Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Bug berichten na laatste bezoek?  (gelezen 747 keer)

Offline sunlight

• Senior lid
  • Land: nl
  • Misschien wort het nog eens bier.
    • ut smouske
Bug berichten na laatste bezoek?
« Gepost op: 15-05-2017 15:11 u »
Sinds het mobiele gebeuren van het forum veranderd is heb ik heel vaak dat indien mijn telefoon een pagina opent van het forum en ik daarna naar berichten na laatste bezoek ga er geen nieuwe berichten zijn. Zijn er meerdere die dit hebben?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MarinusHolkema

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: bug berichten na laatste bezoek?
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2017 15:29 u »
Ja als ik van hobbybrouwen.nl een topic open en dan vervolgens "Toon ongelezen berichten sinds laatste bezoek" dan is hij ook leeg. Workaround rechtstreeks naar het forum en als eerste op toon ongelezen berichten...

Online William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2017 18:10 u »
Ja. Als ik eerst de ongelezen berichten check op een Ipad maar niet alles lees en daarna naar de PC ga heb ik geen ongelezen berichten meer.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hńtt noch emmer joot jejange.
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2017 18:37 u »
Yep, ik heb hetzelfde.

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2017 18:50 u »
Hier ook

Offline Twan84

• Boven 10 berichten
  • *
  • Bier is je vriend.
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2017 18:59 u »
Ik gebruik zowel mobiel als op de pc het standaard thema voor pc's en heb er geen last van.

Offline sunlight

• Senior lid
    • ut smouske
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2017 19:31 u »
Sessie bug?

Offline Knobby

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2017 19:46 u »
Volgens mij is dit geen bug maar een feature.
De functie heet 'ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.'
Als je een paar berichten uit de lijst leest, maar niet allemaal, dan zal je bij het volgende bezoek die oude berichten niet in de lijst zien want die zijn niet 'nieuw'sinds je laatste bezoek.
Om die andere berichten toch te lezen klik je op 'alle ongelezen berichten.'

Offline RobW

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2017 23:44 u »
Is altijd al zo geweest, maar het mag van mij gaan werken zoals de meeste andere fora's. Dus dat als je later terug komt om verder te lezen niet alles leeg is.

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Land: in
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #9 Gepost op: 16-05-2017 05:23 u »
Is altijd al zo geweest, maar het mag van mij gaan werken zoals de meeste andere fora's. Dus dat als je later terug komt om verder te lezen niet alles leeg is.
Dan kun je gewoon 'alle ongelezen berichten' kiezen. Dit is een gewoon een functie om snel de nieuwe berichten te bekijken sinds je laatste bezoek. Als je even weg gaat en daarna weer terugkomt zijn ze niet meer nieuw en dus weg.

Offline MarinusHolkema

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 16-05-2017 08:46 u »
Volgens mij is dit geen bug maar een feature.
De functie heet 'ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.'
Als je een paar berichten uit de lijst leest, maar niet allemaal, dan zal je bij het volgende bezoek die oude berichten niet in de lijst zien want die zijn niet 'nieuw'sinds je laatste bezoek.
Om die andere berichten toch te lezen klik je op 'alle ongelezen berichten.'
Maar als je vanaf de site (hobbybrouwen.nl) komt, door het aanklikken van een de onderwerpen die op de hoofdpagina staan. Dat item leest en vervolgens op 'ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.' klikt is de lijst leeg. Alsof je huidige bezoek dus je laatste bezoek is. Dat is m.i. dus wel een bug.

Offline sunlight

• Senior lid
    • ut smouske
« Reactie #11 Gepost op: 16-05-2017 09:46 u »
Maar als je vanaf de site (hobbybrouwen.nl) komt, door het aanklikken van een de onderwerpen die op de hoofdpagina staan. Dat item leest en vervolgens op 'ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.' klikt is de lijst leeg. Alsof je huidige bezoek dus je laatste bezoek is. Dat is m.i. dus wel een bug.

Dat idee had ik ook. Normaal is het sinds laatst aangemaakte sessie dat hij de laatste berichten moet tonen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #12 Gepost op: 16-05-2017 22:57 u »

Dit probleem met het mobiele thema is de voornaamste reden waarom Tapatalk nog steeds actief is.
Ik heb een uurtje geleden de laatste versie van het mobiele thema ge´nstalleerd. Door mij is nog niet gecontroleerd of het probleem opgelost is. Het is wel door forumeigenaren gemeld bij bij de ontwikkelaar van het mobiele thema.

Het probleem doet zich overigens niet voor bij de desktop weergave.

Offline sunlight

• Senior lid
    • ut smouske
« Reactie #13 Gepost op: 18-05-2017 21:36 u »
Dit probleem met het mobiele thema is de voornaamste reden waarom Tapatalk nog steeds actief is.
Ik heb een uurtje geleden de laatste versie van het mobiele thema ge´nstalleerd. Door mij is nog niet gecontroleerd of het probleem opgelost is. Het is wel door forumeigenaren gemeld bij bij de ontwikkelaar van het mobiele thema.

Het probleem doet zich overigens niet voor bij de desktop weergave.

Hallo Jacques, dank voor het oppikken hiervan. Probleem bestaat inderdaad alleen mobiel. Op dit moment bestaat het probleem nog.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #14 Gepost op: 18-05-2017 21:39 u »
Hallo Jacques, dank voor het oppikken hiervan. Probleem bestaat inderdaad alleen mobiel. Op dit moment bestaat het probleem nog.

Blijft toch wat apart. Het mobiele thema is niets anders dan een andere schil. De features zijn hetzelfde. Mogelijk heeft het te maken met anders aanroepen van een javascript. Of anders omgaan met cookies.

Tags: