Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Ervaringen met Grainfather semi automatische brouwketel rvs  (gelezen 113764 keer)

Offline RobW

• Vol lid
  • Land: 00
Re: Ervaringen met Grainfather semi automatische brouwketel rvs
« Reactie #425 Gepost op: 21-08-2017 23:14 u »
Vandaag eens iets anders geprobeerd met de Grainfather, biefstuk sous vide bereiden ;D

Had eens over deze bereidingswijze gelezen en moet zeggen dat het resultaat uitstekend was.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline muldereric

• Vol lid
  • Land: nl
  • Het moet wel een hobby blijven :)
Ervaringen met Grainfather semi automatische brouwketel rvs
« Reactie #426 Gepost op: 25-08-2017 07:01 u »
Niet direct gerelateerd aan de Grainfather zelf, maar wel van dezelfde maker. Nieuw in hun assortiment is een RVS 304 whirlpool paddle met aerator functie. Goeie zet, die had ik nog niet!
https://www.grainfather.com/shop/whirlpool-paddle.html

Offline Adrie

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #427 Gepost op: 25-08-2017 10:06 u »
Review van de Grainfather van iemand die er 100 brouwsels mee gegebrouwen heeft.

Small | Large

Offline Hay

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #428 Gepost op: 25-08-2017 12:01 u »
Dan moet je toch al gauw 2 maal per week brouwen 8)

Offline Tjardo

• Senior lid
  • Proost!
« Reactie #429 Gepost op: 25-08-2017 14:21 u »
Review van de Grainfather van iemand die er 100 brouwsels mee gemaakt heeft.

Ik heb wel het idee dat David Heath gesponsord wordt door Grainfather of zo, hij heeft altijd de nieuwste gadgets of uitvoeringen van Grainfather voordat ze in de verkoop zijn en is opvallend positief in al zijn Grainfather video's...

Offline Winne2

• Junior lid
  • **
« Reactie #430 Gepost op: 25-08-2017 18:56 u »
Denk dat je daar wel een punt hebt...

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #431 Gepost op: 26-08-2017 12:09 u »
Niet direct gerelateerd aan de Grainfather zelf, maar wel van dezelfde maker. Nieuw in hun assortiment is een RVS 304 whirlpool paddle met aerator functie. Goeie zet, die had ik nog niet!
https://www.grainfather.com/shop/whirlpool-paddle.html

Een verfmenger uit de bouwmarkt werkt ook. Stuk goedkoper.

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #432 Gepost op: 26-08-2017 12:31 u »
Ik heb wel het idee dat David Heath gesponsord wordt door Grainfather of zo, hij heeft altijd de nieuwste gadgets of uitvoeringen van Grainfather voordat ze in de verkoop zijn en is opvallend positief in al zijn Grainfather video's...

Maakt toch niet uit. Hij laat goede tips zien.

Offline Winne2

• Junior lid
  • **
« Reactie #433 Gepost op: 26-08-2017 12:51 u »
Da's ook waar, en zolang het er niet te dik aangezet wordt zijn het leuke en praktische filmpjes en info

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #434 Gepost op: 26-08-2017 18:02 u »
Da's ook waar, en zolang het er niet te dik aangezet wordt zijn het leuke en praktische filmpjes en info
Persoonlijk vind ik het alles behalve te dik. Zijn filmpjes zijn duidelijk en goed onderbouwd waar mogelijk. Zou het zelfs mooi vinden als een bedrijf als imake hem zou sponsoren omwille van zijn bedrevenheid en toewijding aan het hobbybrouwen

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #435 Gepost op: 26-08-2017 20:50 u »
Persoonlijk vind ik het alles behalve te dik. Zijn filmpjes zijn duidelijk en goed onderbouwd waar mogelijk. Zou het zelfs mooi vinden als een bedrijf als imake hem zou sponsoren omwille van zijn bedrevenheid en toewijding aan het hobbybrouwen

Waarschijnlijk is dat al het geval...

Offline volleybaltrainer

• Junior lid
  • **
« Reactie #436 Gepost op: 02-09-2017 08:28 u »
Hallo,

Is er hier iemand die de grain coat gebruikt? Aangezien het de komende maanden weer kouder wordt en ik meestal onder de veranda brouw, wil ik de graincoat aanschaffen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, naast de isolatieeigenschappen, is of de graincoat ook goed te reinigen is?

Groeten Marco

Offline Rely

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl geweldige informatiebron
« Reactie #437 Gepost op: 02-09-2017 11:47 u »
Ter info, ook ik brouw buiten onder het afdak, mijn vrouw heeft er een gemaakt van een oud dekbed
met hier en daar klittenband, werkt perfect en goed uitwasbaar.

Gr Rely

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #438 Gepost op: 02-09-2017 13:35 u »
Ik gebruik de graincoat, als ik iets mors dan veeg ik dat schoon met een vochtig doekje. Bij schoonmaken haal ik de graincoat los, dan wordt hij sowieso bijna niet vies.

Offline CeesM

• Junior lid
  • **
« Reactie #439 Gepost op: 02-09-2017 14:51 u »
Hallo,

Is er hier iemand die de grain coat gebruikt? Aangezien het de komende maanden weer kouder wordt en ik meestal onder de veranda brouw, wil ik de graincoat aanschaffen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, naast de isolatieeigenschappen, is of de graincoat ook goed te reinigen is?

Groeten Marco
Zo'n ding zal ook wel een paar centen kosten, zeker als er Grainfather op gedrukt is. Wat dacht je van binnen in de keuken brouwen? De geur van het mout is heerlijker dan dat van aangebrande aardappelen. ;)

Offline volleybaltrainer

• Junior lid
  • **
« Reactie #440 Gepost op: 02-09-2017 16:00 u »
Zo'n ding zal ook wel een paar centen kosten, zeker als er Grainfather op gedrukt is. Wat dacht je van binnen in de keuken brouwen? De geur van het mout is heerlijker dan dat van aangebrande aardappelen. ;)
Ja dat is zeker waar dat het lekkerder ruikt, maar de hoeveelheid water die je in je huis brengt, daar ben ik minder blij mee

Offline stiaanke

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
« Reactie #441 Gepost op: 02-09-2017 17:27 u »
Ik heb hier op dit forum ooit ergens een afbeelding met afmetingen gezien om er zelf een te maken met radiatorfolie. Mogelijk zelfs in dit topic. :denken:

Toch niet maar dit is de link https://www.reddit.com/r/grainfather/comments/3fkziw/looking_for_an_insulation_jacket_for_your/

Offline volleybaltrainer

• Junior lid
  • **
« Reactie #442 Gepost op: 02-09-2017 18:11 u »
Ik heb hier op dit forum ooit ergens een afbeelding met afmetingen gezien om er zelf een te maken met radiatorfolie. Mogelijk zelfs in dit topic. :denken:

Toch niet maar dit is de link https://www.reddit.com/r/grainfather/comments/3fkziw/looking_for_an_insulation_jacket_for_your/
Dank je Stiaanke, dat had ik zelf ook al gedaan en werkt op zich best aardig, maar het neopreen van de graincoat lijkt 'm net wat handelbaarder. Zolang ik er nog geen gekocht heb gebruik ook gewoon radiatorfolie. Wellicht reageert er nog iemand die de graincoat gebruikt.

Offline Frank.S

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #443 Gepost op: 02-09-2017 18:57 u »
Hallo,

Groeten Marco

Ik heb zo`n grain coat. Vooral in de winter merk je het verschil. Je hebt (veel) eerder een rollende kook.
Graincoat is heel makkelijk schoon te maken met een vochtige doek, ik vind het een aanrader.

Offline volleybaltrainer

• Junior lid
  • **
« Reactie #444 Gepost op: 02-09-2017 19:01 u »
Ik heb zo`n grain coat. Vooral in de winter merk je het verschil. Je hebt (veel) eerder een rollende kook.
Graincoat is heel makkelijk schoon te maken met een vochtige doek, ik vind het een aanrader.
Dank je Frank, zal er waarschijnlijk wel 1 gaan aanschaffen, dank voor je reactie.