Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Chugger Brouw Pomp  (gelezen 8252 keer)

Offline mickey

• Senior lid
  • Land: nl
  • Een lekker Gevalletje
Re: Chugger Brouw Pomp
« Reactie #25 Gepost op: 22-10-2014 18:10 u »
Ik heb net even terug gekeken en heb in februari 125 euro incl. verzending betaalt.
En ben er zeer tevreden van .
Waarom bier beter is dan vrouwen ?
Wanneer je van bier houdt,wordt je nooit gevraagd of je er al eerder een gehad heb !!!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Vik75

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 22-10-2014 18:48 u »
Dat is een zeer mooie prijs. Maar via?
Brouwerij Bakkebaard.

Offline mickey

• Senior lid
  • Een lekker Gevalletje
« Reactie #27 Gepost op: 22-10-2014 18:58 u »
Dat is een zeer mooie prijs. Maar via?

Iemand uit Amsterdam die regelmatig importeert van Amerika.
Ik heb hem gemaild met de vraag of hij er nog heeft liggen of kan bestellen .
Bij deze als er meer mensen zijn die interesse hebben . :)
Waarom bier beter is dan vrouwen ?
Wanneer je van bier houdt,wordt je nooit gevraagd of je er al eerder een gehad heb !!!

Offline Vik75

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #28 Gepost op: 22-10-2014 19:01 u »
Bij deze zeer ge´nteresseerd. 
Brouwerij Bakkebaard.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #29 Gepost op: 23-01-2017 22:05 u »
Onlangs een Chugger pump gekocht via brouwmaatje.
http://www.brouwmaatje.nl/nl/pompen/173-chugger-rvs-inlinepomp-tot-120c.html
Voor zover ik kan nagaan kan hij tegen hete loog 3%, bv van belang om fusten mee te kunnen reinigen.
https://www.industrialspec.com/images/editor/Polysulfone-Chemical-Compatibility-Chart.pdf
Iemand daar ervaring mee?
Bierpro, EBCcomparator, reken-demo, refractometer tooltje, gisting volgen via CO2 meter (in ontwikkeling)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2017 12:16 u »

Hier zoals ik het nu wil gaan gebruiken, in eerste instantie om over te pompen van gistingsvat naar bottelvat. (scheelt veel tillen)
Eea gemonteerd op snijplankje (PE05) van de action voor 1euro 49 of zoiets.
Ik wil de pomp voor gebruik rondpompen in bakje met dompelelement kokend water zodat hij bacterievrij is.
Bierpro, EBCcomparator, reken-demo, refractometer tooltje, gisting volgen via CO2 meter (in ontwikkeling)

Offline Thamerdal

• Super lid
  • ABV De Bierkaai
    • Thamersch
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2017 12:24 u »
hier zoals ik het nu wil gaan gebruiken, in eerste instantie om over te pompen van gistingsvat naar bottelvat. (scheelt veel tillen)
eea gemonteerd op snijplankje (PE05) van de action voor 1euro 49 of zoiets.
ik wil de pomp voor gebruik rondpompen in bakje met dompelelement kokend water zodat hij bacterievrij is.
Waarom heb je er een bypass aan gemaakt?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2017 12:45 u »
Waarom heb je er een bypass aan gemaakt?
Kan in principe ook zonder bypass. met een bypass kan ik de vloeistof met volle snelheid rondpompen in de pomp zelf terwijl je de aan en afvoerslang heel rustig kunt laten lopen. Idee is om met aangesloten slangen Water tegen het kookpunt rond te pompen via potje met dopel element daarom rustig rondpompen zodat de slang niet uit het potje vliegt en toch met volle snelheid intern in de pomp laten circuleren ivm reinigings/ontsmettingsstap.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2017 15:28 u »
Voor zover ik kan nagaan kan hij tegen hete loog 3%, bv van belang om fusten mee te kunnen reinigen.

Maar de stukken koper die je gemonteerd hebt kunnen daar niet tegen...  :-[

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2017 20:28 u »
Maar de stukken koper die je gemonteerd hebt kunnen daar niet tegen ...  :-[
Wat gebeurt er dan mee? chemische reactie vergelijking?

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2017 21:00 u »
Ik denk dat EBC het wil laten reageren zoals aluminium b.v.? Maar koper doet dat helemaal niet. Ik denk dat deze uitspraak komt omdat koper (volgens het etiket) niet tegen chemipro caustic kan? Maar dat zal een andere reden (er zit van alles in) hebben dan enkel en alleen de NaOH die er zin it.
Alleen de oxidelaag op het koper reageert met natronloog in die concentratie (en volgens mij reageert een hoge concentratie natronloog ook niet met koper).

Maar om af te sluiten, koper kan tegen loog.
Stiekem nu een Rijswijkse Wouter.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2017 21:40 u »
Ik denk dat EBC het wil laten reageren zoals aluminium b.v.? Maar koper doet dat helemaal niet. Ik denk dat deze uitspraak komt omdat koper (volgens het etiket) niet tegen chemipro caustic kan? Maar dat zal een andere reden (er zit van alles in) hebben dan enkel en alleen de NaOH die er zin it.
Alleen de oxidelaag op het koper reageert met natronloog in die concentratie (en volgens mij reageert een hoge concentratie natronloog ook niet met koper).

Maar om af te sluiten, koper kan tegen loog.
Ik kon ook al niets vinden op internet over natronloog en koper, anders dan dat het niet met elkaar reageert. Laat die oxide laag maar reageren en hopelijk oplossen. Er komt toch nog altijd een naspoelstap en desinfectiestap na.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2017 22:27 u »
Ik kon ook al niets vinden op internet over natronloog en koper, anders dan dat het niet met elkaar reageert. Laat die oxide laag maar reageren en hopelijk oplossen. Er komt toch nog altijd een naspoelstap en desinfectiestap na.

Heb nog is zitten te zoeken. Ik bedacht me ineens dat je naast het koper ook messing hebt. En messing is natuurlijk deels zinc, wat wel goed reageert met natronloog. Ik vind dat je met messing maximaal 10% NaOH oplossing moet gebruiken en maximaal 50% voor RVS en koper. Maar dat zijn best wel pittige oplossingen om te gebruiken, dat is eerder je stock oplossing. Oftewel geen probleem met jouw oplossing.
Stiekem nu een Rijswijkse Wouter.

Tags: pomp