Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25  (gelezen 45586 keer)

Offline Mario72

• Vol lid
  • Land: nl
  • Thuisbrouwerij De Gouwe Knakker
Re: Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25
« Reactie #200 Gepost op: 17-02-2017 21:48 u »
het blijkt dat er zich condens achter het display verzamelt. Dat lijkt me niet erg best voor de electronica...
Dit heb ik bij mijn ketel ook gehad. Een paar dagen op kamertemperatuur gehad (ipv koude schuur) en de condens is bij de ketel verdwenen. Ook de ketel werkt nog steeds goed. Maar als je het niet vertrouwd gewoon terug sturen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #201 Gepost op: 17-02-2017 23:05 u »
Ik doe mijn best.

Dank voor het delen van je ervaring. Deze gaat waarschijnlijk terug, het blijkt dat er zich condens achter het display verzamelt. Dat lijkt me niet erg best voor de electronica...

Ook Braumeisters hebben condens achter het display. Dit is heel normaal. Het display is niet hermetisch dicht en temperatuurverschillen geven dan condensvorming.
Speidel kan er niks aan doen en accepteert het als normaal, je krijgt er geen garantie op.

Offline Serge VL

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #202 Gepost op: 18-02-2017 08:35 u »
Ook Braumeisters hebben condens achter het display. Dit is heel normaal. Het display is niet hermetisch dicht en temperatuurverschillen geven dan condensvorming.
Speidel kan er niks aan doen en accepteert het als normaal, je krijgt er geen garantie op.
Ik vind persoonlijk dit geen argument, "we kunnen er niets aan doen", Het is gewoon een kwestie van een display en behuizing met de juiste IP graad (IP-x9) in je product te monteren, en het probleem zal zich niet voor doen.
Maar het kost natuurlijk meer geld een goede display en behuizing met een juiste IP graad. En de vraag is of de klant daar voor wel wil betalen  :)

Offline Thanatosti

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #203 Gepost op: 21-02-2017 08:13 u »
Da's waar, het is een budget ketel.
En krijg ik net een mail van Brouwmarkt dat ik een nieuw pompje krijg met 1A voeding! Super service.
Ik ga ook maar eens mailen denk ik; zaterdag meerdere malen een weigerend pompje gehad. Met flink wat water doorgespoeld en dan gaat het wel weer maar ideaal werken is he took niet. Hopelijk zijn ze bij mij net zo coulant.

Offline herman rispens

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #204 Gepost op: 21-02-2017 22:44 u »
Ik heb de ketel een week geleden gekocht bij Brouwmakt en heb afgelopen zaterdag een Weizen gebrouwen van Arsegan. Schroten ging goed en ik heb nog niet zo door hoe fijn ik dit moet schroten. Dit blijkt later ook het probleem.
Tijden het maischschema ben ik goed aan het roeren gegaan zoals beschreven in de gebruikershandleiding van Arsegan. Dit had ik beter niet kunnen doen achteraf. Na een tijdje werd het wort niet meer rondgepompt, het pompje deed het wel. De pomp heb ik toen uitgezet en ben toen verder gegaan met maischschema. Wort gekookt en daarna afgekoeld. Na het afkoelen met veel moeite het mengsel in het gistvat gekregen onder in de ketel veel meel aangetroffen en de filter verstopt. Ben ook nog eens giststarter vergeten en de droge gist maar op het wort gegooid. Onder in de ketel aangebrand meel zwart zelfs en dit met veel moeite schoon gekregen.
De brouwsel staat nu op het gistvat te gisten en ruikt prima hoop dat het niet verbrand is. Volgende keer maar grover malen van de mout en opnieuw proberen.

Offline jpt

• Senior lid
« Reactie #205 Gepost op: 27-02-2017 21:52 u »
Ik vind persoonlijk dit geen argument, "we kunnen er niets aan doen", Het is gewoon een kwestie van een display en behuizing met de juiste IP graad (IP-x9) in je product te monteren, en het probleem zal zich niet voor doen.
Maar het kost natuurlijk meer geld een goede display en behuizing met een juiste IP graad. En de vraag is of de klant daar voor wel wil betalen  :)
Lijkt me ook, vocht en electronica houden niet van elkaar. Dat kan nooit normaal zijn. 
Brouwmarkt laat zich weer van zijn slechte kant zien, ze mailen niet terug.

