November 2016 - Experimentenwedstrijd voor forumleden

Gestart door Jacques, 10-10-2016 21:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwers

Top idee deze wedstrijd. Ik heb wel een idee voor een experiment. Testen wil ik laten uitvoeren middels een driehoekstest. Een tijd geleden is er volop over gediscussierd over de impact van information bias. Daarom wil ik eigenlijk testen of information bias ook effect heeft op de resultaten door mensen eerst te laten proeven middels een driehoekstest zonder te vertellen wat het experiment was en daarna nogmaals driehoekstest uitvoeren met de informatie over het experiment. Is het dus een probleem dat ik het experiment zelf niet vermeld op het forum totdat de resultaten binnen zijn?
Ik moet trouwens nog kijken of het lukt om mee te doen

Jacques

Citaat van: Brouwers op 15-10-2016  11:33 uTop idee deze wedstrijd. Ik heb wel een idee voor een experiment. Testen wil ik laten uitvoeren middels een driehoekstest. Een tijd geleden is er volop over gediscussierd over de impact van information bias. Daarom wil ik eigenlijk testen of information bias ook effect heeft op de resultaten door mensen eerst te laten proeven middels een driehoekstest zonder te vertellen wat het experiment was en daarna nogmaals driehoekstest uitvoeren met de informatie over het experiment. Is het dus een probleem dat ik het experiment zelf niet vermeld op het forum totdat de resultaten binnen zijn?
Ik moet trouwens nog kijken of het lukt om mee te doen

Voor dit experiment zou je nu al kunnen gaan brouwen. Het experiment is immers het proeven van de bieren.
Wel dien je tijdig het experiment aangemeld te hebben. Dat kan nu al. Mocht het niet lukken om het experiment uit te voeren kun je je terugtrekken als deelnemer. Het aangemaakte topic van het experiment zal dan verwijderd worden.

Haagse Wouter

Citaat van: mbroek op 15-10-2016  11:06 uVolgens mij moet je het eerste bericht lezen, daar staat alles duidelijk in.

Oeps je hebt gelijk. Blijkbaar niet goed gelezen.

Jacques

Even in herinnering brengen. Iedereen heeft nog een kleine week om zich in te schrijven voor deze wedstrijd.
Doe mee en help mee de praktische kennis van het brouwproces te vergroten!

Etn82

Even nog ter herinnering, willen alle deelnemers hun verslag van hun experiment afronden en hier op het form plaatsten?

 
CiteerVerslaglegging en bespreking van de resultaten dienen uitgevoerd te zijn vóór 19 december 2016. In de dagen tussen 20 en 24 december beraden de beheerders zich over de nominaties.

Chilobrachys

Ik ben erg benieuwd naar de nominaties van de beheerders.  :)

Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 27-12-2016  10:07 uIk ben erg benieuwd naar de nominaties van de beheerders.  :)

Daar wordt op dit moment over gediscussieerd in het beheerdersgedeelte van dit forum. Nog niet alle beheerders hebben hun oordeel gegeven.

Jacques

Vanaf nu kun je stemmen op de experimenten.

Zie hier.

Jacques

Vergeet niet om je stem uit te brengen. Je hebt er nog maar 48 uur voor!

Jacques

De stemming voor de wedstrijd is beëindigd. De winnaars zijn bekend.

1 prijs
BVeenema
4 manieren om eikensnippers toe te voegen aan jongbier

2e prijs
Chilobrachys
Invloed temperatuurschommelingen tijdens nagisting

3e prijs
hansuperman
Hergist op fles, de beste methode


De prijzen bestaan uit
1e prijs
3 verpakkingen van 5 kg mout naar keuze
2 verpakkingen van 100 g hop naar keuze
2 (klein)verpakkingen gist naar keuze
300 kroonkurken bedrukt met je eigen logo
 
2e prijs
2 verpakkingen van 5 kg mout naar keuze
2 verpakkingen van 100 g hop naar keuze
1 (klein)verpakking gist naar keuze
200 kroonkurken bedrukt met je eigen logo
 
3e prijs
1 verpakking van 5 kg mout naar keuze
1 verpakking van 100 g hop naar keuze
1 (klein)verpakking gist naar keuze
100 kroonkurken bedrukt met je eigen logo


Omdat bij deze wedstrijd de winnaars zelf bepalen welke mout, hop en gist zij willen hebben worden ze gevraagd dit per persoonlijk bericht aan mij kenbaar te maken. Daarbij ook graag je werkelijke naam en adresgegevens zodat de gekozen  prijzen aan jullie toegezonden kan worden.
Voor alle duidelijkheid: de prijzen zijn beschikbaar gesteld door Brouwstore.nl en door mij als eigenaar/beheerder van deze site.

Alle winnaars hierbij van harte gefeliciteerd en ik ben heel benieuwd wat voor lekkere bieren jullie gaan brouwen met jullie prijzen.

hansuperman

Een 3e prijs, super jongens! Dit is voor ons startende brouwers een enorme opsteker. Super bedankt. Ik ga met mijn mede-brouwers de ingrediënten uitkiezen...

Haagse Wouter


RienP

Van harte gefeliciteerd voor de winnaars. Ik vond het leuk om van alle forumleden de experimenten te lezen.  :biersmile:

GerjanS

Gefeliciteerd aan de winnaars! Weten jullie al wat jullie ermee gaan brouwen? :D

Dugraph

Gefeliciteerd allen! Zeker een terechte winnaar! Zelf helaas net buiten de prijzen gevallen...

Benieuwd waarop de stem bepaald wordt... Puur het onderwerp of iets anders. In mijn geval, misschien dat te weinig brouwers affiniteit hebben met het gebruik van moutextract in hun brouwsel?

William

Voor mij een terechte winnaar vanwege goed opzet en nette rapportage.

Als Gerb zijn experiment netjes had uitgevoerd en gerapporteerd had je zware concurrentie gehad :)

Jacques

Citaat van: William op 15-01-2017  15:17 uVoor mij een terechte winnaar vanwege goed opzet en nette rapportage.

Daarbij sluit ik mij aan.

Petertje

Winnaars gefeliciteerd! Een terechte eerste plaats wat mij betreft, mooi opgezet! Ik ben wel benieuwd hoeveel stemmen er per experiment zijn.

broeder

Mooie resultaten... dat vind ik voor alle experimenten gelden.
Je aan een experiment wagen en er verslag van doen, zodat eenieder daar weer het zijne M/V uit kan halen: TOP.
Persoonlijk heb ik ook voor de eikensnippers gekozen, mede omdat ik daar zelf ook eens mee aan de slag wil gaan.
En zeker ook omdat het experiment door de uitgebreide verslaggeving een zeer goed beeld geeft.


Alle drie van harte gefeliciteerd en de andere deelnemers ook bedank voor jullie experimenten en bijbehorende informatie


groet,
broeder Willem

BVeenema

Bedankt voor de felicitaties! Leuk om jullie reacties te lezen. Ik vond het ook interessant om een experiment te doen. Ben van plan om dit vaker te doen. Ik heb besloten om de prijs goed te benutten door mouten, hoppen en gisten te kiezen die ik niet eerder gebruikt heb. Het idee is om hiervan in ieder geval een Speltblond te maken en een Session IPA die ik na het maischen in 4 batches wil verdelen. Vervolgens wil ik in alle 4 batches verschillende hoppen gebruiken (Sorachi Ace, Mosaic, Equinox en Simcoe of Amarillo) om de verschillen te ontdekken), uiteraard allen met hetzelfde IBU.

Ik zal je zo een PB sturen Jacques.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.