Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)  (gelezen 72157 keer)

Offline abroeders

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)
« Reactie #100 Gepost op: 04-01-2016 19:31 u »
Ik ga 't er niet op wagen, komt een magneetrelais zoals hieronder tussen:

Wow, een 3 fase magneetschakelaar voor een enkelfase ohmse last van 2 kW te schakelen. Is nogal een overkill. Ik neem aan dat je deze hebt liggen en niet voor dit doel gaat aanschaffen.
Indien je voor dit doel een relais wil aanschaffen dan zou ik eerder voor een kleiner omron relais gaan of zo, zo een met 2 wisselcontacten geschikt voor 10A/230VAC. De twee maakcontacten kun je eventueel nog parallel schakelen.

Bijvoorbeeld: http://m.ebay.com/itm/Omron-DPDT-MY-MY2-relay-rele-relais-230V-ac-10A-/161463848152?nav=SEARCH

Deze zijn met een beetje zoeken nog goedkoper te vinden, samen met een din rail voetje om de draden aan te sluiten.

Voordeel is dat je dan niet zo schrikt als het relais inschakelt. De magneetschakelaars zoals in jouw plaatje klappen nogal bij het inschakelen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RayVelcoro

• Vol lid
  • Land: 00
Re: Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)
« Reactie #101 Gepost op: 04-01-2016 20:48 u »
Inderdaad beetje overkill, maar kon een gebruikte voor klein bedragje overnemen. Misschien krijgt ie ter zijner tijd meer te schakelen als ik qua volume wil uitbreiden. Schakellawaai neem ik voor lief. Bouw er toch nog ff een kastje omheen. Bedankt voor de input!

Offline Hay

• Super lid
Re: Inkbird ITC-308 (het boortmeerbeekse alternatief voor de STC-1000)
« Reactie #102 Gepost op: 09-01-2016 17:23 u »
En Gunnar wie is de gelukkige geworden?

Sorry voor de late reactie had dit topic helemaal gemist.
Ik was de gelukkige.
Heb het netjes thuis gestuurd gekregen  waarvoor dank.

Offline BVeenema

• Vol lid
« Reactie #103 Gepost op: 03-02-2016 10:30 u »
Nog een tip, op Amazon.de is de ITC-308 nu te verkrijgen voor € 39,50 inclusief verzendkosten. Die prijs heeft mij over de streep getrokken. Morgen wordt hij waarschijnlijk geleverd.

Offline BVeenema

• Vol lid
« Reactie #104 Gepost op: 04-02-2016 21:22 u »
Nou, de Inkbird is binnen en werkt dus niet. Zodra de stekker in het stopcontact gaat ontstaat er kortsluiting en slaat de aardlekschakelaar uit. Die gaat dus weer terug, tenzij het makkelijk op te lossen is. Heeft iemand ideeen?

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #105 Gepost op: 04-02-2016 21:35 u »
Gelijk een mailtje sturen en om een nieuwe vragen.  Niet zelf aan sleutelen, garantie toch.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #106 Gepost op: 05-02-2016 08:27 u »
Heb trouwens ook deze gevonden:
http://www.dx.com/p/cheerlink-mh-2000-2-led-screen-intelligent-microcoputer-digital-temperature-controller-w-sockets-405828#.VrROhvnhCUk.
€ 15.15 met 1 stopcontact. Als het goed werkt wellicht een mooi alternatief?

Offline BVeenema

• Vol lid
« Reactie #107 Gepost op: 05-02-2016 09:35 u »
http://www.dx.com/p/cheerlink-mh-2000-2-led-screen-intelligent-microcoputer-digital-temperature-controller-w-sockets-405828#.VrROhvnhCUk.

Ik wil graag kunnen koelen en verwarmen en heb dus liever een controller met 2 stopcontacten.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
« Reactie #108 Gepost op: 05-02-2016 12:09 u »
Ik wil graag kunnen koelen en verwarmen en heb dus liever een controller met 2 stopcontacten.

Twee kopen eigenlijk.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #109 Gepost op: 05-02-2016 12:19 u »
Twee kopen eigenlijk.

Het mooie van een Inkbird ITC-308 en een STC-1000 is dat die rekening houden met het feit dat er zowel verwarmd al gekoeld wordt. Twee losse contollers doen dat niet. Hierdoor kan het zijn dat gelijktijdig zowel gekoeld als verwarmd wordt.
In het verleden had ik twee UT-200 van Conrad voor mijn vergistingskast. Dat was allesbehalve ideaal.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
« Reactie #110 Gepost op: 05-02-2016 13:14 u »
Het mooie van een Inkbird ITC-308 en een STC-1000 is dat die rekening houden met het feit dat er zowel verwarmd al gekoeld wordt. Twee losse contollers doen dat niet. Hierdoor kan het zijn dat gelijktijdig zowel gekoeld als verwarmd wordt.
In het verleden had ik twee UT-200 van Conrad voor mijn vergistingskast. Dat was allesbehalve ideaal.

Doordat je een andere temperatuurmeter gebruikt? Dan zit er best veel variatie tussen de temperatuurmeters. Is toch een afwijking van een paar graden.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #111 Gepost op: 05-02-2016 13:21 u »
Doordat je een andere temperatuurmeter gebruikt? Dan zit er best veel variatie tussen de temperatuurmeters. Is toch een afwijking van een paar graden.

Nee omdat je last hebt van interferentie.

Offline Thomas.

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hier om te leren.
« Reactie #112 Gepost op: 05-02-2016 16:42 u »
Hier al enkele weken een gelukkige gebruiker van de inkbird!
Werkt naar behoren en geen omkijken naar, behalve als je vergeet je alarm in te stellen en besluit voor het bottelen om hem terug te zetten naar 5 graden ::).  Midden in de nacht ging het alarm af  :nut:

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #113 Gepost op: 05-02-2016 19:23 u »

Niet geaard en maar 1 kanaal. Soms zijn dingen te goedkoop en kan je ze beter laten waar ze zijn.

Offline BVeenema

• Vol lid
« Reactie #114 Gepost op: 26-02-2016 15:43 u »
Inmiddels heb ik de mijne kosteloos kunnen retourneren en heb ik een nieuwe gekocht bij Brouwmarkt. Die verkoopt het apparaat nu ook. Van der Kooy trouwens ook. Mijn huidige Inkbird functioneert perfect. Fijn apparaatje! Heb nu een gistkoelkast van 140 cm hoog. Kan hierin een vat kwijt voor de hoofdgisting en een krat flesjes voor de hergisting.

Offline HermanH

• Senior lid
  • Land: be
  • Dimidium facti qui coepit habet
« Reactie #115 Gepost op: 07-08-2016 23:41 u »
Weet er iemand hoe je een Inkbird ITC-308T (de blauwe dus met instelbare dagen) kunt "resetten" na de code "END" op het einde van de doorlopen gistinsperiode? Je kan met SET en pijltjes up en down alles terug doorlopen en wijzigen, doch na alles terug te hebben ingeven komt de code END terug op het scherm en is de controller niet opnieuw in gang te krijgen...

EDIT: opgelost, heb alles nog eens doorlopen en SET iets lange ingedrukt en is OK nu!

Offline Brouwland.com

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: be
    • www.brouwland.com
« Reactie #116 Gepost op: 10-10-2016 09:09 u »
Beste hobbybrouwers

De Inkbird 308 en de Inkbird 310T hadden een probleem met de randaarde.
Onze klanten en leveranciers brachten wij reeds enige tijd geleden op de hoogte van deze issue.

Aangezien het een probleem betrof door de leverancier, hebben alle toestellen wereldwijd problemen met de aarding.
Wij adviseren je om je te wenden tot je verkooppunt en er niet zelf aan te sleutelen.