Offline wjg.seegers

• *
« Reactie #206 Gepost op: 27-02-2017 22:17 u »
Vandaag mijn 3e brouwsel gebrouwen in mijn Bulldog Beerbrewer 25. Als ik zelf mijn mout schroot heb ik ook het probleem met het slecht doorlopen van het wort en vandaag viel de pomp ook af en toe uit. Pomp uit, vloeistof terug laten zaken en weer aan werkte goed. Vandaag een dubbel gebrouwen. Ca. 8 kg mout, doordat het te fijn geschroot was, wilde het wort niet snel uitstromen bij het liften van het filter. De handgreep houd dan ook niet en schiet uit het filter. Voor mijn vorige brouwsel had ik een mix besteld bij brouwmout en deze meteen laten schroten. Toen geen problemen gehad met slecht doorlopen en een haperende pomp. Dus mijn schrootmolen maar ff modificeren dat hij toch grover kan.

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #207 Gepost op: 28-02-2017 08:11 u »
Voor mijn vorige brouwsel had ik een mix besteld bij brouwmout en deze meteen laten schroten. Toen geen problemen gehad met slecht doorlopen en een haperende pomp. Dus mijn schrootmolen maar ff modificeren dat hij toch grover kan.
Ik heb nu ook 3 keer gebrouwen met de Bulldog, eerste keer geen problemen, 2e keer liep het pompje vast en afgelopen zaterdag trok het pompje het net. Aan de walsenmolen heb ik niets gewijzigd. Misschien dat ik voor de volgende keer mijn molen ook maar iets grover afstel, bedankt voor de tip.

Offline Mario72

• Vol lid
  • Thuisbrouwerij De Gouwe Knakker
« Reactie #208 Gepost op: 28-02-2017 18:14 u »
Gezien de verhalen over vastgelopen pompen heb ik vandaag uit voorzorg een andere voeding voor het pompje gemonteerd. Ik had alleen een 2A voeding liggen. Vrijdag ga ik weer brouwen en ik ben benieuwd hoe het dan gaat.
In de voorafgaande brouwsel had ik geen problemen met de pomp dus ik ga er vanuit dat ik de problemen nu voor blijf.

Offline Marcel_k

• Vol lid
  • brouwt met Bulldog Beerbrewer 25
    • Twitter
« Reactie #209 Gepost op: 06-03-2017 22:36 u »
ik heb 3x prima gebrouwen, 4e keer echter, had ik problemen met de thermostaat. ik moet wel zeggen, ik stond buiten, 10-12C , waterig zonnetje die de ketel + display bescheen.
maar de temperatuur op de display (en dus ook het opwarmen) was af en toe flink van slag.  vooral bij het uitmaischen tot 78C bleef de display lang op 67C terwijl de ketel niet meer aansloeg en het vertikte om het wort verder op te warmen. tijdje later bleef ie lang op 70C staan terwijl de wrkelijke temperatuur (handgemeten) allang ergens in de 80C.
ik weet dus niet of het buiten brouwen nou invloed had, of dat de thermostaat (nu al) kapot is.

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #210 Gepost op: 20-03-2017 09:33 u »
Afgelopen zaterdag voor de 4e keer gebrouwen met de Bulldog Brewer 25. We kozen voor een IPA (omdat mijn vader dat erg lekker vindt). Alles ging prima, maar bij het spoelen en filteren schoot het hengsel los en viel de moutkorf weer terug in de ketel. Gelukkig zat het meeste vocht nog in het beslag dus spoot er niet al te veel uit, maar voor de volgende keer willen we het probleem van het losschietende hengsel toch aanpakken. Dat moet veiliger kunnen, zal eens zoeken naar suggesties.
Ook het pompje (voeding met output van 1,2 A) was nog niet optimaal, maar het leek erop dat het vocht niet goed door het beslag liep, waardoor het pompje gewoon weinig aanvoer had. Met roeren was dit op te lossen.
Uiteindelijk 22 liter met een SG van 1.070 het gistvat in, staat nu met US-05 te pruttelen.

Offline ArneSmits

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #211 Gepost op: 20-03-2017 12:30 u »
Ook hier zaterdag een brouwdag gedaan met de Bulldog. Ging redelijk soepel, was alleen vergeten de bazooka filter er op te zetten, dus kon na het spoelen alles alsnog in een emmer pompen om die er alsnog op te draaien. Was deze keer een forse moutstort maar geen echte problemen met de pomp gehad. Die liep af en toe wat langzaam maar dat kan ook zijn geweest omdat het filter er niet op zat. 

Bij het tillen van de moutkorf zorg ik dat ik 2 handen gebruik en de greep aan de zijkanten beetpak en niet in het midden. Dan kan ie er eigenlijk niet vanaf schieten.

Uiteindelijk 18 liter in het gistvat aan een SG van 1072

Offline Thanatosti

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #212 Gepost op: 22-03-2017 10:31 u »
Ik ga ook maar eens mailen denk ik; zaterdag meerdere malen een weigerend pompje gehad. Met flink wat water doorgespoeld en dan gaat het wel weer maar ideaal werken is he took niet. Hopelijk zijn ze bij mij net zo coulant.

En dat zijn ze. Gemaild met Brouwmarkt en ik mocht hem opsturen naar het antwoordnummer. Vandaag kreeg ik een andere pomp met 2A voeding binnen.
Dus als je problemen hebt met de pomp zou ik even contact met ze opnemen.

Offline Casah

• *
« Reactie #213 Gepost op: 22-03-2017 12:13 u »
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en maar lees wel al een tijdje mee.
Heb enkele malen bier gebrouwen met een simpele 27L weckketel.
Deze week heb ik de Bulldog Beerbrewer 25 besteld na wat onderzoek en de berichten in dit topic. Was al een tijdje op zoek naar betaalbare brouwinstallatie waarin het hele brouwproces gedaan kan worden.

Dit weekend ga ik direct proberen mijn weizen recept brouwen. :). Ik laat jullie hier wel weten hoe het is gegaan.

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #214 Gepost op: 22-03-2017 12:16 u »

Dit weekend ga ik direct proberen mijn weizen recept brouwen. :). Ik laat jullie hier wel weten hoe het is gegaan.

Gaaf, succes! Ik heb net een weizen 2 weken in de fles zitten, gebrouwen met de Bulldog Beerbrewer 25. Ben benieuwd hoe het gaat.

Offline Casah

• *
« Reactie #215 Gepost op: 22-03-2017 12:21 u »
Gaaf, succes! Ik heb net een weizen 2 weken in de fles zitten, gebrouwen met de Bulldog Beerbrewer 25. Ben benieuwd hoe het gaat.

Cool! Hoelang heb je over het volledige brouwproces gedaan? Van maischen totdat het wort gekoeld was?

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #216 Gepost op: 22-03-2017 12:44 u »
Cool! Hoelang heb je over het volledige brouwproces gedaan? Van maischen totdat het wort gekoeld was?
Het gaat iedere brouwdag weer sneller, maar in het begin was ik bijna 5 uur bezig (schroten tot in het gistvat). Afgelopen zaterdag lukte het binnen de 4 uur. Ook afhankelijk van je maischschema natuurlijk  ;)

Offline Casah

• *
« Reactie #217 Gepost op: 22-03-2017 12:53 u »
Het gaat iedere brouwdag weer sneller, maar in het begin was ik bijna 5 uur bezig (schroten tot in het gistvat). Afgelopen zaterdag lukte het binnen de 4 uur. Ook afhankelijk van je maischschema natuurlijk  ;)

Bedankt voor de info. Dat klinkt goed en is in ieder geval een stuk sneller dan de 8/9 uur die ik nu nodig heb voor het hele brouwproces (schroten totdat de gist erbij kon) met een weckketel. Die verwarmt niet zo snel, daarnaast moest ik die uitspoelen en schoonmaken alvorens te kunnen gaan koken. Het afkoelen naar 20 graden deed ik in een kuip met koud water en duurde 2 uur.

Heerlijk om te weten dat het straks veel sneller gaat. Dan kan ik namelijk eens brouwen op een doordeweekse avond zonder dat het nachtwerk hoeft te worden :)

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #218 Gepost op: 22-03-2017 13:01 u »
Heerlijk om te weten dat het straks veel sneller gaat. Dan kan ik namelijk eens brouwen op een doordeweekse avond zonder dat het nachtwerk hoeft te worden :)
De Bulldog verwarmt in ieder geval erg snel! Tijdens het spoelen/filteren kan je de temperatuur al op koken instellen, dan gaat dat ook sneller. Het valt mij in ieder geval niet tegen, het enige dat nog veel tijd kost is het koelen en schoonmaken.
Ik ben benieuwd wat voor versie je krijgt, er schijnt een v3 te zijn met een verstelbare 'sparge plate' en een pompje met meer power.

Offline Casah

• *
« Reactie #219 Gepost op: 22-03-2017 13:08 u »
De Bulldog verwarmt in ieder geval erg snel! Tijdens het spoelen/filteren kan je de temperatuur al op koken instellen, dan gaat dat ook sneller. Het valt mij in ieder geval niet tegen, het enige dat nog veel tijd kost is het koelen en schoonmaken.
Ik ben benieuwd wat voor versie je krijgt, er schijnt een v3 te zijn met een verstelbare 'sparge plate' en een pompje met meer power.

Zolang het koelen maar sneller dan in 2uur gebeurd vind ik het prima ;).
Ik hoop dat ik de v3 krijg maar het is een aanbieding op Brouwmarkt dus ik vermoedt dat het een andere versie is. Ik zal laten weten welke versie het is zodra ik hem heb :).

Offline ArneSmits

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #220 Gepost op: 22-03-2017 13:19 u »
Zolang het koelen maar sneller dan in 2uur gebeurd vind ik het prima ;).
Ik hoop dat ik de v3 krijg maar het is een aanbieding op Brouwmarkt dus ik vermoedt dat het een andere versie is. Ik zal laten weten welke versie het is zodra ik hem heb :).

Ik heb hem ook via de aanbieding via Brouwmarkt en heb kennelijk de V3. Je kunt het zien aan het pompje (1A) en de mogelijkheid om het wattage per 100 W in te stellen. Schoonmaken valt met nogal mee. Ik stop de moutkorf, hopfilter en de sparge plate gewoon in de vaatwasser en de rest is makkelijk schoon te maken. Zorg wel dat je ook de pomp en de slangen goed doorspoelt tijdens het schoonmaken.

Offline Casah

• *
« Reactie #221 Gepost op: 22-03-2017 13:31 u »
Ik heb hem ook via de aanbieding via Brouwmarkt en heb kennelijk de V3. Je kunt het zien aan het pompje (1A) en de mogelijkheid om het wattage per 100 W in te stellen. Schoonmaken valt met nogal mee. Ik stop de moutkorf, hop filter en de sparge plate gewoon in de vaatwasser en de rest is makkelijk schoon te maken. Zorg wel dat je ook de pomp en de slangen goed doorspoelt tijdens het schoonmaken.

Dat zou mooi zijn wanneer het de V3 is :). Goede tip om de onderdelen in de vaatwasser te doen. Ik kook slangetjes meestal uit.

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #222 Gepost op: 22-03-2017 13:37 u »
Schoonmaken valt met nogal mee. Ik stop de moutkorf, hopfilter en de sparge plate gewoon in de vaatwasser en de rest is makkelijk schoon te maken. Zorg wel dat je ook de pomp en de slangen goed doorspoelt tijdens het schoonmaken.

Daar had ik ook nog niet aan gedacht, ik doe het nu altijd met de hand. Wel uitkijken, er zitten scherpe stukjes aan.

Offline Daddy Cools

• Boven 10 berichten
  • *
  • Koelkast omgebouwd... Ik ben Blij
« Reactie #223 Gepost op: 23-03-2017 09:01 u »
Zo, zondag ophalen en de 12e de eerste brouwdag met deze ketel. Ben benieuwd! Heeft iemand eigenlijk al een goede instelling voor BrouwHulp voor deze gevonden?
Ik ben ook wel benieuwd. Heeft iemand een screenshot misschien?

Offline Casah

• *
« Reactie #224 Gepost op: 23-03-2017 20:03 u »
Die van mij is onderweg en komt morgen binnen!  :groots: