biRRo

Gestart door biRRo, 19-09-2015 16:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biRRo

Een foto zegt meer dan duizend woorden:



De biRRo brouwerij behoort tot de categorie van femtobrouwerijen met een maximale jaarproductie van 8 hectoliter bovengistend speciaalbier.
Het hart van de biRRo brouwerij is, naast de brouwmeester, een 20 liter Speidel Braumeister. Een zogenoemde RIMS (Recirculating Infusion Mash System), waarbij het volledige brouwproces in één ketel plaatsvindt.
Hoofdvergisting vindt plaats in een kunststof Speidel vat van 30 liter, de navergisting in één van 20 liter, in een thermostatisch gestuurde klimaatkast. In deze kast gebeurt zo nodig ook de vergisting op de fles, na het bottelen.
De succesvolle startup is mede te danken aan dit geweldige forum.

bierfan

Dat is een mooie set up voor een beginner!
Netjes hoor.  :proost:


Don Emilio

Zo, zo dat ziet er super uit (het lijkt wel professioneel). Volgens mij toch wat langer aan het brouwen?
Prachtige installatie en ruimte geheel nieuw opgezet. Wel een tijdje aan bezig geweest. Heel veel brouw plezier toegewenst.

Adbrouwt

Welkom, waar in Nederland staat de braumeister te sputteren.

hansHalberstadt

Ziet er mooi uit allemaal. Wel een vraagje:
Ik neem aan dat je het deksel met gat erin gebruikt bij het koken en daar de flexibele buis op aansluit? PVC gaat vervormen bij 100 ºC en je krijgt ook liters gecondenseerd water in je afvoerpijp. Ik weet niet hoe je afvoer verder loopt aan de andere kan van de muur, maar zou ik even checken.   
Zelf brouw ik in de kelder en zoveel water in de afvoer gaat bij mij fout. Daarom het ik een nevelcondensor er tussen zitten met 3 sproeiers, waardoor alle stoom neerstaat. Dus ter overweging misschien?
 

broeder

Hoi,
Je hebt iets moois neergezet :petje-af:
Nu maar flink gaan brouwen en lekkere sapjes creeeren.
Maar de term femtobrouwerijen ken ik niet, leg eens uit.
groet,
broeder Willem

Eric v B

What is a femto-brewery?  This is a term coined by North Williston Brewing to define the home brewer who hits the 200 gallon mark annually.  This is not a licensed brewery.  The beer produced by Skidmore Brewing is for personal consumption only.  Well, who are we kidding.  Two people alone cannot consume 200 gallons annually.  We open our doors to all family and friends, who are always welcome to stop by and share in some great (well usually great), high quality (err mostly high quality), but always hand crafted brews.  "And just how do you expect to brew all this beer" you ask.  We are payed in good times, your company and your feedback.  We can't legally accept payment for our beer anyway.  But you do still have to be 21 or older.

https://sites.google.com/site/petespints/

broeder

Citaat van: Eric v B op 20-09-2015  13:10 uWhat is a femto-brewery?
https://sites.google.com/site/petespints/

Merci,
broeder Willem

biRRo

Citaat van: hansHalberstadt op 20-09-2015  09:49 uZiet er mooi uit allemaal. Wel een vraagje:
Ik neem aan dat je het deksel met gat erin gebruikt bij het koken en daar de flexibele buis op aansluit? PVC gaat vervormen bij 100 ºC en je krijgt ook liters gecondenseerd water in je afvoerpijp. Ik weet niet hoe je afvoer verder loopt aan de andere kan van de muur, maar zou ik even checken.   
Zelf brouw ik in de kelder en zoveel water in de afvoer gaat bij mij fout. Daarom het ik een nevelcondensor er tussen zitten met 3 sproeiers, waardoor alle stoom neerstaat. Dus ter overweging misschien?
 

Het deksel met gat is de officiële hoed; accessoire bij de Braumeister.
Het verloopstuk aan de flexibele slang past ruim over de opening. Tijdens het koken zet ik de buisventilator aan zodat stoom samen met valse lucht wordt afgevoerd. Aan de andere kant van de muur gaat het door een dakafvoer naar buiten (voormalige wasdroger afvoer).
Inderdaad ontstaat er wat condens; dit komt tussen de plooien in de bocht van de flexibele slang te liggen en in de "beker" die onderaan het T-stuk zit. Tijdens het koken moet je toch nu en dan in de Braumeister en dan laat ik de slang uitdruipen in een emmer die ernaast staat. De "beker" leeg ik aan het eind van de brouwdag. Dit werkt tot nu toe afdoende.

kiekumgaon

Welkom op het mooie bier walhalla forum en veel lees en leer plezier..

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.