Witte Valk

Gestart door Fermon, 20-02-2016 15:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fermon

Mijn ontwerp voor etiketten.

Front:


Back:


Nek:



Bij elk soort bier hoort een andere kleur, lente blond: zwart met groen, ipa: zwart met rood enz







Benieuwd wat jullie er van vinden.

Fermon

Bij bitterheid hoort er nog IBU achter te staan.

Jeroen76

Ik vind het erg mooi. Duidelijk en strak zonder een hoop poespas.

Lettertype vind ik iets 'saai/goedkoop' ogen maar dat is natuurlijk persoonlijk want het is wel duidelijk.

Goed gelukt hoor!

Gr. Jeroen




Eric v B

Ingrediënten: Water, Gerstemout en Hop. Geen Gist?

Fermon

Citaat van: Eric v B op 20-02-2016  17:44 uIngrediënten: Water, Gerstemout en Hop. Geen Gist?

Inderdaad, dat moet er natuurlijk ook bij.

JanEric

Voor de consistentie:
die punt na INH zou ik weglaten, of na Alc ook een punt toevoegen

Battum80

Mooie labels, strak en duidelijk

Fermon

Citaat van: Jeroen76 op 20-02-2016  17:16 uIk vind het erg mooi. Duidelijk en strak zonder een hoop poespas.

Lettertype vind ik iets 'saai/goedkoop' ogen maar dat is natuurlijk persoonlijk want het is wel duidelijk.

Goed gelukt hoor!

Gr. Jeroen

Bedankt, het lettertype is inderdaad wat saai, vooral wanneer het etiket op de fles zit.

Nu heb ik het lettertype aangepast, en dit type doorgevoerd in alle lijnen ed(krijtstreep).








Jeroen76

Ja dit vind ik 100 keer mooier. Vind je logo ook super, heeft dat nog een betekenis?

Ben wel benieuwd hoe het er op de fles uit ziet, zeker deze kleuren die bij printen vaak de felheid van een scherm niet halen. Mocht je dit gemaakt hebben in Photoshop dan zou ik bij het printen Photoshop de kleuren laten beheren en niet de printersoftware. ik vind het resultaat dan vaak beter.

Maar nogmaals erg mooi, ik houd hier wel van.

Gr. Jeroen

ThomasL

Etiket is inderdaad een stuk mooier geworden, iets speelser als je het mij vraagt. Is een goede keus geweest.


Zoals jeroen al zei, de felle kleuren zijn vaak lastig af te drukken. Maar is het niet gewoon de oplossing om je kleuren palet naar Pantone kleuren te zetten ? Heb ik ooit een keer gelezen.

Fermon

Citaat van: Jeroen76 op 21-02-2016  10:34 uJa dit vind ik 100 keer mooier. Vind je logo ook super, heeft dat nog een betekenis?

Ben wel benieuwd hoe het er op de fles uit ziet, zeker deze kleuren die bij printen vaak de felheid van een scherm niet halen. Mocht je dit gemaakt hebben in Photoshop dan zou ik bij het printen Photoshop de kleuren laten beheren en niet de printersoftware. ik vind het resultaat dan vaak beter.

Maar nogmaals erg mooi, ik houd hier wel van.

Gr. Jeroen

Het etiket vind ik zelf, heeft nu een iets luxere uitstraling.

Ik wou mijn achternaam verwerken in de naam van het bier en in het logo, maar dat klinkt niet lekker en zou ook helemaal nergens opslaan, mijn achternaam is withaar.

Dus het zou wat worden met wit. Een vogel heeft geen haar maar veren,
Witveer, klinkt ook niet toen kwam ik op het idee om het Witte arend te noemen (mooie vogels) maar dan is het net indianenbier. Toen zag ik een valk vliegen, en was de naam voor mijn bier geboren. En klinkt ook wel lekker vind ik ' doe mij nog maar zo'n valkje :biersmile:.

Fermon

Citaat van: ThomasL op 21-02-2016  11:47 uEtiket is inderdaad een stuk mooier geworden, iets speelser als je het mij vraagt. Is een goede keus geweest.


Zoals jeroen al zei, de felle kleuren zijn vaak lastig af te drukken.  is het niet gewoon de oplossing om je kleuren palet naar Pantone kleuren te zetten ? Heb ik ooit een keer gelezen.

