Weerdenburger - even voorstellen

Gestart door Weerdenburger, 10-01-2017 22:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weerdenburger

Allen,

Ook wel zo netjes om mijzelf even voor te stellen. Ik ben Tim en ik brouw sinds 2015. Meteen met de Grainfather en ook volgens het boekje (zelf schroten, eigen recepten, etc). Het brouwen gebeurt in Buren Gld en als het aan mijn vrouw lag, zou ik het in een andere plaats mogen gaan doen ;D

Ik ben fan van Weizen bier, dus dat ik wat ik eigenlijk alleen maar brouw.

Omdat de omgeving aangeeft dat het lekker bier is en ik te weinig zelf overhoud, ben ik mij ook al aan het orienteren op een huurbrouwer :biersmile:

Mijn bier heeft ook een naam gekregen, met dank aan de omgeving: Weerdenburger. Op dit moment veelal Weerdenburger Weizen genaamd 8)

Tot zover, groet,
Tim van Weerderburg

Tuur

Hallo Tim,

Welkom op het forum.
Zelf brouw ik ook met de Grainfather.

Zie je er geen uitdaging in om eens wat anders te brouwen?

Weerdenburger

He Tuur,

Zeker wel, maar ik ben van het type 'eerst onder de knie en dan verder'[emoji41]

Freddie

Hey Tim,

Welkom op het forum.
Dacht even dat in Waardenburg woonde, maar Buren is veel beter ;)
Over een maand of 5 verhuizen wij er naar toe.

Veel plezier hier op het forum!

Fred

Martijn0172

Welkom! Wellicht wil je eens je recept delen op het forum, ben benieuwd!

Weerdenburger

Citaat van: Freddie op 12-01-2017  06:04 uHey Tim,

Welkom op het forum.
Dacht even dat in Waardenburg woonde, maar Buren is veel beter ;)
Over een maand of 5 verhuizen wij er naar toe.

Veel plezier hier op het forum!

Fred
He Fred, leuk! Waar ga je wonen? En wat brouw je?

Weerdenburger

Citaat van: Martijn0172 op 12-01-2017  07:08 uWelkom! Wellicht wil je eens je recept delen op het forum, ben benieuwd!
Ga ik zeker doen! Eerst het resultaat afwachten[emoji41]

Freddie

Citaat van: Weerdenburger op 12-01-2017  11:39 uHe Fred, leuk! Waar ga je wonen? En wat brouw je?

Jan van Nassauplein, in de oude nieuwbouw richting Tiel. En jij?

Wij, mijn vrouw en ik brouwen beiden. Ik vooral tripels, blondjes, dubbels en witbier. Soms een bockje of een quadrupel. Monique experimenteert graag met bijzondere toevoegingen als citroengras en gember, jasmijnbloemen, nectarines en dat soort dingen.
Weizen heb ik ook veel gebrouwen maar dat is me de laatste tijd een beetje tegen  gaan staan. Alhoewel een koude weizen op een warme zomerdag eigenlijk niet mag ontbreken. Misschien leuk om tegen die tijd eens bij elkaar in de keuken te kijken?

Zodra we in Buren wonen willen we kijken of er een biergilde in de regio opgericht kan worden. 

 

Jeukstaardt

Citaat van: Freddie op 13-01-2017  09:18 uZodra we in Buren wonen willen we kijken of er een biergilde in de regio opgericht kan worden. 

Hmm. Wellicht interessant. Culemborg hierzo... ;)

Freddie

Citaat van: Jeukstaardt op 13-01-2017  13:53 uHmm. Wellicht interessant. Culemborg hierzo... ;)

Tegen die tijd zal ik je een pb-tje sturen, maar... we gaan eerst verhuizen, verbouwen en een voorraad brouwen, want de hulptroepen hebben altijd grote dorst :lekkerbier:

Weerdenburger

Ik woon achter je Freddie, aan de concorde!

Freddie

Dan komen we inderdaad heel erg dicht bij elkaar te wonen. Als we verhuisd zijn neem ik contact met je op

groet,

Fred

pholte20

He Tim,
wanneer kan ik weer een Weizen van je ontvangen? Het smaakte de laatste keer prima.
Door jou ben ik zelf ook aan het brouwen gegaan. Ik zit nu mijn eerste tripel te proeven, het zit denk ik tegen de 10-11% en smaakt heerlijk. Het is een beetje een dik en wat plakkerig bier geworden maar wellicht hoort dat bij dit biertype. Ik kan vast nog veel van je leren, wil je eens een recept op dit forum plaatsen?
Mijn Weizen staat nu te gisten, als het klaar is zal ik je wat flesjes geven.

Erwin Warners

Hallo Tim welkom,

Ben benieuwd naar je recept.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.