Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Labelprinter  (gelezen 65927 keer)

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Labelprinter
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2016 17:19 u »
Als ik de printer op de pc (Windows) aansluit begint het programma met de sticker rol die in het printertje zit.

Op een of andere manier herkent de software de rol die in de printer zit.
Er is dan "24mm Dia" bij het veld Media geselecteerd door de software.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Edolem

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #101 Gepost op: 15-01-2016 17:26 u »
Ja, er zitten palletjes onderin het printertjes. Deze geven een specifieke combinatie door.

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #102 Gepost op: 16-01-2016 10:10 u »
Op een of andere manier herkent de software de rol die in de printer zit.
Er is dan "24mm Dia" bij het veld Media geselecteerd door de software.

Na een derde telefoontje naar Brother kwam een van de helpdesk medewerkers met de opmerking dat dia staat voor diameter. Dus rond. Toen viel het kwartje.  :idea:
Inmiddels de eerste serie uitgeprint.

Overigens kan ik wel een ronde tekst opmaken.

Offline Thamerdal

• Super lid
  • ABV De Bierkaai
    • Thamersch
« Reactie #103 Gepost op: 01-06-2016 13:38 u »
Ik heb deze printer inmiddels ook besteld, samen met een rolletje ronde etiketjes van 123inkt huismerk. Het lukt mij maar niet om de print goed op het stickertje te krijgen, m.a.w. het calibreren lukt niet. Terwijl hier niet zoveel voor in te stellen valt volgens mij?

Iemand tips?

Offline Amateurke

• Vol lid
« Reactie #104 Gepost op: 01-06-2016 14:01 u »
Heb je de originele Brother etiketten al geprobeerd? (die zijn nu ook niet ontzettend duur)

Offline Thamerdal

• Super lid
  • ABV De Bierkaai
    • Thamersch
« Reactie #105 Gepost op: 01-06-2016 14:33 u »
Heb je de originele Brother etiketten al geprobeerd? (die zijn nu ook niet ontzettend duur)
Nee, daar heb ik al weer spijt van natuurlijk...

Offline P3SM

• Vol lid
« Reactie #106 Gepost op: 01-06-2016 14:34 u »
Citaat
Ik heb deze printer inmiddels ook besteld, samen met een rolletje ronde etiketjes van 123inkt huismerk. Het lukt mij maar niet om de print goed op het stickertje te krijgen, m.a.w. het calibreren lukt niet. Terwijl hier niet zoveel voor in te stellen valt volgens mij?

Ik had hetzelfde probleem: de witmerk etiketten van 123inkt lijnen niet uit tijdens het printen en na een tijdje worden de etiketten zelfs voor een deel afgesneden! Inmiddels heb ik de originele Brother etiketten binnen en dat gaat perfect! Labels zien er top uit!

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #107 Gepost op: 01-06-2016 19:07 u »
Nee, daar heb ik al weer spijt van natuurlijk...
Gierige Hollander.

Offline Tjardo

• Senior lid
« Reactie #108 Gepost op: 01-06-2016 20:17 u »
Ik had hetzelfde probleem: de witmerk etiketten van 123inkt lijnen niet uit tijdens het printen en na een tijdje worden de etiketten zelfs voor een deel afgesneden! Inmiddels heb ik de originele Brother etiketten binnen en dat gaat perfect! Labels zien er top uit!

Leuk ontwerp P3SM!

De Brother print geen kleuren, hoe heb je de groene hopbel op je label gekregen?

Offline P3SM

• Vol lid
« Reactie #109 Gepost op: 02-06-2016 08:42 u »
Citaat
Leuk ontwerp P3SM!

Dank je wel!

Citaat
De Brother print geen kleuren, hoe heb je de groene hopbel op je label gekregen?

Het plaatje is een screenshot van het ontwerp in de P-touch Editor. Na afdrukken wordt de hopbel gewoon zwart natuurlijk!  ;)

Offline Thamerdal

• Super lid
  • ABV De Bierkaai
    • Thamersch
« Reactie #110 Gepost op: 02-06-2016 20:02 u »
Ik heb inmiddels contact gehad met 123inkt en een paar foto's gestuurd van de misprints. Ik hoop dat zij voor een goede afhandeling zorgen. Ik laat jullie de afloop hier weten!  :P
Mijn advies vooralsnog: koop originele Brother etiketjes, die Jacques al eerder gelinked heeft.

Offline Thamerdal

• Super lid
  • ABV De Bierkaai
    • Thamersch
« Reactie #111 Gepost op: 03-06-2016 14:57 u »
Lijkt me in eerste instantie prima opgelost zo, nu maar hopen dat het nieuwe rolletje het wl goed doet natuurlijk...

Offline Thamerdal

• Super lid
  • ABV De Bierkaai
    • Thamersch
« Reactie #112 Gepost op: 08-06-2016 22:21 u »
Oke, laatste update.
123inkt nam mijn klacht serieus en stuurde een nieuw rolletje labels op, de oude mocht ik ook houden. En: mini-flesje wijn erbij, attent.

Helaas hielp het niet; de labels werden nog steeds half op het stickertje geprint en er werd nog steeds een stukje van het stickertje afgeknipt. Weer met dezelfde klacht terug. Ik kreeg snel een mailtje terug:

"Jammer dat de nieuwe labels hetzelfde probleem vertonen. Wij kunnen de rol omruilen voor een origineel exemplaar, met bijbetaling van de meerprijs."

Oke, prima! Dezelfde dag werd een nieuw origineel Brother rolletje opgestuurd, ik moest nu wel het andere rolletje terugsturen (antwoordnummer, dus geen kosten).
Volgende dag weer een pakketje van 123inkt (wr met flesje wijn). En ja hoor, eindelijk een goed resultaat!

Probleem uit de wereld, maar wees dus gewaarschuwd dat de huismerk etiketten niet goed zijn.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #113 Gepost op: 08-06-2016 22:55 u »
Dat ze een bierliefhebber een flesje wijn opsturen dat is een klacht waardig ;)

Offline Thamerdal

• Super lid
  • ABV De Bierkaai
    • Thamersch
« Reactie #114 Gepost op: 09-06-2016 08:58 u »
Dat ze een bierliefhebber een flesje wijn opsturen dat is een klacht waardig ;)
Het is drank Ad, het is drank.

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #115 Gepost op: 09-06-2016 16:40 u »
Als je nu nog scheef print kunnen ze tenminste zeggen dat het van de drank komt ;)

Offline Vik75

• Vol lid
« Reactie #116 Gepost op: 09-06-2016 17:38 u »
Haha ik vind het een nette oplossing van 123inktvlek.nl

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #117 Gepost op: 14-06-2016 16:10 u »
En dan ook nog van La Baume. Dat is geen troep kan ik je verzekeren.

Offline hopjesvla

• Junior lid
  • **
  • Picobrouwerij Brouwwerk
    • Brouwwerk
« Reactie #118 Gepost op: 19-09-2016 12:41 u »
Ik heb van het weekend ook een QL-570 via Marktplaats op de kop weten te tikken, mooi apparaatje.
Ik wilde hem in eerste instantie ook gaan gebruiken om doppen te printen, maar ik zag dat er ook papier aan een stuk op rol bestaat  (Brother DK-22205 ), 62 mm breed.
Er zat toevallig zo'n zelfde rol bij mijn printer bij en ook dat werkt perfect om complete labels uit te printen  :D Natuurlijk in zwart/grijs/wit, maar wel haarscherp, vochtbestendig en plakt meteen.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die de printer gebruiken buiten het printen van doppen maar het printen van labels kan dus ook wellicht een leuke toepassing zijn. (ik heb helaas even geen foto om het te laten zien)

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
« Reactie #119 Gepost op: 19-09-2016 17:58 u »
Zelfs sommige foto's komen er mooi uit (wel grijstinten)
 ;)

Offline Gerlachus

• Senior lid
  • www.gerlachusbier.nl
    • Gerlachus Bier
« Reactie #120 Gepost op: 07-10-2016 08:23 u »
Printer schakelt zichzelf uit na een tijdje. Je kunt hem ook instellen zodat hij altijd aan blijft. Moet je ff op de site van de fabrikant zoeken hoe dit precies moet. Het zit in elk geval in het eigenschappen-menu van de printer als je 'm in Windows gebruikt. Maar het zit een beetje verborgen.

Erg handig want hij is gedeeld op het netwerk en print dus ook op afstand uit en staat dus altijd aan.

Offline Pimmels

• Senior lid
  • kijk ook op www.facebook.com/PimmelsBier
    • Pimmels bier
« Reactie #121 Gepost op: 07-10-2016 09:05 u »
Ik weet niet of er meer mensen zijn die de printer gebruiken buiten het printen van doppen maar het printen van labels kan dus ook wellicht een leuke toepassing zijn. (ik heb helaas even geen foto om het te laten zien)
Ja hoor al een jaar, naar volle tevredenheid, en ze gaan er ook nog eens makkelijk af! :proost:

Offline Polyphemus

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2017 16:13 u »
Ik heb hem gisteren ook gekocht, naar aanleiding van de ervaringen in dit topic. Dank voor de tip  ;D

En meteen lekker creatief aan de slag gegaan:

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #123 Gepost op: 27-02-2017 10:18 u »
Voor de mensen die de WiFi variant graag willen hebben: http://www.123inkt.nl/Brother-QL-710W-draadloze-labelprinter-QL710WRF1-i17909-t33454.html
Hij is nog eens goedkoper als de niet WiFi variant ook

Offline Ivar - Businesslabels

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #124 Gepost op: 11-05-2017 12:51 u »
Mooi cadeau Jacques.  :D Ik ben zelf meer van een etiket op de fles. Dus bij deze mijn tip voor gemak: Ik gebruik hiervoor een Dymo labelwriter. Je bent gebonden aan zwart-wit, maar met wat proberen kun je hele leuke etiketten maken.
Rien, voor een wat grotere investering kun je met een Epson label printer ook zelf de kleuren printen.

Iemand overigens een idee welke labelformaten het meeste gebruikt worden op de bierflessen (achterkant/voorkant)?
Ik probeer me momenteel te verdiepen in een goed assortiment met labels voor deze hobby industrie

Tags: