Halcyon of Maris Otter voor klassieke Britse IPA

Gestart door Jeukstaardt, 02-12-2016 22:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeukstaardt

Ik heb een klassiek Engelse ipa recept uit het boek IPA van Mitch Steele in de planning staan; Reid 1839 IPA.
Eenvoudig recept, 1 mout, 1 hop, 1 staps maisch.
Het recept vraagt om 100% english pale malt. Welke mout zou ik daar dan het best voor gebruiken?
TF Maris Otter, Halcyon of zijn er nog andere opties? Zou het überhaupt veel verschil maken?
Tot nu toe heb ik uitsluitend Arsegan mouten gebruikt dus ik ken deze andere mouten niet.


Brouwers


HuygenMeester

Ik heb beide mouten gebruikt en geen verschil gemerkt. Ook is Pearl pale ale Malt mogelijk. Dat kan natuurlijk komen omdat er tussen beide brouwsels zeker 8 maanden zitten.
Maar als er duidelijk verschil zou zijn geweest dan had ik dat toch wel gemerkt (denk ik)
 :degroeten:
Huygenmeester

Eric v B

Nog een stukje tekst maar dan van Brülosophy. http://brulosophy.com/2016/06/06/grain-comparison-pt-2-maris-otter-vs-domestic-us-2-row-exbeeriment-results/ De meningen over de Xbeeriments van Brülosophy zijn verdeeld maar je kunt de info ter overweging meenemen.

seed7

Halycon stamt af van Maris Otter (x Sargant). Maris Otter is de oudste cultivar die algemeen verkrijgbaar is. Er zijn nog wel oudere maar dan moet je heel veel moeite doen, b.v. de gerst cultivar Bere (Orkney eilanden).

Het is en blijft interpretatie bij het brouwen van oude recepten, mij beviel een mix van pale en mild erg goed in dit type bieren, net een beetje meer moutigheid.

Ingo


Jeukstaardt


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.