Vergisting informatie

Gestart door studenthsl, 31-12-2016 15:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

studenthsl

Hey!

Ik ben op zoek naar nuttige informatie over de vergisting van het bier. Dus de werking van de eiwitten(enzymen) tijdens dit proces en de structuur van deze eiwitten. Verder ben ik ook op zoek naar informatie over de genen die bij dit proces betrokken zijn. Op het internet heb ik niet veel kunnen vinden, dus ik hoopte dat er misschien wel een boek hierover is? Iemand enig idee?

William

Citaat van: studenthsl op 31-12-2016  15:22 uHey!

Ik ben op zoek naar nuttige informatie over de vergisting van het bier. Dus de werking van de eiwitten(enzymen) tijdens dit proces en de structuur van deze eiwitten. Verder ben ik ook op zoek naar informatie over de genen die bij dit proces betrokken zijn. Op het internet heb ik niet veel kunnen vinden, dus ik hoopte dat er misschien wel een boek hierover is? Iemand enig idee?

Hier een startpunt met veel referenties afhankelijk hoe diep je wil gaan.
http://mmbr.asm.org/content/77/2/157.full

Jacques

En hier een andere link om je op weg te helpen.

DLB

Ik ben momenteel Brewing Yeast & Fermentation van Chris Boulton & David Quain aan het lezen.

Is wel in het engels, maar is geschreven op een hoog niveau dat echt ingaat op alle details met betrekking tot de fermentatie.

Jacques

Citaat van: DLB op 01-01-2017  21:05 uIk ben momenteel Brewing Yeast & Fermentation van Chris Boulton & David Quain aan het lezen.

Is wel in het engels, maar is geschreven op een hoog niveau dat echt ingaat op alle details met betrekking tot de fermentatie.

Inderdaad een heel goed boek als het gaat om de vergisting. Ik grijp er ook regelmatig naar.

studenthsl

Bedankt voor de hulp. Ik ga er zeker naar kijken!

Jeukstaardt

Het boek: Yeast van Chris White (White Labs) en Jamil Zainasheff

studenthsl

Citaat van: William op 31-12-2016  16:27 uHier een startpunt met veel referenties afhankelijk hoe diep je wil gaan.
http://mmbr.asm.org/content/77/2/157.full

Ik vond dit een hele nuttige link, bedankt! Mag ik vragen op welke woorden je gezocht hebt? Ik wil namelijk zelf iets soortgelijks opzoeken, maar dan in het Nederlands.

William

Citaat van: studenthsl op 02-01-2017  19:49 uIk vond dit een hele nuttige link, bedankt! Mag ik vragen op welke woorden je gezocht hebt? Ik wil namelijk zelf iets soortgelijks opzoeken, maar dan in het Nederlands.

Ik denk dat het deze was "enzymatic pathways fermentation beer" zal dan iets worden zoals "enzymatische routes vergisting bier" maar denk dat zelf een Nederlandse tekst pathways zal herkennen. De andere woorden zorgen ervoor dat je overwegend Nederlandse hits krijgt.

Jacques

Citaat van: Jeukstaardt op 02-01-2017  12:10 uHet boek: Yeast van Chris White (White Labs) en Jamil Zainasheff

Een aardig boek voor de hobbyboek. Echter voor het doel van studenthsl niet bruikbaar omdat niet ingegaan wordt op de werking van de enzymen tijdens de vergisting. Laat staan dat het de structuur van die enzymen behandelt. Ook bevat het geen informatie over de genen van de gist die verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van deze enzymen. Daarvoor moet je bij wetenschappelijke informatiebronnen zijn.

Jeukstaardt

Citaat van: Jacques op 02-01-2017  21:42 uEen aardig boek voor de hobbyboek. Echter voor het doel van studenthsl niet bruikbaar omdat niet ingegaan wordt op de werking van de enzymen tijdens de vergisting. Laat staan dat het de structuur van die enzymen behandelt. Ook bevat het geen informatie over de genen van de gist die verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van deze enzymen. Daarvoor moet je bij wetenschappelijke informatiebronnen zijn.

Ja inderdaad. Ik had niet goed gelezen en te snel gereageerd.

Davester

Citaat van: Jacques op 01-01-2017  21:20 uInderdaad een heel goed boek als het gaat om de vergisting. Ik grijp er ook regelmatig naar.

Is er niet een goede vertaling van beschikbaar?

John

Citaat van: Jacques op 02-01-2017  21:42 u... dat het de structuur van die enzymen behandeldt
Mocht toch alleen Nederlands op het forum plaatsen? (Sorry, kon het niet laten.)

Jacques

Citaat van: John op 29-01-2019  08:05 uMocht toch alleen Nederlands op het forum plaatsen? (Sorry, kon het niet laten.)

Ook ik maak wel eens een spellingfout. Goed dat je die 2 jaar na datum ziet...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.