RVS elektrische inmaakketel op Amazon

Gestart door Sander van Dijk, 05-01-2015 09:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander van Dijk

Ik kwam deze ketel tegen. Hier de link naar Amazon en een link naar de productinfo van Steba.

Dit vind ik wel een mooie.

Esterenbrouw

Als de versie van 2.000 Watt maar neemt en niet die van 1.800, die is iets te licht.

Sander van Dijk

Citaat van: Esterenbrouw op 05-01-2015  09:12 uAls de versie van 2.000 Watt maar neemt en niet die van 1.800, die is iets te licht.
De ketel van de link is 2000 Watt.

zeebrew

Kijk ook eens naar de RVS Bielmeier varianten op amazon, deze zijn erg robuust en gebruik ik zelf.

Eric v B

En de prijs van de filterbodem is meer redelijk dan bij een aantal van de bekende leveranciers:




Sander van Dijk

Ik heb mijn nieuwe ketel binnen. Dit is hem geworden. Deze kost € 84.90 + € 15,90 verzend- en orderkosten. Deze zou 2000 Watt moeten zijn.


Hij ziet er netjes en robuust uit. Ik ga er wel een andere kraan in zetten.



Sander van Dijk

Ik wil de pan met dit isolatiemateriaal gaan isoleren. Dit is Armaflex, een laag van 13 mm dik, die één zelfklevende zijde heeft. Als het goed is kun je dit er zo op plakken. Daarna wil ik er een laag aluminium plakband overheen plakken.


Zou dit wat zijn?

Eric v B

Via een leverancier bij ons op het werk heb ik ook een lap van dit materiaal gekregen maar dan zonder plaklaag. Hij vertelde mij dat deze Armaflex bedoeld is om koele/koude leidingen te isoleren om condensvorming te voorkomen. Om warme/hete oppervlakten te isoleren is er speciale HT Armaflex op de markt.
http://www.armacell.com/WWW/armacell/INETArmacell.nsf/standard/A2C139B094FC7775C1257840004A3282

Ook ik ben een beetje eigenwijs en ga vergelijkbare pan binnenkort isoleren met de andere Armaflex.
Persoonlijk zou ik eerst even testen of de zelfklevende Armaflex brengt wat je ervan verwacht voordat je deze op je pan plakt.

EvdBroek

Ik heb mijn twee weckketels ook geïsoleerd met armaflex (geen zelfklevende) maar dan met een dikte van 22mm
Dit isoleert erg goed; tijdens de maischrust blijft de ketel prima op temperatuur en ook het verwarmen naar de volgende maischstap gaat veel sneller dan zonder isolatie.

Sander van Dijk

Citaat van: Eric v B op 26-01-2015  12:51 uVia een leverancier bij ons op het werk heb ik ook een lap van dit materiaal gekregen maar dan zonder plaklaag. Hij vertelde mij dat deze Armaflex bedoeld is om koele/koude leidingen te isoleren om condensvorming te voorkomen. Om warme/hete oppervlakten te isoleren is er speciale HT Armaflex op de markt.
http://www.armacell.com/WWW/armacell/INETArmacell.nsf/standard/A2C139B094FC7775C1257840004A3282

Ook ik ben een beetje eigenwijs en ga vergelijkbare pan binnenkort isoleren met de andere Armaflex.
Persoonlijk zou ik eerst even testen of de zelfklevende Armaflex brengt wat je ervan verwacht voordat je deze op je pan plakt.

Volgens het productblad van de Armaflex uit mijn link zou deze bestand zijn van -50 ºC tot +110 ºC. Hij zal in ieder geval niet smelten verwacht ik. Maar waarschijnlijk presteert deze minder optimaal bij hogere temperaturen, maar ik verwacht dat het voor mijn doel wel genoeg zal zijn. Ik zal inderdaad eerst eens testen hoe de kleefkracht is en of dat ook goed blijft plakken bij hogere temperaturen.

Citaat van: Sander van Dijk op 26-01-2015  09:41 uIk wil de pan met dit isolatiemateriaal gaan isoleren. Dit is Armaflex, een laag van 13 mm dik, die één zelfklevende zijde heeft. Als het goed is kun je dit er zo op plakken. Daarna wil ik er een laag aluminium plakband overheen plakken.


Zou dit wat zijn?

Eric v B

Citaat van: Sander van Dijk op 26-01-2015  15:03 uVolgens het productblad van de Armaflex uit mijn link zou deze bestand zijn van -50 ºC tot +110 ºC. Hij zal in ieder geval niet smelten verwacht ik. Maar waarschijnlijk presteert deze minder optimaal bij hogere temperaturen, maar ik verwacht dat het voor mijn doel wel genoeg zal zijn. Ik zal inderdaad eerst eens testen hoe de kleefkracht is en of dat ook goed blijft plakken bij hogere temperaturen.

Ik heb de specs niet bekeken maar volgens deze leverancier zou het bij hogere temperaturen sneller verouderen maar ik ga het ook gewoon proberen. Ik wil het gebruiken op mijn maischketel en dan houdt het bij 78 ºC op dus ruim onder de in de specs aangegeven temperatuur.

Shaka

Ga je een ''eenpans-RIMS'' van de installatie maken of gewoon een maischketel?

Eric v B

Citaat van: Shaka op 27-01-2015  20:14 uGa je een ''eenpans-RIMS'' van de installatie maken of gewoon een maischketel?
Ik weet het nog niet precies. Een "mobiele herms" lijkt me wel wat maar ik wil eerst proberen of ik kan maischen door het wort rond te pompen en met gas verwarmen. Volgende stap is een elektrische weckpan aan laten sturen door een PID regelaar en wort rond pompen. Volgens mij heb ik dan een RIMS.
De afgelopen week heb ik de HERMS hier op het forum gezien met losse pannen en een board met pompen en afsluiters en dat sprak mij wel aan. Ik ben langzaamaan onderdelen aan het verzamelen maar het zal stapje voor stapje gaan. Ik heb niet de illusie dat ik beter bier ga brouwen maar ik vind het bouwen wel leuk en besturingstechniek spreekt me wel aan.

Shaka

En dan op gas zonder binnenpan? Dan circuleer je voor een goede warmteverdeling?

Sander van Dijk

Citaat van: Shaka op 27-01-2015  20:14 uGa je een ''eenpans-RIMS'' van de installatie maken of gewoon een maischketel?


Ik ga een "éénpans-RIMS" maken. Ik ga een maisch-zak als "binnen pan" gebruiken en ik ga dit aansturen met Tcontrol.

Eric v B

Citaat van: Shaka op 27-01-2015  21:10 uEn dan op gas zonder binnenpan? Dan circuleer je voor een goede warmteverdeling?
Ik heb een filterplaat onder in de pan met 5 cm ruimte daaronder.

MaartenStolk

Hallo Sander,

Dat ziet er goed uit. Zelf ben ook van plan om een elektronische ketel te kopen in de komende weken. Ik ben dus erg benieuwd naar je ervaringen.

Succes!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.