Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Gasbrander  (gelezen 1874 keer)

Offline kevin_01

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gezocht: Gasbrander
« Gepost op: 29-07-2015 09:05 u »
Beste brouwers,

Ik ben voor mijn nieuw te bouwen installatie op zoek naar een tweetal gasbranders. Liefst op voetjes, zoals bijvoorbeeld deze:

https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/brouwapparatuur/gasbranders-en-toebehoren/d/gasbrander-Mammuth-8-5-kw#.Vbh6c_ntmtY

De vraag is of er iemand nog twee van zulk soort heeft liggen en wil verkopen of dat iemand een gouden tip heeft waar ik ze voor een zacht prijsje kan halen.

Alvast bedankt voor het meedenken en ik hoor graag van jullie!

Hartelijke groet,

Kevin

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Gezocht: Gasbrander
« Reactie #1 Gepost op: 29-07-2015 09:46 u »
Ik heb zelf deze gehaald, maar dan de 3 poot daar ik deze ging ombouwen. Voor 60,- ben je dan per brander klaar en heb je ook een thermische beveiliging en pizo ontsteking. Dit zijn in mijn optiek opties die je niet wilt missen.

Groet,
de TDP

Offline foz

• Super lid
  • John Barleycorn must die!
« Reactie #2 Gepost op: 29-07-2015 09:49 u »
Bij Menno heb je voor de prijs van Brouwland al twee branders.

http://www.hobbybrouwshop.nl/gasbranders

Offline tdp

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 29-07-2015 09:54 u »
Bij Menno heb je voor de prijs van Brouwland al twee branders.

http://www.hobbybrouwshop.nl/gasbranders

Klopt, echter zonder thermische beveiliging, deze zou ik sowieso willen hebben. Wel een erg nette prijs trouwens!

Groet,
de TDP

Offline Zedd

• Vol lid
  • Ik brouw meer dan ik drink.
« Reactie #4 Gepost op: 29-07-2015 09:59 u »
Hoe moeilijk en duur is het aanbrengen van een thermische beveilging op die branders van Menno?

Offline tdp

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 29-07-2015 10:25 u »
Hoe moeilijk en duur is het aanbrengen van een thermische beveilging op die branders van Menno?

Goede vraag, heb ik me ook al gesteld. Bij de bouwmarkt hangen ze we aan het rek bij het installatiemateriaal, volgens voor een tientje. Wellicht dat er een installatiemonteur is die de werking hiervan weet en hoe je deze vakkundig moet aansluiten. Ik durf dat niet te zeggen.

Groet,
de TDP

Offline kevin_01

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 29-07-2015 10:26 u »
Wat is het grote extra voordeel van de thermische beveiliging? Is het enige voordeel dat de gastoevoer uitgaat wanneer de vlam uit gaat?

Offline tdp

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 29-07-2015 11:16 u »
Wat is het grote extra voordeel van de thermische beveiliging? Is het enige voordeel dat de gastoevoer uitgaat wanneer de vlam uit gaat?

Daarvoor heb je de thermische beveiliging, klopt. Ik neem aan dat je binnen gaan brouwen. Het lijkt mij dan geen overbodige luxe dat je dat beveiligd.

Groet,
de TDP

Offline kevin_01

• Junior lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 29-07-2015 17:41 u »
Zojuist heb ik twee branders zonder thermische beveiliging aangeschaft aangezien ik toch altijd bij de ketels in de buurt ben. Dat was naar mezelf de rechtvaardiging om 30 te besparen per brander t.o.v. de branders incl. thermische beveiliging. Bedankt voor de reacties!

Tags: brander