Even voorstellen: Yannick

Gestart door Jean12, 15-04-2016 18:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean12

Hoi beste medebrouwers,

Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Yannick, 32 jaar, brandweerman van beroep en wonende in Puurs (België).
Ik ben al van men 16de bezig met het maken van wijn (men interesse werd gewekt toen ik snuffelde in de boekenkast van men grootvader en enkele boeken zag liggen over zelf wijn maken). Enkele jaren later, tijdens een familiefeest, was ik terug aan het snuffelen in de boekenkast en zag daar het boek "bieren zelf brouwen" van Jac Lambrechts liggen. Na dit gelezen te hebben en vééél opzoekwerk wist ik het: ik ga bier brouwen!

Mijn eerste brouwopstelling heb ik gemaakt in 2007 en die gebruik ik nu nog (2 inox biervaten opengeslepen met gasbrander eronder, zelfgemaakte hevelfilter, ...).
Het bierbrouwen is wel enkele jaren in de vergetelheid geraakt maar sinds ik bij de brandweer een collega heb gevonden die ook bier brouwt, heb ik (en mijn collega) de brouwmicrobe stevig te pakken.
Ondertussen zijn er al enkele brouwsels de revue gepasseerd (maar ook de gootsteen) :D, voornamelijk tripels. Nu staat er een IPA in de gistingskast.

Sinds ik op een appartement woon is het altijd een enorme verhuis om met deze ketels te kunnen brouwen (ik heb geen terras). Op dit forum heb ik dan ook heel veel gelezen over eenpans RIMS (met dank aan Emiel1 en David Steeman voor de vele info zowel op als buiten dit forum!). Mijn volgende project wordt dus het bouwen hiervan; een weck ketel met volledige automatische sturing (brewtroller?) en met zo veel mogelijk componenten uit rvs (zodat reinigen met alkalische producten geen probleem is).

Mijn vraag naar jullie is of er interesse is langs jullie kant als ik mijn bouw hiervan op het forum zou zetten, ik dacht om dit heel uitgebreid te doen (aankooplijst, stap voor stap foto's en veel uitleg). Graag jullie reacties.

Groeten,

Yannick

Ronald82

Welkom Yannick, veel plezier met bier brouwen.

Ik ben zeer benieuwd naar je bouw plannen van je eenpans RIMS. Ik ga het met veel interesse volgen, succes!

emiel1

Welkom Yannick! Ik zal vanavond of morgen even reageren op je mail ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.