Bij Brouwland zijn alle Inkbirds nu in orde en terug leverbaar. Bedankt voor het vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,

Het Brouwland Team

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
« Reactie #117 Gepost op: 10-10-2016 20:13 u »
Leuk om het begin van het topic te lezen over de veiligheid van een zelfgebouwde kastje STC1000 versus de Inkbird.
Nu blijkt de Inkbird dus helemaal niet zo veilig geweest te zijn…

Offline rajd

• Super lid
  • Elk antwoord is slechts een vraag verwijderd.
« Reactie #118 Gepost op: 10-10-2016 20:51 u »
Beste hobbybrouwers

De Inkbird 308 en de Inkbird 310T hadden een probleem met de randaarde.
Onze klanten en leveranciers brachten wij reeds enige tijd geleden op de hoogte van deze issue.

Aangezien het een probleem betrof door de leverancier, hebben alle toestellen wereldwijd problemen met de aarding.
Wij adviseren je om je te wenden tot je verkooppunt en er niet zelf aan te sleutelen.

Bij Brouwland zijn alle Inkbirds nu in orde en terug leverbaar. Bedankt voor het vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,

Het Brouwland Team

Dank voor de waarschuwing; betreft het alle Inkbirds ooit of slechts een bepaalde serie? Is er vanuit Inkbird een officieel statement uitgegaan?

Offline Winne2

• Junior lid
  • **
« Reactie #119 Gepost op: 11-10-2016 10:33 u »
En waaruit bestond het probleem met de aarding?

Offline Mark Mout

• Junior lid
  • **
  • Land: mx
  • Life begins at the end of your comfort zone
« Reactie #120 Gepost op: 11-10-2016 12:59 u »
Ik heb twee linkerhanden. Maar wat heb ik genoten van het maken van mijn stc1000. En ik was zeer weinig geld kwijt.

Offline ChrisH1986

• Junior lid
  • **
« Reactie #121 Gepost op: 23-07-2017 16:40 u »
Hoi, even een vraagje over de inkbird. Ben vandaag aan het proefdraaien gegaan en in het begin koelt hij netjes tot de gewenste temperatuur. Echter na een uur of 2 weer te kijken staat de meter 7 graden hoger dan gewenst. Wat kan ik hier aan doen?

De instellingen voor nu heb ik zo ingesteld:
Ts 9.0 graden
Hd 10 graden
Cd 8.5 graden
Ah 25.1 graden
Al -400
Pt  3
Ca 0.0

Ook brand het lampje van 'cooling' niet momenteel.
Heb ik iets verkeerds ingesteld?

Offline Easywoods

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn inspiratiebron

Offline pim1980

• Vol lid
« Reactie #123 Gepost op: 23-07-2017 19:29 u »
Hoi, even een vraagje over de inkbird. Ben vandaag aan het proefdraaien gegaan en in het begin koelt hij netjes tot de gewenste temperatuur. Echter na een uur of 2 weer te kijken staat de meter 7 graden hoger dan gewenst. Wat kan ik hier aan doen?

De instellingen voor nu heb ik zo ingesteld:
Ts 9.0 graden
Hd 10 graden
Cd 8.5 graden
Ah 25.1 graden
Al -400
Pt  3
Ca 0.0

Ook brand het lampje van 'cooling' niet momenteel.
Heb ik iets verkeerds ingesteld?

Je moet de HD en CD zo laag mogelijk zetten. HD is heating difference. Die kan naar 0,3 volgens mij. CD is cooling difference en kan ook naar 0,3. Zodra de temperatuur dus + of - 0,3 gaat slaat de heating/cooling aan.

Je CD staat nu op 8,5 graden, dus pas bij 8,5 graden opwarming zal de cooling aanslaan! Je ingestelde temperatuur TS is 9, dus pas bij 17,5 graden gemeten gaat ie koelen.

Persoonlijk vind ik de 0,3 al best veel, want eigenlijk heb je dus een continu verschuiving van temperatuur van minimaal 0,6 graden.

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #124 Gepost op: 01-11-2017 13:03 u »
Is er iemand die de Inkbird via Aliexpress heeft aangeschaft? Is dit gewoon dezelfde? Of een schaamteloze kopie?