De kleuren zullen niet zo vel worden als op een monitor, het kleurbereik van een printer ligt lager dan van een monitor. Op een monitor heb je RGB kleuren, en met de printer drukt af met CMYK. (Zelf werkzaam als offsetdrukker, dus wel ervaring met kleuren). De kleuren zullen wat meer als pasteltinten uit de printer rollen, ik vind dit niet zo een probleem. Zal binnenkort we l een foto plaatsen met etiketten op de fles.

Fermon

Ik moet binnenkort nog nieuwe bier dopjes bestellen. Zwart, wit, van metaal? Wat vinden jullie?

Juindorper

Ziet er goed uit. Professionele uitstraling ook.
Ik denk dat een witte dop er het mooiste bij past.

Fermon

Bedankt iedereen voor het commentaar. Mijn familie/kennissen kring vond het ook een mooi etiket... nu hopen dat ze ook zo positief zijn over mijn bier. :proost:

Fermon

Citaat van: Juindorper op 21-02-2016  20:15 uZiet er goed uit. Professionele uitstraling ook.
Ik denk dat een witte dop er het mooiste bij past.

Bedankt.

Witte dop besteld. Heb ook een stempel besteld voor het logo te stempelen op de (witte) dopjes.

ThomasL

Citaat van: Vrumona op 23-02-2016  22:52 uBedankt.

Witte dop besteld. Heb ook een stempel besteld voor het logo te stempelen op de (witte) dopjes.
Ben zelf al een tijdje opzoek naar een stempel voor mijn dopjes. Kan je delen waar je hem besteld hebt?

Fermon

Citaat van: ThomasL op 23-02-2016  23:07 uBen zelf al een tijdje opzoek naar een stempel voor mijn dopjes. Kan je delen waar je hem besteld hebt?

Gaat via mijn werkgever(drukkerij) dus ik kan helaas niks voor jou betekenen. :weetniet:

Neetje

Citaat van: Vrumona op 23-02-2016  22:52 uBedankt.

Witte dop besteld. Heb ook een stempel besteld voor het logo te stempelen op de (witte) dopjes.

Wat voor inkt (type en kleur) ga je gebruiken?

Fermon

Citaat van: Neetje op 24-02-2016  20:16 uWat voor inkt (type en kleur) ga je gebruiken?

Ik kan een klein beetje inkt(zwart) van mijn werk meenemen, deze is speciaal voor blik druk.
Dopjes 10 minuten in de oven op 100 graden en de inkt is droog (plastic in het dopje smelt gelukkig niet).

Fermon


Fermon

Citaat van: Vrumona op 25-02-2016  09:50 uIk kan een klein beetje inkt(zwart) van mijn werk meenemen, deze is speciaal voor blik druk.
Dopjes 10 minuten in de oven op 100 graden en de inkt is droog (plastic in het dopje smelt gelukkig niet).

Plastic smelt wel :'(....de inkt moet drogen op min 160°.  Plastic wordt zacht... Ik ga het er niet op gokken).

Dus weer geld weggegooid :huilen: (had beter mout of iets dergelijks voor kunnen kopen).
Toch wat anders verzinnen, of geen logo op de dopjes... (Denk het laatste) :denken: :denken: :denken:

PatrickP

Voorkant vind ik erg sterk, achterkant wat rommelig. Ik denk dat dat met name komt door de verschillende (groot/kleine) lettertypes.

Haagse Wouter

Citaat van: Vrumona op 26-02-2016  18:13 uToch wat anders verzinnen, of geen logo op de dopjes... (Denk het laatste) :denken: :denken: :denken:

Kleine ronde stickertjes waarop je het logo print?
Aangezien je witte doppen gebruikt hoef je wellicht zelfs geen doorzichtige stickers voor een mooie effect.

Fermon

Citaat van: Haagse Wouter op 24-03-2016  11:00 uKleine ronde stickertjes waarop je het logo print?
Aangezien je witte doppen gebruikt hoef je wellicht zelfs geen doorzichtige stickers voor een mooie effect.

Goed idee! Ga ik proberen... Zal resultaat hier posten.

Fermon

Citaat van: PatrickP op 23-03-2016  12:42 uVoorkant vind ik erg sterk, achterkant wat rommelig. Ik denk dat dat met name komt door de verschillende (groot/kleine) lettertypes.

Dank je...achterkant is inmiddels aangepast.

Fermon

Nog een foto van mijn laatste 3 brouwsels. Binnenkort ga ik nog een tripel brouwen...deze gaat de kleur blauw krijgen


http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/76b0e73a13651bbe41bd00798db73e4d.jpg

EvdBroek

Ziet er erg goed uit!!!

Fermon

Citaat van: Vrumona op 26-03-2016  16:52 uNog een foto van mijn laatste 3 brouwsels. Binnenkort ga ik nog een tripel brouwen...deze gaat de kleur blauw krijgen


http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/76b0e73a13651bbe41bd00798db73e4d.jpg

Het is geen tripel geworden maar Belgisch witbier...
Wordt al een mooie verzameling  :D


Fermon


mbroek

Mooi rijtje, ziet er goed uit.

Dugraph

Gaaf, mooie verzameling inderdaad!

j.heesters3

Citaat van: Vrumona op 26-03-2016  16:46 uGoed idee! Ga ik proberen... Zal resultaat hier posten.

Gebruik zelf ronde 20 mm stickers van Herma. 25 vellen a 96 stickertjes. Kun je ff vooruit. Artikelnummer 4386. Software gratis te downloaden van hun site. Makkelijk va je eigen printer te maken. Was in totaal € 8,00 kwijt. Aangezien je bij een drukker werkt moet je de stickers makkeliik aan kunnen schaffen. Succes.

Jos

Kwagga

Een witte valk bestaat ook in de natuur, nl. de giervalk, bijna biervalk.

joenedu

Ziet er erg gaaf uit! Heb je al een oplossing voor de doppen?

Fermon

Citaat van: joenedu op 15-11-2016  10:12 uZiet er erg gaaf uit! Heb je al een oplossing voor de doppen?

Nee, ik ben overgestapt over zilveren dopjes, ik last het maar zo.

joenedu

Citaat van: Vrumona op 15-11-2016  12:35 uNee, ik ben overgestapt over zilveren dopjes, ik last het maar zo.

Groot gelijk. Nogmaals, ziet er erg gaaf uit.

Fermon

Tijdens mijn laatste brouwsessie keek ik naar mijn etiketten en ik was er niet meer tevreden over, dus ben ik weer achter de pc gaan zitten en een beetje gestoeid in Adobe illustrator om een nieuw ontwerp te maken.
Met dit als resultaat:





Scheelt een hoop snijwerk en plakwerk.

muldereric

Dat is zeker een mooi etiket geworden, zeer fraai! Wou dat ik zo creatief en vaardig was met Illustrator :P
Het etiket is nu iets voller en wat levendiger, professioneler zou je kunnen zeggen. Leuk ook dat je kenmerken in je etiketten verwerkt (American (I)PA met USA vlag e.d.).
Terug komend op de kroonkurken, is dit niet iets voor je *klik*

Chilobrachys

De etiketten zien er erg leuk uit, alleen waarom staat er nu een hele grote Duitse vlag op een American IPA?  ???

Fermon

Citaat van: Chilobrachys op 01-03-2017  18:28 uDe etiketten zien er erg leuk uit, alleen waarom staat er nu een hele grote Duitse vlag op een American IPA?  ???

Zit Duitse hop in ;)

Kan inderdaad beter de band wit maken en de letters rood.

Geert_d


erdeve

Ik vond je vorige etiket al erg mooi, maar deze zijn nog mooier. Zien er inderdaad wat professioneler uit.

Battum80

Erg mooi, heb je je gerealiseerd, dat je de fles schuin moet houden om te kunnen lezen dat dat niet mag ;)

Fermon

Citaat van: Battum80 op 03-03-2017  10:32 uErg mooi, heb je je gerealiseerd, dat je de fles schuin moet houden om te kunnen lezen dat dat niet mag ;)

Inderdaad... Ik zal het erbij melden dat ze hun hoofd maar een beetje scheef moeten houden wanneer ze de tekst lezen ::)

Fermon

Citaat van: Battum80 op 03-03-2017  10:32 uErg mooi, heb je je gerealiseerd, dat je de fles schuin moet houden om te kunnen lezen dat dat niet mag ;)

Ik heb er toch nog over nagedacht en je hebt een goed punt. Direct wanneer ik een flesje weggaf gingen de mensen hem lezen en hielden het flesje schuin of op de kant.
Toch maar weer aan de slag geweest:


Fermon

Ondertussen meer bier gebrouwen en voor een paar een etiket gemaakt. In verloop van tijd een paar kleine aanpassingen gemaakt.
Ik vond het vooral moeilijk om een juiste afbeelding te bedenken voor de quadrupel(achtergrond).







Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.