Pagina's:
Actions
  • #476 door Bennemans Gepost op 12 Oct 2017

• Nu nog even Brouwmarkt bellen waar hij blijft... het duurt al 3 weken ... :weetniet:

Hier idem. Wel al met 10 dagen weer retour, gewoon even bellen en vragen naar de status.
  • #477 door EdwinBrouwt Gepost op 12 Oct 2017
  • Hier idem. Wel al met 10 dagen weer retour, gewoon even bellen en vragen naar de status.

Ook een kapotte pomp? Dat lijkt wel een "dingetje" met die grainfathers.
    (ik zit al 27 dagen te wachten op retour ... )
  • #478 door Bennemans Gepost op 12 Oct 2017
  • Ook een kapotte pomp? Dat lijkt wel een "dingetje" met die grainfathers.
    (ik zit al 27 dagen te wachten op retour ... )

Ja, ook een defecte pomp. Al met het proefdraaien voor de eerste brouw had ik dat irritante gebrom en pompte er niets rond.
    Later deed de pomp het normaal.
    Ook met het brouwen ging het goed, geen problemen met maischen en later tijdens de kook om de tegenstroom  koeler te ontsmetten. Pas op het moment dat ik het wort naar het gistvat wilde gaan pompen weer diezelfde problemen.
    Ik heb uiteindelijk het wort naar een rvs pan geheveld en in een met koud water gevuld bad terug gekoeld.

De GF terug gebracht naar Brouwmarkt en deze werd na reparatie netjes terug gestuurd.
    Tot nu toe (3 brouwsels verder) geen problemen gehad......... Even afkloppen.

Dus....
  • #479 door EdwinBrouwt Gepost op 12 Oct 2017
  • Ja, ook een defecte pomp. Al met het proefdraaien voor de eerste brouw had ik dat irritante gebrom en pompte er niets rond.
    Later deed de pomp het normaal.
    Ook met het brouwen ging het goed, geen problemen met maischen en later tijdens de kook om de tegenstroom  koeler te ontsmetten. Pas op het moment dat ik het wort naar het gistvat wilde gaan pompen weer diezelfde problemen.
    Ik heb uiteindelijk het wort naar een rvs pan geheveld en in een met koud water gevuld bad terug gekoeld.

De GF terug gebracht naar Brouwmarkt en deze werd na reparatie netjes terug gestuurd.
    Tot nu toe (3 brouwsels verder) geen problemen gehad......... Even afkloppen.

Dus....

Wauw, bij mij precies hetzelfde verhaal: eerste brouw, na koken voordat het in het  gistvat zat (ik had toevallig nog een argesan pan met kraan staan). Bijzonder.
  • #480 door liekel Gepost op 12 Oct 2017
  • Ik heb ook problemen met de pomp gehad. Maar ik ben toen wat grover gaan schroten (bijna 0,4) en heb de terugslagklep (gewoon een kogeltje met een veertje) uit de doorvoerstang achter de pomp gehaald. Sindsdien geen problemen meer
  • #481 door lier Gepost op 12 Oct 2017
  • Kan ook met het schoonmaken te maken hebben, sinds ik met de highperformance cleaner van grainfather schoonmaak draait het allemaal een stuk soepeler bij mij.

De terugslagklep verwijderen zou ik nooit doen, dat is een veiligheid bij ongewenst starten van de pomp.
  • #482 door Tjardo Gepost op 13 Oct 2017
  • Ja, ook een defecte pomp. Al met het proefdraaien voor de eerste brouw had ik dat irritante gebrom en pompte er niets rond.
    ....
    ....

Bij mij gaat het ook pas mis als ik de tegenstroomkoeler aan wil zetten

Kan ook met het schoonmaken te maken hebben, sinds ik met de highperformance cleaner van grainfather schoonmaak draait het allemaal een stuk soepeler bij mij.

De terugslagklep verwijderen zou ik nooit doen, dat is een veiligheid bij ongewenst starten van de pomp.

Na reinigen met afwasmiddel en naspoelen met water pomp ik 15 minuten PBW bij 60 graden rond (als de pomp het doet natuurlijk) dus daar zal het niet aan liggen, kogeltje en veertje heb ik ook verwijderd maar heeft de problemen niet opgelost
  • #483 door lier Gepost op 13 Oct 2017
  • na reinigen met afwasmiddel en naspoelen met water pomp ik 15 minuten PBW bij 60 graden rond (als de pomp het doet natuurlijk) dus daar zal het niet aan liggen, kogeltje en veertje heb ik ook verwijderd maar heeft de problemen niet opgelost

Laat hem eens een nachtje weken, als het probleem zich alleen voordoet op het moment dat de pomp druk moet leveren kan het bijna niet anders dan vuiligheid in de waaier en leidingwerk zijn.  Slijtage aan de waaier van de pomp lijkt mij onwaarschijnlijk zo snel.

• #484 door Tjardo Gepost op 13 Oct 2017
  • Het is ondertussen op internet algemeen bekend dat de pomp de zwakste schakel is van de Grainfather, vanmorgen telefonisch contact gehad met vd Kooy, zeer aardige man aan de lijn die vroeg of ik de mailwisseling met Grainfather naar Van der Kooy wilde doorsturen, zij sturen die mails dan door naar de Europese distributeur voor verdere afhandeling van het probleem, hopelijk krijg ik snel antwoord van Van der Kooy of de distributeur. In ieder geval zijn ze zeer meewerkend bij Van der Kooy :duimop:, fijn!
Pagina's:
Actions