Evaluatie FastRack Combo 24

Gestart door Jacques, 31-01-2016 13:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Voor evaluatiedoeleinden heeft Brouwland 5 FastRack Combo 24 beschikbaar gesteld voor het leden van het forum. Meld je voor deze loterij aan via dit topic.

Uiteraard ontvangt Brouwland graag in ruil hiervoor feedback. Zij hebben daarvoor een speciaal webformulier ontwikkeld dat je kunt vinden via  http://goo.gl/forms/9ARfwrcO0x.
De prijswinnaars van de loterij worden dringend verzocht het hierboven bedoelde webformulier ontwikkeld door Brouwland in te vullen. Ook in dit topic kunnen ervaringen met de FastRack Combo 24 worden gedeeld. Daarvoor hoef je niet tot de prijswinnaars te behoren. Wel moet je de FastRack Combo 24 in gebruik hebben.

NSTR

Mooi initiatief. Momenteel gebruik ik een flessenmolen. Ook handig maar onhandig om op te bergen. Hij beslaat dan teveel plaats.

Jepke

Wederom een mooi initiatief. Ik gebruik sinds kort een setje en het is inderdaad deksels handig. Het enige waar ik aan twijfel of je ze echt wel 7 lagen op elkaar kan stapelen zoals beweerd.

Maar dat kan ik gaan proberen als ik voor deze uitgeloot wordt!  ;D

hansHalberstadt

Zelf zet ik de flesjes inderdaad omgekeerd in een kratje en voor het bottelen stoom ik het hele kratje uit. Daarom zie ik niet echt de toegevoegde waarde van een FastRack Combo 24

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 31-01-2016  23:59 uZelf zet ik de flesjes inderdaad omgekeerd in een kratje en voor het bottelen stoom ik het hele kratje uit. Daarom zie ik niet echt de toegevoegde waarde van een FastRack Combo 24

Graag alleen reageren als je echt ervaring hebt met de racks.

Jeroen76

Citaat van: Jepke op 31-01-2016  23:35 uWederom een mooi initiatief. Ik gebruik sinds kort een setje en het is inderdaad deksels handig. Het enige waar ik aan twijfel of je ze echt wel 7 lagen op elkaar kan stapelen zoals beweerd.

Maar dat kan ik gaan proberen als ik voor deze uitgeloot wordt!  ;D

Volgens mij kan je behoorlijk stapelen, bekijk het filmpje maar eens... Ze trappen er zelfs tegen aan.



Heb hem in werking gezien bij een bevriende brouwer en ben om, wil hem sowieso hebben dus en staat bovenaan de lijst voor volgende bestelling.

Vind het een degelijk product en handig dat ik hem in de vaatwasser kan steken. Plastic is stevig en mooi afgewerkt. Stapelen van de (2) rekjes was ook zo gebeurd en staan stevig op het onderste rekje. Prima en handig product!

Ik zie ook de Easy-Rack elders aangeboden, enkel heeft deze plek voor 16 flesjes per plateau en is €17,95 voor 2 plateaus en een druipbak. Heeft iemand daar ervaring mee? Mij lijkt de Fastrack toch handiger.

Grappig detail dat dit ding dus gewoon een gebruiksproduct is voor de Amerikaan aangezien ze daar de statiegeldkratten niet kennen zoals wij die kennen.

Vriendelijke groeten,

Jeroen



Jacques

Nogmaals: graag alleen in dit topic reageren als je ervaring hebt met de FastRack Combo 24.

remolen

Zo de FastRack Combo staat hier hoor! En is ook al voor de eerste keer gebruikt.
2 rekjes en een druipbak.

Wat betreft de voordelen
Hhet systeem is stapelbaar en uit te breiden.
Het systeem neemt niet al te veel ruimte in.
Het is erg gemakkelijk in gebruik. je kan de flesjes er zo in kwakken.. hoeft niet erg voorzichtig te zijn Stevig materiaal.

Nadelen.
De bovenste flesjes druipen uit op de onderkant van de onderstaande flesjes. Daardoor ontstaat er in de holle onderkant een laagje water wat als het opgedroogd is kalkaanslag als gevolg heeft.

Flesjes die op de kop staan te drogen vertonen nog langere tijd condens. Maar ik denk dat dit bij andere systemen niet anders is. ik gebruikte tot nu toe kratjes en zette de flessen daar op de kop in . Daar had ik hetzelfde mee.

Een setje is genoeg voor het brouwen van 3 kratjes bier met 33cl of 30cl flessen. Dat is al snel te weinig.

Mijn idee is om toch minimaal 3 van die rekjes in 1 setje te doen.
Ben wel van plan om nog 2 rekjes bij te bestellen (dan zonder lekbak) dus wat mij betreft een voldoende.

Groet Rene

Adbrouwt

Aangenaam verrast door de functionaliteit van de rekken. Het is even passen maar al je het om en om doet kun je zowel bnr als steinie flessen in de rekken kwijt. Het stapelen gaat handig en lijkt wiebelig maar is verrassend sterk. De lekbak vangt netjes alles op.

Mijn flessenpaal kan 80 flessen dragen en het maakt niet uit welke flessen.  De flessenpaal is wat compacter dan de fast rack. Je kunt van de paal makkelijk overal flessen uithalen terwijl je de rekken eerst moet afstapelen.

Conclusie is dat ik een kleine voorkeur voor de flessenpaal heb maar dat de fast rack me aangenaam verrast heeft. Ik kan me voorstellen dat mensen met grote hoeveelheden van de zelfde flessen voordeel bij de fast rack hebben.

Jacques en Brouwland nogmaals dank.

Klepper

Ik heb de startset gekocht. Echt een heel handig rek om je flesjes te laten uitdruipen en drogen. Je kunt ze ook zo opbergen in een stelling. Ben van plan het rek uit te breiden met twee extra platen.

Jeroen76

Hier ook startset in huis gehaald.

Ben erg tevreden over het systeem, staat zeer stabiel en werkt erg handig. Scheelt een hoop onhandig gedoe en na gebruik knal ik hem meteen in de vaatwasser en dan is hij weer prima schoon. Voor het bottelen desinfecteren wij de flesjes voor de zekerheid nog even en na uitspoelen kunnen ze uitlekken in de Easy-Rack, veel handiger en schoner dan een krat.

Vond de afwerking wel wat matig. Ben met een mesje en tangetje even bezig geweest om wat losse bramen van het plastic af te halen en nu is hij perfect. Ook zaten er wat zwarte vlekken op het plastic, denk ontstaan door de hitte bij het persen, deze krijg ik niet weg. Met name deze braampjes lijken mij niet nodig voor deze prijs, maar doet verder niks af van functionaliteit en het gemak.

Ben dik tevreden dus!

Gr. Jeroen

spikmans

Ik heb een fastrack 24 met 6 rack, ik wou dat dit eerder is uitgevonden. Werkt veeel beter dan een flessenreck. Een fastrack 24 past ook in een leeg kratje bier. Dan is het gevuld makkelijker te vervoeren. Gebruik het nu ruim een half jaar en is elke cent waard. Neemt zeer weinig ruimte in beslag wanneer opgeborgen. 

Mvg harold

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.