Elektrische RIMS en een simpele houten takel

Gestart door Sander van Dijk, 24-08-2015 14:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander van Dijk

Het filter met 1 mm gaatjes en 2 mm pitch heeft een doorlaat van 22,7% en die dus met gaatjes van 2 mm en een pitch van 3.5 dus 29,6%

Dit heb ik nu berekend op deze site.

Weet iemand wat de doorlaat percentages zijn van andere commerciƫle filterbodems?


mbroek

Citaat van: Sander van Dijk op 08-11-2016  11:58 uHet filter met 1 mm gaatjes en 2 mm pitch heeft een doorlaat van 22,7% en die dus met gaatjes van 2 mm en een pitch van 3.5 dus 29,6%

Dit heb ik nu berekend op deze site.

Weet iemand wat de doorlaat percentages zijn van andere commerciƫle filterbodems?

Mijn iets bolle filterbodem via Ali heeft een doorlaat van ongeveer 23 %. In de bodem van de 21 liter Menno pan zitten 6 gaten van 8 mm, uiteindelijk moet alles daar doorheen. Dat geeft een doorlaat van 0,43%. Dat lijkt heel weinig en dan is het waarschijnlijk ook, maar ik heb hier nu al drie maal mee gebrouwen en op zich lijkt het wel goed. Spoelen gaat langzaam.

Op zich werkt dat goed, de doorstroom beperken onder het filter.

Ik ga waarschijnlijk wel de gaten opboren tot 10 mm, ik heb het idee dat de pomp teveel het niveau in de buitenpan laat zakken ondanks dat ik de pomp afknijp.

Met uitsluitend een gaasbodem is het andere uiterste, zou ik niet doen.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.