Leven in de Brouwerij... vanaf 30-01-2017

Gestart door Oscar, 17-12-2016 12:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Eskil

Jaja, "Tourné géneral" op zijn Hollands , ik denk niet dat ze het halen bij Jean Blaute en Ray Cokes.
Gaan ze het natuurlijk hebben over Bierrwwtjes. ???
Enne oh ja , over de titel is ook echt lang nagedacht .

Peterrr

Hmm is die titel niet plagiaat?
De serie over Heineken heette toch ook zo...

Maar lijkt me een leuke serie..

Ik vind het goed hoor
Van commercial met driedelig pak.
Naar busje op tournee  voor het gouden nat...   ;D

Grt Peter

Tuur


MarinusHolkema

Gisteren trailers gezien van dit programma. Lijkt erg leuk! Recorder staat op scherp!

goom

Ze moeten wel van heel goede huize komen willen ze Tourne General overtreffen (en dat geldt niet voor  1 aflevering, maar voor alle afleveringen).
Ik geef ze weinig kans eerlijk gezegd.

Peterrr

Ik hoop juist dat het niet " hetzelfde" geprobeerd is.
Maar dat ze leuk en informatief zijn... Juist voor de niet " brouwers" en dat ze zich laten verrassen.
Omdat ze niet bekend zijn met het proces en zo.
Er vanuit gaande dat het geen kenners zijn.

Grt. Peter

Eskil

Ik zag ze bij die vervelende Eva Jinek, volgens haar moet je Bieuwww altijd "hakken" ???  Het zal wel aan mij liggen als half bejaarde Brabo met een dosis Belgisch bloed maar dan schakel ik af. Ik had op dit onderwerp zitten wachten en moest al een onderwerp over carnavals hits verdragen. Even tussen door carnavals hits bestaan alleen boven de rivieren, daar waar men geen carnaval/vasteloavend viert of zou moeten vieren.
Maar beide heren wonnen meteen mijn sympathie door op beide punten net zo misnoegd te zijn van het gedram van Jinek als ik.
Het  ziet er hetzelfde uit als Tourné géneral maar volgens mij geven ze er toch wel een interessante draai aan.
Je moet er rekening mee houden dat men de pils hakkende grachtengordelgleufdieren als Jinek eerst nog moet leren om bier te degusteren .
Dat hoeft in België natuurlijk niet, daar stroomt bier door de aderen.  >:D

jpt

Citaat van: goom op 29-01-2017  10:17 uZe moeten wel van heel goede huize komen willen ze Tourne General overtreffen (en dat geldt niet voor  1 aflevering, maar voor alle afleveringen).
Ik geef ze weinig kans eerlijk gezegd.

Volgens mij is het een 1:1 kopie van het Belgische programma, maar dan met Nederlandse sufkutten uit het B acteurscircuit. Ze hebben zelfs de VW bus gejat van Tournée Géneralé. Ik vrees het ergste, helemaal met de Nederlandse creativiteit wat er ongetwijfeld op losgelaten is.

Esterenbrouw

Zaterdagmiddag was er een interview op Radio 2 met de Heren van Kooten en Stoof.
(dit is terug te luisteren en te zien, Dolf Jansen en ? waren de radiomensen)
Dolf zei iets over het Reinheitsgebot, er kwam toen een reactie in de trand van: we hebben in Nederland
mooie en schone brouwerijen!
Nou dan is het niveau al bekend.
Het programma zal wel een kopie zijn van Tournée Génerale en dan maar brallen dat wij in Nederland meer
een betere brouwerijen hebben!

Bart LJ

@eskil ik heb ook niets met Jinek maar termen als "gleufdieren" mag je van mij achterwege laten...

joenedu

En toch ben ik wel benieuwd naar het programma.

Ernesto

Citaat van: Esterenbrouw op 30-01-2017  13:24 uZaterdagmiddag was er een interview op Radio 2 met de Heren van Kooten en Stoof.
(dit is terug te luisteren en te zien, Dolf Jansen en ? waren de radiomensen)
Dolf zei iets over het Reinheitsgebot, er kwam toen een reactie in de trand van: we hebben in Nederland
mooie en schone brouwerijen!!!!!
Nou dan is het niveau al bekend.
Het programma zal wel een kopie zijn van Tournée Génerale en dan maar brallen dat wij in Nederland meer
een betere brouwerijen hebben!!!!

Even teruggeluisterd. Ze krijgen ook niet echt de tijd om het uit te leggen en van Kooten nuanceert daarna.
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar het programma, al zal het hier vast veel commentaar krijgen van alle puristen. Let wel, dit is natuurlijk een programma voor het grotere publiek, dat niet geïnteresseerd is in alle precieze details van het brouwproces of de grondstoffen.

Ik zit vanavond voor de buis.  ;) :proost:

EvdBroek

Laten we het gewoon even afwachten zonder nu al een mening te vormen. Ik kijk straks ook even

MarinusHolkema

Ik schenk mijn biertje in voordat het programma begint. Daar word ik wat milder van.  ;)

Volgens mij gaan ze enthousiasme voor bierbrouwen wel overbrengen. En voor ons is het een leuke kwis om de foutjes te spotten.


Jeukstaardt

Citaat van: EvdBroek op 30-01-2017  16:06 uLaten we het gewoon even afwachten zonder nu al een mening te vormen.

Precies.

knookia

Bij mij is het glas altijd halfvol ;D, dus ik kijk met enthousiasme uit naar wederom een programma met aandacht voor onze favoriete bezigheid... wat willen we nog meer? :biersmile:

marc0871

Wanneer kan ik het terugkijken op 'uitzending gemist'?
Geen tv abo  ::)

Jeukstaardt

Het is zelfs exact hetzelfde busje.  :)

foz


Eskil

Nou dat begon heel goed, de achtergrond muziek was een mooi stukje Zappa.
Best leuk voor de geïnteresseerde leek, ik kijk volgende keer weer.

Jacques

Net gekeken. De eerste aflevering is top. Naar mijn idee de juiste toon voor een groot publiek. En er werden geen onwaarheden gezegd. Als de volgende afleveringen hetzelfde niveau hebben mogen we niet mopperen.

RuudB

Citaat van: Jeukstaardt op 30-01-2017  20:34 uHet is zelfs exact hetzelfde busje.  :)

Citaat van: foz op 30-01-2017  20:55 uHetzelfde achtergrondmuziek zelfs.

En niet geheel toevallig dezelfde producent (Sputnik)... ;)

SanderH

Vond het absoluut niet ergerlijk of een slap aftreksel. Jammer alleen dat de Nederlands wetgeving het laten zien van de namen van de brouwerijen verbiedt ivm reclame, maar de meiden van  gebrouwen door vrouwen wel in naam zijn verwerkt als je goed luistert!

Kijk uit naar volgende week!

marc0871

Goed begin. Leuk.
Ik kijk nu al uit naar de volgende aflevering.

Leuk ook hoe Robin met die notitieboekjes kwam.
Ik hoop ergens dat dat een 'running gag' (terugkerend grapje) wordt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.