Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Thuis bier brouwen - greg hughes  (gelezen 4591 keer)

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • Land: nl
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
Thuis bier brouwen - greg hughes
« Gepost op: 13-07-2015 23:19 u »
Klik op het plaatje om het boek bij Bol.com te bestellen voor bovenstaande prijs.

Vanmiddag zag ik in een outlet een boek liggen genaamd thuis bier brouwen door greg hughes.
http://www.Brouwmarkt.nl/thuis-bier-brouwen-greg-hughes.html

Nu heb ik op zich geen boek meer nodig om te leren brouwen, maar op een of andere manier sprak het mij wel aan.
22,50 is niet veel maar voor een outlet ook niet echt weinig, en dat kwam ook wel uit want het wordt overal verkocht voor die prijs  8)
Maar nu ruim 8 uur later zit het nog in mijn hoofd. Was dus eigenlijk wel eens benieuwd of er hier op Hobbybrouwen.nl iets over geschreven was... maar niet dus.

Wie kent dit boek en wat is jou mening. Ik hoor het graag.

Voor meer boeken klik op onderstaande link.

Boeken algemeen

Offline designinglives

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: thuis bier brouwen - greg hughes
« Reactie #1 Gepost op: 13-07-2015 23:50 u »
Ik heb het boek enkele weken geleden bij release in de bus gekregen. Ben er wat door gegaan maar ondanks dat het grafisch wel een mooi boek is (ik koop daarom alleen al vaak een boek) ben ik er niet wild van. De recepten zijn vaak heel simpel en doen volgens mij niet beter dan die ik op fora al gevonden heb.

Voor mij vooral een leuke toevoeging als offline recepten boek maar ik zou er persoonlijk niet opnieuw 22 euro aan geven denk ik. :-)

Offline stadsbrouwerij Gouda

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Re: Thuis bier brouwen - greg hughes
« Reactie #2 Gepost op: 09-08-2015 17:53 u »
Ik heb dit boek louter als interesse bij Brouwmarkt in Almere gekocht voor de recepten (in de haast even niet goed ingekeken), het boek ziet er wel zeer verzorgd uit maar deze recepten zijn inderdaad heel erg simpel. Dit had ik dus echt niet verwacht, maar volgende keer zal ik toch even gaan bladeren voor ik zoiets weer ga kopen.
Bijna alles wordt met 1 maischstap gedaan van meestal van ca. 65- tot 67 graden en een tijd tussen de 60 en 75 minuten, ook de vergisting - "narijpingtemperatuur" is vaak hetzelfde, dus als men een boek wil kopen over hoe leer ik brouwen koop dan het boek van Adrie Otte (Verander water in bier)
Dit is een boek waar je als beginnend brouwer echt wat aan hebt.

Offline Thomas.

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hier om te leren.
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2016 20:44 u »
Ik heb hem hier ook liggen (voor kerstmus gekregen :)), leuk om door te lezen maar niet voor de recepten.
Staat leuk bij de rest van de verzameling!

Offline Thom

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2017 13:01 u »
Dit heb ik gekocht toen in ben begonnen met brouwen. Ik heb er veel aan gehad in het begin. De manieren van blikbrouwen, extract brouwen en moutbrouwen staan er goed in beschreven. Fijn dat er een mooi overzicht in zit van de soorten hoppen en smaken. Dit geldt ook voor de mout.

Ik maisch nu in een koelbox. Maar het had wel een aanvulling geweest als hij meerdere maisch mogelijkheden had beschreven. Uiteindelijk heb ik het meeste aan dit forum gehad. :brouwen:

Tags: