Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Brand wedstrijd 2017... Session IPA!  (gelezen 52760 keer)

Offline crazyjopje

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Brand wedstrijd 2017... Session IPA!
« Reactie #325 Gepost op: 20-03-2017 17:28 u »
Ikzelf vind het ook niet zo'n probleem.

Echter ben ik wel van mening dat het netter geweest was om enkel het adres en email of telefoon van het inleverpunt te delen.

keep it burning

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bultje76

• Junior lid
  • **
  • GrainFather-er
« Reactie #326 Gepost op: 20-03-2017 17:31 u »
Ik ben best van de privacy, maar is dit niet een beetje overtrokken ?
En wat nu... nu zijn er 17 anderen die weten dat je in een huis woont ipv onder een brug ? Lijkt me verder nutteloze info voor een zeer beperkte groep mensen... of verwacht je nu sabotage ? :weetniet:

Ik vind dat niet overtrokken, eerder jammer dat het altijd zo gebagatelliseerd wordt. Wanneer ik mijn gegevens aan een derde partij afsta dan is dat aan bepaalde voorwaarden gehouden. Het zomaar rondsturen naar derde partijen waarvan ik (en zij) de intentie niet kennen is daar geen onderdeel van. Als zij zo onzorgvuldig met mijn gegevens omgaan maak ik me alleen maar meer zorgen over wat zij nog meer doen. Dit is gewoon, in goed Nederlands, Not Done wat mij betreft.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #327 Gepost op: 20-03-2017 17:44 u »
Ik vind dat niet overtrokken, eerder jammer dat het altijd zo gebagatelliseerd wordt. Wanneer ik mijn gegevens aan een derde partij afsta dan is dat aan bepaalde voorwaarden gehouden. Het zomaar rondsturen naar derde partijen waarvan ik (en zij) de intentie niet kennen is daar geen onderdeel van. Als zij zo onzorgvuldig met mijn gegevens omgaan maak ik me alleen maar meer zorgen over wat zij nog meer doen. Dit is gewoon, in goed Nederlands, Not Done wat mij betreft.
Daarnaast is het ook gewoon tegen de regels.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internet-telefoon-en-tv/persoonsgegevens-op-internet

Feit dat hier vorig jaar ook al melding van is gemaakt en ze dit jaar weer hetzelfde doen maakt het alleen maar erger. Dat dit met de beste bedoelingen gedaan wordt
Ik denk dat degene die het nu bagatelliseren wel anders piepen als er ineens mensen aan de deur staan die geld komen claimen omdat iemand pakketjes onder hun naam besteld hebben of zaken via marktplaats etc...

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #328 Gepost op: 20-03-2017 17:57 u »
Je weet toch hoe dat gaat ? D'r wordt 1 of andere werkstudent van 18 aangewezen om die info effe rond te sturen, of een laboratorium-techneut die de ballen afweet van privacy doet 't zelf... niet iets om je zorgen over te maken... wat kan d'r nou gebeuren

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #329 Gepost op: 20-03-2017 17:59 u »
Daarnaast is het ook gewoon tegen de regels.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internet-telefoon-en-tv/persoonsgegevens-op-internet

Feit dat hier vorig jaar ook al melding van is gemaakt en ze dit jaar weer hetzelfde doen maakt het alleen maar erger. Dat dit met de beste bedoelingen gedaan wordt
Ik denk dat degene die het nu bagatelliseren wel anders piepen als er ineens mensen aan de deur staan die geld komen claimen omdat iemand pakketjes onder hun naam besteld hebben of zaken via marktplaats etc...
Echt iets van de moderne tijd dit... oprechte fouten mogen niet meer gemaakt worden, en er moet altijd een schuldige zijn.
Dat laatste voorbeeld slaat nergens op trouwens, geen krabbel of inkoop-order is geen betaling.

Offline crazyjopje

• Vol lid
« Reactie #330 Gepost op: 20-03-2017 18:01 u »
Iemand trouwens enig idee wat te doen met het ingevulde recept?
Uitprinten en met flessen inleveren? Mailen? Geheim houden tot je winnaar bent?

keep it burning

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #331 Gepost op: 20-03-2017 18:02 u »

of een laboratorium-techneut die de ballen afweet van privacy
Ho ho laat mijn vak gebied erbuiten aub.

Offline SanderH

• t Wort Wat!
  • Senior lid
  • Brouwen met de HERMS of de RIMS?
« Reactie #332 Gepost op: 20-03-2017 18:09 u »
Uitprinten en met flessen inleveren? Mailen? Geheim houden tot je winnaar bent?

keep it burning

Citaat
Daarnaast is dit ook het moment om uw recepturen te sturen. Dit kan naar : cappi.bettink@Heineken.com.

Offline crazyjopje

• Vol lid
« Reactie #333 Gepost op: 20-03-2017 18:10 u »

Bedankt...

Overheen gelezen..sorry

keep it burning

Offline Dugraph

• Vol lid
  • Brouwvereniging Rotterdam
    • Brouwvereniging Rotterdam
« Reactie #334 Gepost op: 20-03-2017 18:38 u »
Dat laatste voorbeeld slaat nergens op trouwens, geen krabbel of inkoop-order is geen betaling.

Ben ik ook niet zo bang voor maar ik vind het gewoon bizar dat zo'n groot bedrijf de wetgeving aan z'n laars lapt. Zeker als er eerder gewaarschuwd is. Ik heb geen vinkje oid aangekruist om akkoord te gaan met het verspreiden van mijn gegevens.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #335 Gepost op: 20-03-2017 18:46 u »
Ho ho laat mijn vak gebied erbuiten aub.
Ik mag dat... ik ben nml. van oorsprong organisch & chemisch-analytisch laborant ;)

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
  • Bierbrouwen is geen hobby, maar een passie.
« Reactie #336 Gepost op: 20-03-2017 18:59 u »
Uitprinten en met flessen inleveren? Mailen? Geheim houden tot je winnaar bent.

Opsturen (digitaal) naar cappi.bettink@Heineken.com

Ik heb ook zojuist de inmiddels beruchte lijst ontvangen.
Het is inderdaad niet netjes dat ze de privacygegevens zo verspreiden.

Maar wat ik veel vervelender vindt is dat nu net blijkt dat ze mij te weinig etiketten hebben toegestuurd, 11 ipv 12.
Hebben andere van jullie ook te weinig etiketten ontvangen en hoe heb je dat opgelost?

Ik heb Cappi en Boaz hierover al gemaild en het advies gegeven bij volgende wedstrijden iets royaler te zijn met het opsturen van etiketten.

Offline Marksbrew

• Vol lid
  • BIAB brouwer, 15-20L
« Reactie #337 Gepost op: 20-03-2017 19:45 u »
Opsturen (digitaal) naar cappi.bettink@Heineken.com

Ik heb ook zojuist de inmiddels beruchte lijst ontvangen.
Het is inderdaad niet netjes dat ze de privacygegevens zo verspreiden.

Maar wat ik veel vervelender vindt is dat nu net blijkt dat ze mij te weinig etiketten hebben toegestuurd, 11 ipv 12.
Hebben andere van jullie ook te weinig etiketten ontvangen en hoe heb je dat opgelost?

Ik heb Cappi en Boaz hierover al gemaild en het advies gegeven bij volgende wedstrijden iets royaler te zijn met het opsturen van etiketten.
Dan ben je al verder dan ik, ik heb nog niets ontvangen.....
Net het receptformulier gehad na een tweede keer vragen.
Mijn bier zit inmiddels in longnecks met standaard doppen......

Offline Jeroen D

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron ;-)
    • Jeroen Duijvestijn
« Reactie #338 Gepost op: 20-03-2017 20:19 u »
Ik snap het allemaal (privacy gebeuren), maar vind het stiekem wel leuk om te zien wie er in de buurt wonen én ook brouwen en inzenden :-)

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #339 Gepost op: 20-03-2017 20:22 u »
Echt iets van de moderne tijd dit... oprechte fouten mogen niet meer gemaakt worden, en er moet altijd een schuldige zijn.
Een oprechte fout?
Vorig jaar was het een oprechte fout. Daar is de organisatie vorig jaar op gewezen door een van de forumleden, ze hebben daar ook op gereageerd en dacht zelfs sorry gezegd. Dit jaar maken ze weer dezelfde oprechte fout en waarschijnlijk volgend jaar weer.

Mijn vriendin heeft het op het werk meegemaakt op de dokterspraktijk dat mensen aan de balie stonden voor treinkaartjes die ze op marktplaats hadden gekocht. Daar waren mensen bij die niet zonder geschreeuw en gescheld naar buiten liepen omdat ze het echt niet snapte. Denk dat je wel anders piept als dit bij jou thuis gebeurd. Zeker als het een boom van een kerel is vol met tattoos, ach ja je snapt het plaatje wel ;).

Offline JamMasterJustin

• Vol lid
  • Niets hoeft, paarden wel
« Reactie #340 Gepost op: 20-03-2017 21:02 u »

Offline PP

• Vol lid
« Reactie #341 Gepost op: 20-03-2017 21:38 u »
Ik snap het allemaal (privacy gebeuren), maar vind het stiekem wel leuk om te zien wie er in de buurt wonen én ook brouwen en inzenden :-)

Dames en heren, stop a.u.b. met deze zinloze berichten over privacy. Ik sluit me bij Jeroen aan.
Het gaat niet om een niertransplantatie of een huisuitzetting, maar om een leuke wedstrijd die voor eenieder die wil deelnemen wordt georganiseerd. Ik ga er van genieten, jij ook?

Groet, Paul

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #342 Gepost op: 20-03-2017 21:45 u »
De adressen van de andere deelnemers hoef ik niet te weten.
Maar het zou wel handig zijn geweest als van het inleveradres het telefoonnummer vermeld zou zijn om een afspraak te maken voor het brengen van het bier...

Offline ejet

• Vol lid
  • Bier!
« Reactie #343 Gepost op: 20-03-2017 22:25 u »
Heb ook de mail binnen. En ben ook niet blij met het publiceren van mijn NAW gegevens + mail adres. Ik heb bewust geen facebook, twitter, etcetera en vind het toch echt niet van deze tijd om hier zo mee om te gaan. Zeker gezien dit, zoals eerder gezegd, vorig jaar ook al zo ging en meerdere mensen er ook niet blij mee waren!

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
« Reactie #344 Gepost op: 20-03-2017 23:39 u »
Jongens (en Meisjes),

Ik denk dat het nu wel duidelijk genoeg is dat ze bij Brand/Heineken niet erg netjes en zorgvuldig met onze privé gegevens zijn omgegaan.
Maar als iedereen hierover in deze topic zijn beklaag gaat doen, met steeds weer hetzelfde verhaal, wordt deze topic niet prettig leesbaar. Misschien kunnen we dan beter een referendum houden over het wel of niet deelnemen aan de wedstrijd van volgend jaar.
Laten we een punt achter deze discussie zetten want nogmaals: het is duidelijk genoeg, Brand had dit niet zo moeten doen.
En .... laten we het dan nu weer eens over onze gezamelijke hobby hebben: BIERBROUWEN.

Offline Rich

• Senior lid
  • Tonight let it be Schraderbräu
« Reactie #345 Gepost op: 21-03-2017 09:53 u »
Vorig jaar was dat bij iemand thuis voor mij. Als je niet blijft hangen om over brouwen te praten  ;D, dan ben in 5 minuten weer weg. En je hebt meestal meerdere dagen waarop je het kan inleveren.

Schijnt dit jaar ergens in Dordrecht te zijn ;)

Offline bierfan

• Super lid
« Reactie #346 Gepost op: 21-03-2017 17:54 u »
Is er in Dordrecht ook een inleverpunt? Dat is voor mij dichterbij dan Tilburg.

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
« Reactie #347 Gepost op: 21-03-2017 17:56 u »
Hier onder de mailcorrespondentie tussen Cappi en mij over het tekort aan etiketten.
Lijkt me nuttige info voor diegene die ook te weinig etiketten (of kroonkurken) hebben gekregen:

Beste Peter,

Dit is geen probleem omdat er een buffer verwerkt zit in deze 12 flessen. Zou u voor de zekerheid op een andere manier de fles met een label + uw nummer kunnen voorzien.

Mochten er nog andere vragen zijn, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Cappi Wefers Bettink

-----Original Message-----
From: Peter Kuipers [mailto:peter.kuipers@hetnet.nl]
Sent: maandag 20 maart 2017 18:47
To: Cappi Wefers Bettink <Cappi.Bettink@Heineken.com>; Boaz Disselkoen <boaz.disselkoen@Heineken.com>
Subject: Ik heb te weinig etiketten ontvangen.

Dag Cappi en Boaz,

Ik heb zojuist mijn wedstrijdbier geëtiketteerd en ik kom een etiket te kort.
Jullie hebben 11 etiketten toegestuurd I.p.v. 12.

Hoe gaan we dit oplossen?

Ik verneem dat graag van jullie.
Misschien een tip voor volgende wedstrijden om iets royaler te zijn met het versturen van etiketten.

Met vriendelijke groet,
Peter Kuipers

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
« Reactie #348 Gepost op: 21-03-2017 18:27 u »
De Brand wedstrijd:
Ieder jaar lees ik weer veel klachten over de organisatie en alles wat daar bij komt kijken.
En ook ieder jaar stijgt het aantal inzendingen... een beetje tegenstrijdig.
Een Gratis wedstrijd met gratis flesjes en kroonkurken en zelfs de etiketten moet je niet zelf uitprinten.
De prijs € 2500,- en jou naam op het flesje. Waar vind je dat. En toch zoveel klachten.
Ik begrijp het niet. Als ik het ergens niet mee eens ben, en geloof me dat ben ik geregeld, dan doe ik niet meer mee.
En dan al diegene die vinden dat de privacy wordt geschonden... het is niet te hopen dat iemand hier van wint. Want dan heb je pas echt een probleem. De pers van krant en vakbladen wil ineens van alles van jou weten. En dan komt ook je naam met foto nog op het flesje... Dat zou pas echt balen zijn...  :brouwen:

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #349 Gepost op: 21-03-2017 18:42 u »
De Brand wedstrijd:
Ieder jaar lees ik weer veel klachten over de organisatie en alles wat daar bij komt kijken.
En ook ieder jaar stijgt het aantal inzendingen... een beetje tegenstrijdig.
Een Gratis wedstrijd met gratis flesjes en kroonkurken en zelfs de etiketten moet je niet zelf uitprinten.
De prijs € 2500,- en jou naam op het flesje. Waar vind je dat. En toch zoveel klachten.
Ik begrijp het niet. Als ik het ergens niet mee eens ben, en geloof me dat ben ik geregeld, dan doe ik niet meer mee.
En dan al diegene die vinden dat de privacy wordt geschonden... het is niet te hopen dat iemand hier van wint. Want dan heb je pas echt een probleem. De pers van krant en vakbladen wil ineens van alles van jou weten. En dan komt ook je naam met foto nog op het flesje... Dat zou pas echt balen zijn...  :brouwen:
Juist! Goed gesproken.

Tags: