En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Gestart door ArneSmits, 24-01-2017 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BLUB

Citaat van: Franske op 08-02-2017  13:02 uIk had hem met 2500w naar koken gebracht (dat ging snel) en toen op 1800w maar op die stand kookte hij net niet. Toen toch ook op 2500w gekookt. Was flinke kook.

Gisteren voor het eerst met de ketel gebrouwen en inderdaad is hij met opwarmen supersnel, nog geen 5 minuten tussen de maischstappen.
Bij het naar koken brengen dacht ik dat ik wel de tijd zou hebben voor een "bakkie" maar toen ik terug in mijn brouwhok kwam spoot het schuim door het gaatje van de deksel   :huilen: zo leer je wel je ketel kennen  :brouwen:

 :degroeten:

BLUB

Peterrr

Even een vraagje, werkte bij jullie de 3e maisch stap wel op automatisch?
Want bij die van mij sprong dan op "Boiling " en die viel niet aan te passen.

BLUB

Ik heb om te proberen 4 stappen gedaan en die gingen allemaal goed.
Misschien heb je langer dan 5 seconden gewacht om de 3e stap in te stellen en dan staat hij vast in het progamma.


 :degroeten:

BLUB

Peterrr

Nee hoor, het viel niet in te stellen ,zodra je op S3 kwam stond er Boiling.
En boven de 80 graden schakelde hij uit. ( Vermoedelijk slechte maximaal thermostaat)

Dan heb ik er goed aan gedaan om het apparaat terug te sturen.

 :biersmile:

BLUB

Klopt dat er Boiling staat maar als je dan gelijk de temperatuur knop indrukt kan je gewoon de temperatuur instellen. :biersmile:

Martijn0172

Heb jij al iets gehoord van je geretourneerd apparaat Peterrr? Ik nog niet en maandag een email gestuurd maar ook daar alleen nog maar een automatische reply op gehad

Peterrr

Ze konden mij niet vertellen of ze ketels binnen afzienbare tijd zouden krijgen.
Dit wetende en gezien de vele die terug gestuurd werden bij onze oosterburen zelfs na meerdere brouwsessie's.

Heb ik mijn geld laten terugstorten.
Grt Peter

Martijn0172

Ok. Ik kreeg nu net een email dat het geld op mijn rekening zou worden geretourneerd.

Peterrr

Ja gelukkig is het een nette firma, geen gezeur.


Martijn0172

Citaat van: Peterrr op 24-02-2017  19:43 uJa gelukkig is het een nette firma, geen gezeur.

Klopt, zeer goede after sales. Zag het geld ook al op mijn paypal staan

Slayer1965

Zo jammer van jullie ervaringen, ik zag dit systeem wel zitten eerlijk gezegd!

BLUB

Citaat van: Slayer1965 op 03-03-2017  15:46 uZo jammer van jullie ervaringen, ik zag dit systeem wel zitten eerlijk gezegd!

Nog steeds tevreden over dit systeem hoor  :brouwen:

Hay


roger1980

Was aan het kijken voor een Bulldog. Via Fb stuitte ik op de klarstein (beter instelbaar programma?).
Kan iemand die 2 vergelijken?
Iemand al via China besteld?

http://www.electronic-star.nl/Klarstein-Mundschenk-brouwketel-bierbrouwinstallatie-set-2500W-30-l-edelstaal_i270884.htm
Helaas uitverkocht

Mark G

Kwam het volgende tegen:

Brewie B20


Iemand bekend mee?

Edit: Wel voor luie mensen :)

roger1980


Mark G

inderdaad dik aan de prijs, dit model zelf nog niet gezien.

Hay

Gisteren een meibock gebrouwen met mijn klarstein en afgezien van een paar kleine dingetjes echt een super brouwdag gehad.
Ik had de instellingen nog niet helemaal goed in mijn brouwprogamma staan en had dus een paar liter teveel en een aantal sg punten te weinig.
Maar als het goed is is dat nu opgelost.
Het apparaat is echt super en voldoet prima aan de eisen die ik er aan stel en dat is brouwen zoals ik eigenlijk ook doe met mijn koelbox.
Ik heb het apparaat gevuld met mijn maischwater , water op 71 graden laten komen en mijn mout toegevoegd.
Ingesteld op 67 graden voor 75 minuten, tussendoor 2 keer geroerd en moutkorf eruit en gespoeld.
Ja met mijn stomme kop vergeten uit te maischen, wel gespoeld met water van over de 80 graden.
Daarna gekookt op 75 minuten.
Je moet bij dit apparaat zorgen dat je met veel liters inmaischt, verhouding maischen spoelen zeker 2/3 tot 1/3.
Niet al te fijn schroten en dan werkt dit ding prima.
Wil je echter een vervanger van Braumeister of Grainfather of allerlei gadgets zoals via je tablet en smartphone en weet ik wat al dan zou ik dit apparaat niet kopen.
Ik heb veel kritiek gelezen en dan met name op het Duitse forum  die echt helemaal onterecht is.
Het is en blijft een apparaat van een paar honderd euro en niet meer en niet minder, dus overweeg je om dit aan te schaffen dan hoop ik dat je hier wat mee kunt.

Peterrr

Goed om te horen Hay!

Misschien dat ik hem tzt een tweede kans geef. :biersmile:

Grt Peter

roger1980


beermenke

Hay schrijft vergeten uit te maischen
Moet dat nog? Je gaat toch door naar koken en dan kom je toch langs 78 of duurt je spoelen heel lang?
Wat zie ik verkeerd?

BLUB

Omdat ik niet tevreden was over de bazookafilter en de 2 liter "dode" ruimte heb ik toch maar
een simpel bochtje gemaakt, met een beetje teflontape er omheen past hij mooi in de kraan.

Na het wirlpolen trekt hij hem helemaal leeg, dus wel rekening houden met de literaanduiding.

Nu een RIS gebrouwen met 8,5 kilo mout, ging net  :nut:








Blijft een toppertje  :biersmile:


 :degroeten:


BLUB

Hay

Goed om te horen.
Had ik trouwens niet verwacht dat dat goed zou gaan met 8.5 kg mout.
Dan had ik laatst mijn barleywine ook wel met de klarstein kunnen brouwen maar durfde dat niet aan was ook zoiets van 8.5 kg mout.

Djaib

Aangezien de prijs gunstig is ten opzichte van de duurdere systemen (Grainfather, Speidel Braumeister etc.) lijkt me dit een interessant alternatief. Ik heb een mail gestuurd naar de Chinese aanbieder op Alibaba. De prijzen zijn $233+$163 en $288+$185 voor respectievelijk de 30L en de 50L. Aangezien de verzendkosten relatief hoog zijn is het misschien een optie om meerdere systemen tegelijk te bestellen om zo de kosten te drukken. Zijn er nog anderen geïnteresseerd in het aanschaffen van dit brouwsysteem?

BLUB

Zag net dat hij bij Electronic-star weer vanaf 19-5-2017 leverbaar is  :brouwen:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.