Wat is wat bij de nieuwe Mangrove Jack's gisten

Gestart door Jacques, 08-05-2016 21:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

De afgelopen tijd heb ik regelmatig gebrouwen met korrelgisten van Mangrove Jack's.
De bevallen mij prima.

Het vervelende is dat het assortiment aan Mangrove Jack's gisten van zo'n jaar geleden bijna geheel gewijzigd is.
Op hun site hebben ze een mooi overzicht waarop je kunt zien voor welke biertypen de nieuwe gisten geschikt zijn.

Echter, niet alle gisten zijn nieuw. Sommige hebben een andere naam gekregen.
Op de sites van onze leveranciers is niet veel informatie hierover te vinden. Jammer want nu moet je een heuse zoekactie ondernemen en ook aan de hand van de informatie van Mangrove Jack's inschatten welke gist je nu moet gebruiken als je een vergelijkbaar gistprofiel wilt hebben.

De informatie van Mangrove Jack's kun je hier vinden.

Wat ik achterhaald heb is dat de volgende gisten zijn hernoemd.

UK Dark Ale Yeast M03 Empire Ale M15
British Ale Yeast M07 New World Strong Ale M42
Workhorse M10
Bavarian Wheat M20
Belgian Ale M27 French Saison M29
US West Coast M44 US West Coast M44
Burton Union M79 Liberty Bell Ale M36
Bohemian Lager Yeast M84

De M44 US West Coast is dus niet hernoemd.

Is er iemand die weet of er nog andere gisten zijn hernoemd?
Of zijn de gisten waarvan ik geen andere naam heb gevonden gewoon uit het assortiment genomen.
In ieder geval is duidelijk dat het niet alleen een kwestie is van hernoemen, maar dat er ook nieuwe gisten in het assortiment zijn opgenomen.


EvdBroek

Hallo Jacques,
Ik had inmiddels bijna 2 maanden geleden de M27 besteld bij Van der Kooy, maar deze werd steeds niet geleverd omdat ze die niet binnenkregen. Gisteren nog even contact met hen gehad en toen gaven ze aan dat die helemaal uit het assortiment is, dus zou de M27 niet de M29 zijn...
Binnenkort toch maar eens vergelijken dan.

Jacques

De M27 was duidelijk een saison gist heb ik mogen ervaren. De naamgeving Belgian Ale was daarom behoorlijk misleidend. Een klein beetje in de trant van elke mus is een vogel maar niet elke vogel is een mus...

Na een tijdje zoeken heb ik deze Deense leverancier gevonden die op hun website aangeeft dat het de M27 de M29 geworden is.

Met de M29 heb ik nog niet gebrouwen, maar ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de informatie van de Deens leverancier niet klopt..

Overigens is het wel apart dat Mangrove Jack's niet wat opener is over de verandering van de namen van de gisten.

EvdBroek

Knap dat je de Deense taal machtig bent 😉 Inderdaad vreemd dat ze er niet open over communiceren

Jacques

Citaat van: EvdBroek op 10-05-2016  21:54 uKnap dat je de Deense taal machtig bent 😉

Google translate is soms toch wel handig...  :)

spikmans

Het  is het engels, maar dit is de reply van mangrove over de nieuwe gisten.

Type your response ABOVE THIS LINE to reply
harold.spikmans
Subject: [Mangrove Jack's] Contact Form from May 11 at 3:48AM
MAY 11, 2016  |  12:27PM NZST
Estee replied:
Hi Harold,

Here is the list of our old yeast's and what they have been replaced with : (vervangers)

M07 – M42
M79 – M36
M27 – M29
MO3 – M15
M10 – Discontinued , no replacement

Also please see link below for more info on our new yeast range :)

http://media.wix.com/ugd/e8b8c7_65bb11be0ddb474a8c6c3d6b95e67aa2.pdf
Please do not hesitate to contact me if you have any further questions.

Mvg harold

Sander van Dijk

Citaat van: spikmans op 11-05-2016  06:46 uHet
..... 
Mvg harold

Goed bezig :duimop:

Jacques

Citaat van: spikmans op 11-05-2016  06:46 uHet  is het engels, maar dit is de reply van mangrove over de nieuwe gisten.

Type your response ABOVE THIS LINE to reply
harold.spikmans
Subject: [Mangrove Jack's] Contact Form from May 11 at 3:48AM
MAY 11, 2016  |  12:27PM NZST
Estee replied:
Hi Harold,

Here is the list of our old yeast's and what they have been replaced with : (vervangers)

M07 – M42
M79 – M36
M27 – M29
MO3 – M15
M10 – Discontinued , no replacement

Also please see link below for more info on our new yeast range :)

http://media.wix.com/ugd/e8b8c7_65bb11be0ddb474a8c6c3d6b95e67aa2.pdf
Please do not hesitate to contact me if you have any further questions.

Mvg harold

Hallo Harold,

Dank voor jouw actie. Mooi om te zien dat wat ik met redelijk wat moeite achterhaald had klopt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.