Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Spoedvraagje (zijn nu aan 't brouwen)  (gelezen 2991 keer)

Offline iloveoxytocin

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Re: Spoedvraagje (zijn nu aan 't brouwen)
« Reactie #25 Gepost op: 23-12-2016 16:54 u »
Over een eerdergestelde vraag ('hoeveel water toe te voegen aan x SG water van y L, om z SG te behalen), misschien helpt onderstaande link ook?

Dilution and boiloff calculator

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2017 12:16 u »
Over een eerdergestelde vraag ('hoeveel water toe te voegen aan x SG water van y L, om z SG te behalen), misschien helpt onderstaande link ook?

Dilution and boiloff calculator

Goede link, heb hem opgeslagen op mijn telefoon (heb BrouwHulp niet bij me als we brouwen) :groots:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2017 20:47 u »
Goede link, heb hem opgeslagen op mijn telefoon (heb BrouwHulp niet bij me als we brouwen) :groots:

Grappig. Ik heb mijn telefoon niet bij mij als ik aan het brouwen ben maar er is wel een laptop naast de brouwketel.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2017 22:44 u »
Grappig. Ik heb mijn telefoon niet bij mij als ik aan het brouwen ben maar er is wel een laptop naast de brouwketel.
Ik heb er aan gedacht Jacques, maar vertrouw de anderen niet genoeg met water en gereedschap rond mijn (werk-) laptop.
Er loopt 6 man rond te struinen als we brouwen, als er iets met dat ding gebeurd heb ik qua werk echt een probleem.
Ik draai een logboek uit, digitale kookwekker erbij en de BrewBear App & wat calculators op mijn telefoon... moet genoeg zijn.

Tags: