glutenvij bier brouwen

Gestart door tvdv, 15-10-2005 09:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tvdv

Zoon van een goede vriend wordt over 7 maanden 18 jaar.
Hij heeft een allergie en moet strikt glutenvrij leven.
Heb gehoord dat er glutenvrij bier te koop is, maar moeizaam
Zijn er mogelijkheden om zelf glutenvrij bier te brouwen en hebben jullie daar wat tips/recepten/aanwijzingen over.
Hij wil zo graag eens een lekker glas bier drinken.
Zou een mooi kado zijn voor zijn verjaardag.
Hoop dat u me verder kunt helpen en alvast bij voorbaat dank.

#glutenvrij

Eduard

Zoek eens op "gluten free beer" op Google. Dan zul je veel pagina's en recepten kunnen vinden die speciaal hiermee te maken hebben.

MO

Helaas, hier op de site staan geen gluten vrije recepten. Mocht je iets gevonden hebben, zou je dan hier willen plaatsen wat je brouwplannen zijn? Wellicht kunnen we nog een bijdrage leveren aan enige stroomlijning van je recept. Succes in ieder geval!

jacob

hallo tvdv.
Op hobbybrauer.de staat een recept over glutenvrij bier.
Maar hoe het smaakt zou ik niet weten.
groeten Jacob.

Edgar

Toch is er via de zoekfunctie op deze site nog wel wat te vinden. Vanaf dit bericht bijvoorbeeld.

Joep

Hallo, laatst was ik op de bbb ( horeca beurs in het Mecc Maastricht) op de bierstand ben ik in gesprek gekomen met een producent van "natuurlijke" bieren. Deze maakte onder andere bananen bier en kokos bier. Vond er zelf vrij weinig aan, daar niet van. Echter deze zouden ook op niet al te lange termijn glutenvrij bier op de markt brengen.

www.mongozo.org is hun site, kan er zelf echter niks vinden, eventueel een mailtje sturen en wie weet.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.