat is hun eigen en geen kans voorbij laten gaan om die op een aspergerachtige wijze aan anderen op te dringen.

Daar erger ik mij ook in toenemende mate aan. Het zijn ook altijd dezelfden die een topic om zeep helpen. Menig topic met nuttige informatie is voor een (groot) deel vervuild met nutteloze welles/nietes discussies.

Veel beter zou het zijn om het gewoon duidelijk te benoemen. "Toen ik recept X heb gebrouwen, heb ik er voor gekozen om..., omdat... Dit had tot resultaat dat....." Et voilà, zo krijg je geen nutteloze discussies en kunnen we alsnog onze eigen waarheid bepalen, zonder die van de ander af te kraken.  :brouwen:

William

Citaat van: bob op 22-02-2017  19:35 uBestaat "De waarheid" wel?

Waarheid is de bron van veel ellende omdat we elkaars waarheid vaak niet respecteren. Waarheid bestaat dan volgens mij ook niet.




Wolter

Dank voor de positieve reacties!

Citaat van: Adrie op 23-02-2017  11:24 uMooi stuk. Over dit onderwerp had ik ook nog een blogartikel liggen voor de nabije toekomst. Die kan de prullenbak in.  :P

Sorry Adrie!  ;)

Citaat van: bob op 22-02-2017  19:35 uBestaat "De waarheid" wel?

Vast wel... Hij is alleen voor iedereen anders "genuanceerd" denk ik.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.