Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Los gasstel voor een 15 liter pan  (gelezen 3390 keer)

Offline hoppa

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Los gasstel voor een 15 liter pan
« Gepost op: 14-01-2015 12:03 u »
Ik ga van blikbrouwen een stapje maken naar moutextracten en heb daarvoor een 15 liter pan aangeschaft. Ik heb thuis echter geen gas. Nu wil redelijk goedkoop een gasstel aanschaffen, maar het meeste campingspul is te klein of te wankel voor een grote pan. Wie heeft er een voorbeeld van wat hij/zij zelf heeft gekocht of andere tips? Ik geef liever niet veel meer dan een euro of 50 uit. Als dat echt onrealistisch is hoor ik het ook graag.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MaartenP

• Junior lid
  • **
Re: Los gasstel voor een 15l. pan
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2015 12:08 u »
Voor 50 euro heb je wel een powerfire of goede wokbrander denk ik, 2e hands voor minder. Maar dan moet je er nog wel een gasfles bij kopen. Het voordeel is wel dat je dan je brander ook nog kan gebruiken als je ooit nog meer bier wil gaan brouwen.

Offline hoppa

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2015 12:26 u »
Okay, waar zou ik zoiets makkelijk kunnen vinden?

Offline dutch food geek

• Senior lid
  • Land: nl
  • Startend brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2015 12:27 u »
Heb je thuis inductie? Kan die pan niet op inductie? Dat gaat net zo goed :) Anders gewoon zoeken voor een goedkope brander, kijk hier even: http://www.hobbybrouwshop.nl/gasbranders dan ben voor 50,- wel klaar zonder gasfles...

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et htt noch emmer joot jejange.
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2015 12:30 u »
Je hoeft niet per se een gasfles te kopen. Op veel plaatsen kun je een gasfles tegen borg van 20 tot 55 euro meenemen. De prijs is afhankelijk van de soort fles. Bijv. 55 euro voor een polyester gasfles. Als de fles leeg is kun je een nieuwe halen en betaal je alleen de vulling.

Offline Hay

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2015 12:55 u »
Die uit de link van dutch food geek heb ik ook en daar krijg ik 30 l wort zeer vlot en heel rollend mee aan de kook.

Offline hoppa

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2015 14:02 u »
Dat ziet er goed uit inderdaad. Als ik dan de brander en de "Slangset met drukregelaar 50 mBar" heb ben ik dan klaar (op de fles na uiteraard)?

Wat is handiger qua gas, propaan, butaan? Maakt het niets uit?

Laatste vraagje. Wat voor een fles is qua volume handig? Zodat je niet moet wisselen tijdens een brouwdag en dus in ieder geval 1 brouwsel kan afronden? Hoeveel uur doe je met een bepaald volume is eigenlijk de vraag denk ik.

Bedankt allemaal :)

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2015 14:18 u »
Met zo'n groene fles van 7 kg kan ik drie 4 keer brouwen. (50 liter pan)

Offline Roelof

• Super lid
  • Brouwerij Duvelsver.
    • Wortketel
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2015 15:18 u »

Wat is handiger qua gas, propaan, butaan? Maakt het niets uit?

Laatste vraagje. Wat voor een fles is qua volume handig? Zodat je niet moet wisselen tijdens een brouwdag en dus in ieder geval 1 brouwsel kan afronden? Hoeveel uur doe je met een bepaald volume is eigenlijk de vraag denk ik.

Bedankt allemaal :)

Ik gebruik deze gasfles, LPG,. Kost wel wat maar je zit nooit zonder gas want als ik denk dat ik niet genoeg gas heb tank ik hem gewoon even vol.
http://www.huisentuinwinkel.nl/navulbare-lpg-gasfles-27-liter-met-koppelverlengstuk-en-nl-vulnippel.html

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Los gasstel voor een 15 liter pan
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2015 23:30 u »
Ik ga van blikbrouwen een stapje maken naar moutextracten en heb daarvoor een 15 liter pan aangeschaft. Ik heb thuis echter geen gas. Nu wil redelijk goedkoop een gasstel aanschaffen, maar het meeste campingspul is te klein of te wankel voor een grote pan. Wie heeft er een voorbeeld van wat hij/zij zelf heeft gekocht of andere tips? Ik geef liever niet veel meer dan een euro of 50 uit. Als dat echt onrealistisch is hoor ik het ook graag.

Kijk ook eens bij de tag "brander". Ook als je met de zoekfunctie zoekt naar "brander gasfles" vind je veel ervaringen van anderen.

Offline hoppa

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Los gasstel voor een 15 liter pan
« Reactie #10 Gepost op: 16-01-2015 08:43 u »
Bedankt maar weer allemaal. Van 't weekend is in de buurt speuren naar gasflessen.

Tags: brander